Vajon mikor lesz újra izgalmas a Forma-1?
A Ferrari tesz róla hogy ne legyen esélyük a bajnoki címre, láncfűrésszel vágják maguk alatt a fát. Leclerc egy ezerszer erősebb, gyorsabb, kevesebbet hibázó pilóta, mégis a túlsztárolt Vettelkét tolják, még a látszatra sem adnak. Semmivel nem volt ma sem gyorsabb mint Leclerc, de kicserélték őket csak hogy a nagy 4x világbajnoknak legalább egy dobogó összejöjjön a harmadik futamon, mert még azt sem tudna magától összehozni a Ferrarival, akkora "sztár". Szánalom a köbön. Ahelyett hogy a csapat beállna Leclerc mögé, szándékosan fúrják, akadályozzák, és a németet hozzák helyzetbe, aki viszont kevés, mert az lehet hogy csapaton belül ki tudják neki erőszakolni a domináns szerepet (amit magától képtelen lenne), de a Mercedes meg közben sorra aratja a kettős győzelmeket, 3 verseny után több mint egy futamgyőzelemnyi előnyük van már mindkét pilótájukkal. A többi csapat meg sehol nincs, így nem lehet izgalmas szezont produkálni. A Ferrari magyarázata őszintén érdekelne hogy mit látnak Vettelben vagy kinek tejel vissza, de egészen döbbenet hogy pont a Ferrari (ahol híresen nagy a teljesítménykényszer), nem hogy nem vált még meg tőle régen (ennyi hiba után mást már régen kihajítottak, tavaly azzal az autóval amivel ő 100 pontos hátrányt szedett össze a szezon végére, egy Alonso, Hamilton vagy akár Verstappen tuti VB lett volna), de még őt favorizálja, és képes pontokat is bukni (ma 3-4. helyett 3-5. lett mert Leclerc versenyét kinyírták a csapatutasítással meg a szándékosan elbaltázott taktikájával), csak hogy a német legyen előrébb csapaton belül. Döbbenet.
Szóval amíg a Ferrari önként lemond a VB-címről, a többi csapat meg fasorban nincs, addig itt bizony Hamilton fogja ostromolni a rekordokat.
A csapatutasítással miért vágták maguk alatt a fát?
Ezek a tények:
Van egy 4x világbajnok pilótájuk, aki eddig elverte a csapattársát.
Jött egy fiatal tehetség a 2. F1-es évében Vettel mellé.
A Ferrari kijelentette, hogy Vettel az első számú(ezt hivatalosan nem volt kijelentve amikor Kimi volt mellette, de lehet nem is volt csapatsorrend csak ennyivel jobb volt Vettel, lásd tavaly Monza, nem engedte el Vettelt a rajtnál).
Nem értem miért kéne Leclerc mögé beállni vagy rögtön a 3. futamon máris elvetni a csapatsorrendet, amit év elején kijelentettek.
A Ferrari nem azért rossz, mert "Leclerc jobb, mint Vettel", hanem mert a kocsi nem annyira jó.
Leclerc sem verte volna el ma a Mercedeseket.
A Ferrarinak abban márpedig igaza van, hogy beállnak Vettel mögé, még jó hogy megkapja az esélyt.
Nyilván ha nem fog élni Vettem az eséllyel akkor majd fordul a kocka.
De eddig "legalább" elverte Raikkonent, most már nehezebb dolga van.
Biztos nem akarnak úgy járni, mint ahogy a McLaren járt 2007-ben az Alo-Ham párossal, így ebben szerintem tökéletesen igazuk van, hogy van csapatsorrend.
#11
A Ferrari egy versenyzős csapat. Mindig az volt, jó példa 2008 amikor inkább bukták a vb-t de akkor sem voltak hajlandóak Massát favorizálni Raikkönennel szemben. Most is ez a helyzet, bár most nem fenyegeti őket az a veszély, hogy vb-t bukjanak mert megint nincsenek olyan pozícióban. Leclercet nem értem, a szezon előtt lenyilatkozta, hogy neki nem probléma hogy második számú, most meg itt picsog minden futamon. Ezzel csak maga alatt vágja a fát. Vettelnek már csak a jövő szezonja van a Ferrarinál, hosszabbítani nem fognak vele, és valószínűleg vissza is vonul, és kelleni fog valaki. Ha csak Hamilton nem megy el levezetni a Ferrarihoz, Leclerc a legesélyesebb hogy ő legyen akire a Ferrari építeni fog az elkövetkezendő pár szezonban, ha csak nem mérgesedik el annyira a viszony, hogy el kelljen hagynia a csapatot.
#12: Ja, elverte a kiöregedett, középszerű Raikkönent aki amúgy is azért maradt a csapatnál hogy Vettel vízhordója legyen, amúgy meg nem is érdekli a versenyzés, csak pénzt keresni van ott. Vettel pont ezért ragaszkodott hozzá görcsösen. A Red Bullnál meg közben felmosta vele a padlót Ricciardo 2014-ben, úgy hogy Ricciardot még csak VB-esélyesek közé sem szokás sorolni. Erről ennyit. Az a baj hogy a Ferrari úgy tűnik nem azt nézi hogy ki az aki tényleg tud teljesíteni, hanem a kort meg a tapasztalatot, mintha az számítana. Leclerc Bahreinben egész hétvégén dominált Vettellel szemben. Ausztráliában nem engedték hogy megelőzze Vettelt, pedig gyorsabb volt nála. Ma megcserélték őket, pedig lerajtolta őt. 3-ból 3-szor előtte végzett volna ha nincsenek az aljas csapatutasítások. Ez nekem nem azt mutatja hogy Leclerc annyira gyengébb lenne meg annyira Vettelt kéne favorizálni. Elvileg minden csapatnak az erősebb pilótára érdeke építeni, akkor nem is értem itt mi a kérdés. Pont ezért veszítenek, mert idióták, akkor is ragaszkodnak a csapatsorrendhez valamiért amikor a másik pilótájuk amúgy sokkal jobb.
"Leclerc sem verte volna el ma a Mercedeseket." - Lehet, de attól még felesleges volt őket kicserélni, mert így pontokat bukott (ráadásul Verstappennel szemben is a hülye taktika miatt), ami később még számíthat a VB-ben. Mivel hiába a csapatutasítások, előbb utóbb ha mindig jobb lesz a monacói (és eléggé úgy áll a dolog), akkor nem lehet majd mindig besorolni Vettel mögé, mert azt ő sem fogja tűrni, valamint a közvélemény is ízekre fogja szedni őket. Egész egyszerűen védhetetlen az, hogy a gyorsabb pilótát kicserélik a gyengébbel. Akkor még érthető lenne ha a VB-címért menne a harc, de a szezon első 3 versenyéről beszélünk a 21-ből! Ja, és nem mellesleg a futam előtt Leclercnek több pontja volt mint Vettelnek, ergo ha ez lett volna a szezonzáró, akkor Leclerc lett volna az esélyesebb pilóta a címre, már bocsi...
"Nyilván ha nem fog élni Vettem az eséllyel akkor majd fordul a kocka." - Vettel 5. éve van a Ferrarinál, egyszer sem tudott VB-t nyerni velük. Semelyik másik pilóta (kivéve az egyértelműen vízhordónak szerződtetett versenyzőket) nem kapott 5 évet úgy hogy semmit nem tud felmutatni (egy egyébként VB-re esélyes autóval). és akkor arról már nem is beszélnék, hogy hibát hibára halmoz, csak tavalyról 6-7 esetet tudnék felsorolni amikor önhibájából bukott pontokat, akár győzelmet is (Németország - vezető helyről esett ki mert nem tudott pályán maradni egy kis esőtől; Franciaország - ütközött Bottassal, tönkretette a versenyét; Olaszország - ütközött Hamiltonnal, megforgott; USA - ütközött Verstappennel, megforgott; Szingapúr- majdnem megnyalta a falat időmérőn; Kína - jó ott Verstappen volt inkább a hibás, de Vettel is forrófejű volt; de említhetném a két héttel ezelőtti bahreini megforgását (hozzá se értek) vagy a 2017-es szingapúri esetet, amikor kiütötte a csapattársát Raikkönent, Alonsot, Verstappent meg saját magát is az első 4-5 helyről). Ennyi hibát szerinted kinek néznének el máshol? Kvjatot két baleset után lefokozták a kiscsapatba, azóta is a "Torpedó" becenevet viseli. Akkor Vettel meg "gépágyú"? Szerintem nyugodtan ki lehet jelenteni hogy nem élt az eséllyel, nyugodtan ki lehetne cserélni a fél mezőnyre, ennyit 2-3 kivételt leszámítva kb. bárki tudna a 20 versenyzőből.
#13: Mi az hogy picsog? Te mit szólnál ha gyorsabb, összeszedettebb versenyző lennél, és minden értelmes indok nélkül 3 futamból kettőn is félreállítanának, világbajnoki pontokat vagy adott esetben dobogós helyet bukva csak azért mert a csapattársadat jobban tolják? Ha Vettel annyival jobb pilóta minek csapatutasítás? Leclerc pont hogy nem "picsog", eddig mindig első szóra félreállt. Szerinted milyen érzés? Bottast ugyanezért tavaly lepincsikutyázták a rajongók, pedig az csak 1 eset volt, és VB-címért ment a dolog Hamilton szempontjából... itt meg szezon első 3 versenyén 2 csapatutasítás? Úgy hogy (a mai futam vége előtt) Leclerc áll több ponttal? Mire fel mégis? Pláne ha még ahogy írod, rá akarják építeni a jövőt, akkor minek fúrják, miért haragítják maguk ellen? Ha jobb, akkor miért nem rá építenek?
Egyetértek. Ahogyan írtam, nem tett jót az izgalmaknak ez a sok Vettel-hiba és a műszaki problémák, most már tényleg hagyni kellene ezt a csapatutasítást szerintem is, mert megöli az egészséges versenyt. Hagyni kéne őket menni, ahogyan csak tudnak, csak nem szednék szét egymást a pályán, mint annak idején Senna és Prost.
Aztán később tisztulna a kép, és ha esetleg egyikük harcban tudna lenni Hamiltonnal, akkor már őt lehetne támogatni. Hogyha a Leclercet hagyták volna haladni, akkor ez a srác még talán Bottast is elcsíphette volna. Ügyes fiú, csak tényleg hagyni kéne haladni.
Tavaly mindenképpen több volt a Ferrariban, mint amit elértek, a Vettel baltázta el a történetet már nem először Idén is, aki valamilyen izgalomra vágyik, a Ferrariban bízhat, hogyha nem szeretne még egy dögunalmas idényt. Azért remélem, hogy nem fog még visszavonulni Vettel a jövő szezon végén. Szerintem már Hamilton is több izgalomra vágyik, ez biztosan jobban motiválná, meg persze gondolom szeretné megdönteni a Schumi rekordjait is.
És persze megértem, hogy nagy a nyomás Vettelen, mert sok éve nem volt Ferraris világbajnok, de egy igazi profi versenyzőnek ezt bírnia kéne.
Én Alonsot különösen sajnálom, többre volt hivatott. Egy-két vb-cím még elfért volna a tarsolyában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!