Egy adott webcím nálam az egész házban nem elérhető, wifis kapcsolattal. Egy gépről sem, mobilról sem. Kollégánál a szomszédságban simán megy. Minden más webcím nálam is. Próbáltam már sok mindent, cache clear, tűzfal ki-be..mit tegyek?
1.
Windows rendszer esetén megnézheted, hogy a
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
fájlban szerepel-e az adott webcím.
Ha igen, akkor az adott sor elejére tegyél kettőskereszt karaktert (#) ami megjegyzéssé változtatja az adott sort. (vagyis feldolgozáskor nem veszi figyelembe, kihagyja)
A módosításhoz rendszergazdai jogosultság kell, ehhez
- vagy átmásolod másik mappába, ahol átszerkeszted és visszamásolásnál jóváhagyást kér
- vagy rendszergazdai jogosultsággal indított szerkesztőben nyitod meg (jobbegérgomb > Futtatás rendszergazdaként)
2.
A router beállításai között is szokott lenni URL szűrési lehetőség, de ennek a leírásához tudni kell a pontos modellszámot.
Itt egy videó egy ASUS router-ről, hátha segít: https://www.youtube.com/watch?v=aGealqjNYDA
Kimaradt:
Közben rájöttem, hogy az 1. módszer nem valószínű, hogy segít, - mivel minden eszközön jelentkezik a probléma, - inkább a router-ben lehet beállítva szűrés vagy blokkolás.
3.
Szintén a router beállításaiban van lehetőség (a szolgáltatói helyett) egy másik DNS megadására, (ez a weboldalak eléréséhez szükséges kommunikációt segítő szerver), - vannak olyan DNS-ek, amik reklámokat vagy felnőtt tartalmakat szűrnek.
Mivel így is blokkolhatók weboldalak, ezt is érdemes ellenőrizni, - hogyha nem automatikusra van állítva akkor arra visszaállítani.
Itt egy TP-Link router átállítása: https://www.youtube.com/watch?v=cgCkInU9pB0
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!