Miért nincs több belső kamerás felvétel Senna halálos balesetérő?
Amikor elkezd a kocsija letérni az ideális ívről a Tamburelló kanyarban, akkor elkapják a belső kamerás képet és egy távoli külső kamerásra váltanak. A többi belső kamerás felvétel az sehol sem került rögzítésre még akkoriban, vagy esetleg szándékosan titkolják el azokat a kockákat a nagyérdemű elől?
Akkoriban csak azok a kameraképek kerültek rögzítésre, amit a TV is sugározott?
Esetleg várható, hogy később egészen a falbacsapódás pillanatáig belsőkamerázott kép is elő fog kerülni valahonnan?
Tragédiákról készült belső videókat nem adtak adásba.
Az sem publikus, hogy milyen közvetítési szerződések voltak akkoriban, milyen szabályok szerint választották ki az adásba kerülő kamerát, de akkoriban az volt a trend, ha egy versenyen tragédia történik, azt nem telibe kamerázva mutatják, sokszor el is vették a képet.
Nem csak a Forma 1-en, Rally versenyeken sem közvetítették hossú ideig, ha tragédia történt.
Volt egy síugró verseny ahol az egyik versenyző a levegőben félre sodródott, és a pálya szélén a hálóra érkezett, a lendület pedig vitte tovább.
Csúnya jelenet volt, mindenki ledöbbent, és az a néhány másodperc lement a TV közvetítŕsekben, bekerült a hírekbe.
A Heysel stadionban történt tömegverekedést, tragédiát viszont végig közvetítette a TV.
Senna sisakján is volt kamera, és lehetett az autóra szerelve is smit a vizsgálatok során elemeztek, de azok nem publikus felvételek, kegyeleti okokból sem teszik nyilvánossá.
Köszönöm szépen a választ!
Akkor lehet, hogy tényleg csak annyi felvétel van, amit így utólag is láthatunk? Az egy, a kocsi bal oldalára rögzített belső kamera képe. Alaposan ki lett már elemezve és nagyon úgy tűnik, hogy a kormányozás hibásodhatott meg a baleset előtti pillanatban. Az pedig egy eléggé kellemetlen helyzet a Williams istállóra nézvést, még ha maga Senna is volt az, aki kérte a kormányrúd elvékonyítását. A Williams mérnökeinek tudniuk kellett volna, hogy ez milyen kockázatokkal járó átalakítás. Mondjuk az is igaz, hogy pont a legrosszabb pillanatban hibásodott meg a kormányzás, még csak szerencséje se volt Senna-nak.
3
Akkoriban nem rögzítettek mindent, a rendező kapcsolgatott élőben és csak az maradt meg amit a tv-ben leadtak. A kormánymű meghibásodását a szakértők sem tudták egyértelműen bizonyítani, úgy hogy nekik a telemetriai adatok is rendelkezésre álltak meg a roncsot is átvizsgálták. Szóval nehéz megmondani mi történt. Azt senki nem tudta soha bizonyítani kétséget kizáróan hogy a kormànymű a becsapódás előtt tört el.
#4 Ez a másik nagyon furcsa dolog az esettel kapcsolatban, mert ha törés történt menet közben, még a versenypálya aszfaltján, az nagy valószínűséggel fáradásos törés lehetett, annak pedig vannak lárható nyomai. Mikroszkódos vizsgálattal mindenképpen.
Ha rideg törést mutat a törési felület, akkor egyértelműsíthetőbb, hogy az már a becsapódástól következett be.
Számomra az sem egyértelmű, hogy egyáltalán eltörhetne-e a kormányrúd egy ilyen becsapódástól. Az elgörbülése mondjuk oké, de hogy egy cső kettétörjön ettől?
Ráadásul két töret felület is van, úgyhogy lett volna mit vizsgálgatni. Persze ez sem hozná már vissza a pilótát, sajnos.
5
Kb 15 évig vizsgálták az ügyet a Bolognai Egyetem szakértői és nem tudták megmondani egyértelműen hogy mi volt. Neweyt meg Headet felváltva ítélték el meg mentették fel a különböző szinteken. A végén annyiban maradtak hogy bűnösök a rosszul kivitelezett átalakítás miatt de már nem kell börtönbe menniük mert gondatlanságból elkövetett emberölés 6 év után elévül az olasz törvények szerint.
8
Jah minden bukkanónál meg minden hirdetőtábla alatt elment az adás.
#8 Élőben nézten a TV-ben a tragédiát és 21 éves voltam. Elég nagy F1 fan, mert akkor tanultam gépész mérnöknek.
Nem értettem, hogy mi történhetett, mitől halt meg Senna, a kor egyik legjobb és legtehetségesebb F1 pilótája.
Sokáig azt gondoltam, hogy egyszerűen black out lehetett. Vagy, hogy bealudt egy pillanatra, hiszen a belső kamerás felvételen az látszott csak, hogy amikor a kocsi elkezdi kiegyenesíteni a kanyart, Senna feje lebillent bal oldalra és ott kapták el a belső kamerás képet.
Aztán a gumivisszahűléses elmélet, meg a lassú defektes elmélet.
Legvégül derült ki, hogy átalakították Senna kocsiján a kormányrudat, levékonyították, amit Senna kért a mérnökeitől, mert nem volt számára komfortos az eredeti kormányrúddal a vezetés. Nagyon úgy fest, hogy ez lett a veszte. A Tamburelló kanyarban a fejének lebillenése abból adódhatott, hogy teljes erőbedobással próbálta balra kormányozni az autóját, de az már nem reagált a kormánykerék többszöri balra forgatására sem, hiszen akkor már el volt törve a kormányrúd. Mindez a leggyorsabb kanyarban, ~ 300km/h-nál. Végzetes balszerencse.
A 6-os válaszadó tette helyére a fejemben a dolgokat, még egyszer köszönöm szépen!
Röviden, a már akkor is használt, a média gondolkodást befolyásoló erejéről:
Akkoriban Prost rajongó voltam és csak mostanra fordult át minden bennem Senna irányába. Az akkori mégia teljesen eltorzította a fejemben a Senna-ról kialakult képet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!