Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Garanciális igénnyel a Noteboo...

Garanciális igénnyel a Notebook.hu-t vagy az Asus-t keressem fel? (Bővebben lent! )

Figyelt kérdés
Asus VivoBook 15 x542u laptopommal adódott probléma. Konkrétan a HDD haldoklik (S.M.A.R.T Status Bad, Bacup and Replace). A kérdés az lenne, hogy a Notebook.hu-hoz vagy közvetlenül az Asus-hoz forduljak a garancia igénnyel? (még több, mint egy év garancia van rajta) Illetve gondolom - mivel garancia időn belül vagyok - ingyenes lesz a javítás/csere (?)

2019. júl. 7. 05:28
1 2
 1/12 belapus ***** válasza:
100%

Elsődlegesen a kereskedő felelőssége az ügyintézés.Ha javításról lenne szó, akkor lehet közvetlenül - nem kötelező - a jótálláson megadott szervizhez is fordulni.Határidőn belül ingyenesnek kellene lennie.

A szervizbe juttatás költsége lehet kérdés, mert - hacsak a javítószolgáltató át nem vállalja - az téged terhel.Ha a kereskedőhöz többletköltség nélkül el tudod juttatni, talán ezt is lehet választani, de figyelemmel kell lenni arra, hogy így - akár jelentősen is - megnövekedhet az ügyintézés ideje.

2019. júl. 7. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Egyébként veszel bele egy SSD-t mondjuk 10-15k-ért (mérettől függően), még egy laptopot sosem látott ember is 15-20 perc alatt ki tudja cserélni, ha néz egy tecső videót róla.

És így nem kell várni hetekig a szervízre azért, hogy megint belerakjanak egy fos 5400rpm-es HDD-t, ami valószínűleg megint el fog romlani a legelső mechanikai behatástól, ami éri. És az SSD-től sokkal gyorsabb is lesz a géped.

2019. júl. 7. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Azóta sikerült újratelepítenem a Windows-t az általam megvásárolt eredeti lemezről, és azóta nem írja ki a Status Bad hibát. Elküldjem a szervízbe ennek ellenére vagy nincs okom aggódni?
2019. júl. 7. 17:46
 4/12 A kérdező kommentje:
Windows Intézőn belül csináltam egy hibakeresést a C meghajtón és nem talált hibát... Megúszom a szervízt?
2019. júl. 7. 18:24
 5/12 anonim ***** válasza:
HDSentinel mit mutat?
2019. júl. 7. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

"A lemez felületén található 88 gyenge szektor, mely(ek) későbbi használat során áthelyezésre kerülhet(nek).

További információk: [link]

Ezen a ponton a merevlemez garanciális cseréje még nem lehetséges, csak ha a kondíció tovább csökken.

Ajánlatos a merevlemez naplójának bizonyos időközönkénti figyelése. A program itt tárolja az esetlegesen előforduló újabb problémákat.


Ajánlatos a lemez állapotának folyamatos ellenőrzése."



Működési idő: 126 nap 0 óra

Becsült hátralévő élettartam: 459 nap

2019. júl. 7. 19:34
 7/12 anonim ***** válasza:
88 gyenge szektor nem a világ vége, de valószínűleg tovább fog romlani elég hamar. Ne tárold rajta semmilyen fontos adatodat.
2019. júl. 7. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Akkor szervízeltetni még nem kell, ugye?
2019. júl. 7. 20:56
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem kell és ilyenkor még nem is lehet.

Ami fontos: folyamatosan figyeld és fontos adatokat ne tárolj rajta

2019. júl. 9. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Változott a helyzet, 0%-os kondíció, 430 gyenge szektor... Szerintem így már foglalkozik velem a szervíz 😃
2019. júl. 15. 07:03
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!