Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-es futamokon miért...

Forma-1-es futamokon miért van jóval kevesebb baleset, meg ütközés, mint a Forma-2-es versenyeken?

Figyelt kérdés

F1-ben a tegnapi, bakui Sainz-Perez ütközés előtt utoljára a Kanadai futamon volt nagyobb baleset, több, mint 3 hónappal ezelőtt. A kettő között az összes nyári verseny lement nagyobb balhé nélkül, max. 1-1 koccanás volt. SC-t is utoljára Kanadában kellett beküldeni, több, mint 3 hónappal ezelőtt (szerintem ez rekord amúgy ennyi futam egymás után SC nélkül)

Ezzel szemben az F2-ben kb. majdnem minden futamon van SC. Igaz, hogy ott 2 verseny van, (habár rövidebbek, tehát nagyjából ugyanannyi mint az F1-es utam időtartama), de pl. most is a vasárnap délelőtti F2-es futamon az a rajtbaleset, hogy a beragadó autót ketten is telibe trafálják hátulról... ilyet azért F1-ben nem látni.

Az F1-es versenyzők ennyivel profibbak az F2-eseknél? Vagy ennyivel óvatosabbak? Vagy az alsóbb kategóriák autóit ennyivel nehezebb vezetni? Vagy ott nincs ez a túlszabályozás, hogy spórolás okán nem nyomják tövig, csak krúzolnak?

Mi lehet az oka, hogy az F1-ben ilyen kevés ütközés van mostanság?



szept. 16. 16:15
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Tapasztaltabbak is, óvatosabbak is, profibbak is. Ráadásul 1-1 nagyobb baleset meghatározhatja az egész szezont, mert egy javítás a fejlesztésre szánt pénzből mehet el. Szóval nagyon nagyon nagy hátrány lehet egy balesetből is. A másik összetevője, hogy sokkal nehezebb csatákba is keveredni, hatalmas autók, hatalmas légellenállás, elég nehéz a hátul jövőnek közel kerülni a másikhoz (pedig ezeket az autókat ez ellen csinálták). Ezt láttuk is végig Lecerc Piastri Perez csatánál. De Hamilton is 99%-ban valaki fenekében ment. Ha pedig valakit tudsz ostromolni, akkor az nagy tapadáskülönbséget jelent, főleg gumielőnyt, akkor pedig inkább türelemre van szükség.
szept. 16. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Profibb versenyzők, kevésbé szoros a mezőny a különböző autók miatt.
szept. 16. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

"Az F1-es versenyzők ennyivel profibbak az F2-eseknél?"

Ennyivel profibbak. Az elmúlt évek leggyengébb versenyzőit nézve, Mazepinnek 5., a nemrégiben kirúgott Sargeant-nek 4., Latifinek pedig 2. hely volt a legjobb eredménye az összetettben. Képzelheted, milyen lehet a színvonal a mezőny hátsó traktusában.

szept. 16. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

3

F2-ben jóha 2-3 szezononként akad egy valamire való vetsenyző. Ha ott mindenki F1 színvonal lenne hova raknák azt az évi 28 versenyzőt?

szept. 16. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
#4 Ez így van, de én is ezt írtam, hogy az F1-es mezőny egyszerűen sokkal profibb, közel annyi bénázás sincs, mint az F2-ben.
szept. 17. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Az F2 relatív olcsó egyen autókból áll ahol viszonylag szabadon lehet törni zúzni. Pont a relatív egyenlőség miatt mindenki igyekszik megmutatni, hogy ő a jobb.


Az F1-ben egy nagyobb törés bizony megérződik a büdzsén, még nagy csapatoknál is.

szept. 17. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
0%
A fordított rajtrács meg egyéb bullshitek is a zúzdát segítik elő. Ezeknél a junior sorozatoknál ez is egy fontos marketing elem ahogy pl az amcsi sorozatokban is. Törjön a vas, follyon a vér mert a nép ezt kajálja.
szept. 18. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
#7 Az amcsi sorozatokkal ellentétben az F2 esetén a fordított rajtrács nem azért van, hogy izgalmat szolgáltasson a közönségnek (nem is lenne túl sok értelme, eleve nagyon kevesen nézik az F2-t), hanem hogy sokrétűbb kihívás elé állítsa a versenyzőket, minél több helyzetben megmutatkozzon illetve fejlődjön a tudásuk. Ellenkező esetben a nagyon tehetséges fiatalok csak annyit tanulnának meg az utánpótlás-szériában, hogy hogyan kell gyorsan menni úgy, hogy közben mindenki más csak messziről követi őket és sohasem kell például kerék-kerék elleni csatákat vívniuk.
szept. 18. 03:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a sok rajtot követő balesetnél szerepet játszik az is, hogy az F2-ben nincs gumimelegítő.
szept. 25. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!