Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Miért rajonganak a kimmi...

Miért rajonganak a kimmi raikkonen-ért?

Figyelt kérdés

azt veszem észre hogy ahírekben is elég sokat foglalkoznak ezzel meg facebokun is látom hogy hú de jó meg érdemes lesz nézni emiatt a fo1-et.

de miért rajonganak érte? (azért mert nem nevet?)jégember


2012. márc. 14. 08:50
1 2 3 4 5
 31/48 anonim ***** válasza:
37%
Akkoriban minden motor 20 fölött forgott. Nem volt lekorlátozva. A motor nem sokáig bírta max fordulatszámon, ez most nem gond, mert ha nem váltasz fel forog 18 k-n, azt meg nevetve kibírja. De Raikonak szokása volt, hogy túlforgatta, amit a motor nem bírt. Ezt lenyilatkozta Mario Illien, meg rajta kívül tucat másik ember. A motorproblémái is akkor szűntek meg ahogy bejöttek a korlátozások. Hozzáteszem azok a problémák, amelyek a csapattársait furcsa módon elkerülték. Szóval elég egyértelmű a dolog, hiába vergődsz. Mondjuk nem is tudom hogy várták el a mclarennél pl hogy egy ilyen tanulatlan debil megértse, hogy váltani kell, mert hiába lesz gyorsabb az autó 20 körig ha utána eldurran.
2012. márc. 18. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/48 anonim ***** válasza:

Ugye te is 2003 és 2005-ről beszélsz...?

Mert akkoriban igencsak nem forogtak a Mclarenek 20-at.

De teljesen lényegtelen, mert a motorelektronikával be tudták lőni, hogy meddig meget, ameddig bírja. Nem bírta.


De biztos Kimi volt a hibás ebben is, hogy rosszul ítélték meg a max. fordulatszámot. Ha tudják, hogy 19 felett gáz, akkor lekolrlátozzák 18400-ra, és a "debil Rai" máris nem tudja túlpörgetni. Biztos a nem mondta el a versenymérnökének, hogy hogyan is működik ez. Elég vicces.

2012. márc. 18. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/48 anonim ***** válasza:
10%

Mario Illien :)


Végülis valakire rá kellett fogni, hogy az általa is fejlesztett motor miért nem bírta ki a nagy fordulatot.

Csak az a fura, hogy a többi csapatnál is ugyanannyit forogtak, vagy többet, ahogy bizonyítottad ügyesen.

Lehet Kimi a lábával még rátoltta 22000-ig, amit az óra már követni sem tudott.... XDD

2012. márc. 18. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/48 anonim ***** válasza:
37%

#33

A pontos szám most lényegtelen. Akkoriban nem voltak ennyire nyilvánosak az adatok, csak tippelgettek, hogy kinek mennyi a fordulatszám, meg teljesítmény. Egy Mercis ex mérnök nyilatkozta hoyg a Merci V10-ese tudott 20k-t a vége felé.


Na de a lényeg, hogy nem gáz 19 K felett forgatni a motort, csak 30-40 körön keresztül nem bírja. A motor max teljesítményét a rajtot követő néhány körben, plusz a fontos pillanatokban mint pit stop előtt használták. Ha úgy állítják be az áttételt hogy 18-nál korlátozzon, akkor állva hagyják az első körben. Szimplán nem tudta felfogni, hogy az autónak van egy határa, ha afölött használja akkor eldurran. És igen ezt nem tudták neki elmagyarázni mint pl azt sem, hogy menjen el verseny előtt bilizni és ne az overálba barnázzon bele minden versenyen.

2012. márc. 18. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/48 anonim ***** válasza:
62%

Milyen áttételről beszélsz csillagom?


Az áttételezés megváltoztatja az autó végsebességét, de a motorfordulat attól még ugyanakkora marad. De elmondom neked, hogy valóban meg lehet oldani a motorfordulatszám csökkentése, és a váltóáttételek módosításával, hogy kisebb fordulaton is ugyanolyan sebességre legyen képes. És ez a mérnökök dolga, hogy megítéljék, h mi az ideális.

Úgy gondolták bírja, vagy remélték csak, h bírja. Valamikor összejött.

2012. márc. 18. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/48 anonim ***** válasza:

Ja egy lényeges kimaradt.



Azért vannak a kis gombocskák, meg tekerős kapcsolók a kormányon, hogy korlátozni tudják mondjuk a fordulatszámot is. Valamiért nem szóltak rá, hogy ember, tekerd már lejjebb.....

2012. márc. 18. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/48 anonim ***** válasza:

Gondolkozz tovább nyugodtan, csak le fog esni, hogy mit értesz félre. A motort áttételezni nem lehet anygalom, csak a váltót. A motorelektronika állításával lehet a fordulatszámra hatni. Az már más kérdés, hogy a kettőt együtt kell változtatni ahoz, hogy a védettebb fordulatszámmal, ugyanolyan tempója maradjon a kocsinak.


Gondold át legalább 3x, mielőtt megpróbálod cáfolni XD

2012. márc. 18. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/48 anonim ***** válasza:

Talán a mechanikus porlasztó állítócsavarjával......?

Vagy esetleg a pillangószelep nyitási szögével...?



Hmmmm.... Mik lehetnek ezek amiket fent írtam....XXDDDD


Gondolkozz még mondtam, mert egyre cikisebb leszel.

2012. márc. 18. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/48 anonim ***** válasza:

#41

Ügyesen kigugliztál két kifejezést, csak nagy öngól volt megint. De secink továbbra is próbáld elmagyarázni, hogy a Föld lapos.

2012. márc. 18. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/48 anonim ***** válasza:

Talán segít átgondolni:


A váltó áttételeinek csökkentése jobb kigyorsítást eredményez, és lassabb végsebességet. A növelése pont az ellenkezője. Lassabb kigyorsítás, és nagyobb végsebesség. A motorfordulathoz semmi köze nincs.


De ha van versenybringád, próbáld ki XD

2012. márc. 18. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!