Hogyan készíthetnék játékot?
Szeretnék egy 2ds platformer játékot összehozni a gondom az hogy értek valamilyen szinten programozáshoz(valtozok ciklusok tombok[1 - 2 - N dimenzios] osztalyok objektum orientaltsaghoz is tobbe kevesbe vektorokhoz is ugyahogy)
Viszont az lenne a gondom hogy akar hanyszor probalok egy grafikus motoron belul letrehozni valamit (unity pl) (tudom hohy a unity nem epp 2ds)
Olyan parancssorok fogadnak a tutorialokba amikkel eletemben nem talalkoztam neha megpillantok egy-egy osztalyt valtozot de ennyi
Eddig c++t tanultam most atneztem pythonra (igazabol megtanultam a szintaxisat onnantol ugyan az majdnem mint a cpp)
A kerdesem az lenne hogy pygameben mennyire messze tudok eljutni a jatekfejlesztesben mennyire lehet szep grafikaju komplikaltabb jatekokat osszehozni?
A pygame tunt a legegyszerubb kezdesnek e teren a unity meg az unreal engine mellett
Tudom persze azt is hogy vannak ugy nevezett alternativ makerek is de en ennel tobbet szeretnek belefektetni
UI: a kerdesem mas megkozelitesbol
Van olyan kozeput ahol nem kell ezeket a game makereket hasznalnom de viszont nem is kell sajat magam megcsinalni az animaciotol kezdve a texturan at a a jatek fizikajat is?
Ahol megis csak hasznat vennem a programozasi "tudasomnak" de megse annyira bonyolult
Kezdetnek tanulj!
Nem piszkálásból meg rosszindulatból, de anélkül, hogy valaki programozni (algoritmizálni) tudjon, lehetetlen bármi értelmes programot írni. Játékot pláne. Sezretem a Unityt, mert tényleg jó cucc, de sokan beleesnek abba a hibába, hogy mivel elég sok mindent készen ad, és nem kell a "kulimunkát" csinálni, hiszen azért van a motor; már azt hiszik, hogy alig valamennyi programozói tudással már lehet profi játékokat készíteni. Holott baromira nem.
Ami becsülendő, hogy az első komoly felfedezést már megtetted: nincs olyan nagy különbség a nyelvek között. A szintaxis különböző, és vannak kisebb-nagyobb működésbeli eltérések, de alapvetően minden Neumann-elvű nyelv ugyanarra a sablonra épül. (Mondjuk egy Forth-szal már jobban meggyűlne a bajod. ;-))
És ami még fontos: a nyelv csak egy eszköz. Fontos ismerni, de a programozási nyelv ismerete nem jelenti azt, hogy tudsz programozni. Amikor mi programozni tanultunk, jó ideig a grafika nem is került szóba. Aminek persze megvan az a hátránya, hogy így nem látványos a dolog, de aki komolyan gondolja, annak ez egyáltalán nem baj; és így megtanultuk, hogy elsődlegesen a programunk "hátterét" kell jól megírni. Aztán ha ez megy, akkor már lehet foglalkozni a külsővel is.
Köszi a válaszokat. Igazából arra jöttem rá hogy hiába tudom a programozási nyelvnek a szabályait a különböző parancsok neveit egy sokszor egy emelt érettségis feladat is kifogott rajtam mert nem tudtam lebontani
Ugye a programozás alapfeltétele hogy a nagy egészet letudja bontani a programozó kisebb részekre addig míg a végletekig leegyszerűsödik...e mentén belegondolva rájöttem hogy ez a gondolkodásmód hiányos valamelyest illetve a válaszaitokból is ezt szűrtem le szóval valahogy nyáron rágyúrok erre is aztán majd meglátjuk
Csak eddig nem nagyon találtam hozzá megfelelő tutorialt (se magyarul se angolul) de keresek aztán akkor neki fekszek ennek a részének
Mégegyszer köszi a válaszokat megy a zöld pacsi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!