Ha volt valakinek IBM 286 os számítógépe, tudna róla mesélni? Volt benne hangkártya, és 3d kártya? Mekkorra hdd-t tudott kezelni? A windows 3.1 en kívül, vitte a windows 95 öt? Minden érdekel a 286 ossal kapcsolatban. Élményeitek vele?
"Olyan kevés játékkal, ami pl 40 mb ra elfért, hogyan tudtátok lekötni magatokat? :)"
Nem csak a 286-osokkal kapcsolatban mondom, hanem általánosságban: egy játék akkor is lehet élvezetes, és biztosíthat hosszú játékmenetet, ha nem akkora méretű, mint egy ház. ;) A NES-es Super Mario Bros., ami azért távolról sem egy unalmas játék, a pontrendszernek, és a rejtett lehetőségeknek köszönhetően egész szép újrajátszhatósági rátával, mindössze 40 kilobájtot foglalt. A Super Mario Bros. 3 pedig kicsivel 400 kB alatt. Oké, ezek konzoljátékok, nem PC-sek, de azért jól mutatja, hogy hozzáértő kezekben pár kilobájton is lehet nagyon szép eredményeket elérni. (Nagyon mellékes megjegyzés, de az Atari 2600-as játékok pedig 2kB és 8 kB közötti méretűek voltak, és volt köztük pár remekmű. Mondjuk a Pitfall II azért minden volt, csak nem gagyi.)
Vagy például (ez már ténylegesen PC-s) az Elite elfért 200 kB-ban, és 3D-s open-world űrkereskedelmi és űrharc-szimulátor volt. Oké, persze, ne olyanra gondolj, mint a késői utódja, az Elite Dangerous, de szerintem a szavaknál egy videó többet mond: https://www.youtube.com/watch?v=VJvdZWhNLiM
Később megjelent egy "Elite Plus" verzió is (kb. fél mega), az már támogatta a 256 színű VGA módot is, 320×240-es felbontásban. (Vagy 320×200-ban? Már nem vagyok biztos benne.) De az Elite például Commodore 64-re is megjelent. 1 MHz-es gép, 64 kB RAM-mal... és ez tényleg olyan játék volt, amivel sok-sok órát lehetett játszani. A már említett Prince of Persia fél MB volt, és az sem az a játék volt, amit fél óra alatt kijátszott, és megunt az ember. Vagy ott van például a Street Rod, ami szintén megunhatatlan volt. https://www.youtube.com/watch?v=ALxta1vF2ik De például a Castlevania is megjelent PC-re is. Meg kapásból több tucat játékot fel tudnék sorolni, szóval.. a kezdeti időszakot leszámítva egyáltalán nem voltak a PC-sek elhanyagolva játékok terén.
Jumpman, pitstop, loderunner, kickstart, infiltrator trilógia... ezek mind elfértek 32 kb-on, amikkel délutánokat játszottunk.
Ehhez képest az AT 286 egy szuperszámítógép volt.
"Ez azért távolról sem igaz. Az tény, hogy az IBM-nél nem volt szempont a játék, de a piaci igény megvolt rá, így előbb-utóbb meg is jelentek ezen hardverek is. Pl.:"
Jó, akkor 386. Rosszul emlékeztem a megjelenési évre, azt hittem, az AdLib kártya és a 486 ugyanabban az évben jött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!