Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Az autóversenyzés mióta...

Az autóversenyzés mióta számít vér profinak?

Figyelt kérdés

Sokszor olvasom,hogy mert a hőskor csak gazdag emberek hobbija volt-így meg úgy.

De azokkal az autókkal nagyon kellett tudni bánni.Nem elég csak bele ülni aztán nyomni a pedált ész nélkül hisz kb minden kanyart úgy vettek be,hogy manőverezni kellett.Nagyon kellett zsigerből érezni az autó minden mozzanatát.

Persze ma sokkal komplexebb a motorsport,nem kizárt,hogy egy Sargent is bajnok lenne mondjuk a 60-as években a jelenlegi énjével.

De egy Jim Clark szintű nyers zseni mire juthatna az akkori tudását nézve a mai versenyzőkkel szemben?

Az F1-es mezőny negyede nulla 20. Szerintem simán verné őket a mai versenyzői elvárásokkal.

Én úgy gondolom,hogy vér profinak nem nevezhető minden korszak, de kivételes tehetségek mindig voltak akikre bármikor rá fogható ez.

Csak ma sokkal több ember közül válik ki az a bizonyos zseni.

Általánosságban a legjobb versenyzők szerintem a 90-es évektől vannak úgy nagy összeségben.A többi versenyszférában csak korszakos zsenik voltak.

Szerintetek?

Szerintem ha valaki őstehetség az mindegy milyen korban versenyez.



2023. dec. 15. 17:45
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
50%

pont fordítva látom, minél előrébb van a technika, az autó, a pálya, annál könnyebb dolguk van a versenyzőknek.

az őskorban használt szervó nélküli bádogkoporsókban a vállalhatatlan pályákon konkrétan az életeddel játszottál, de még a 80as években sem lehetett egyszerű a váltós kocsikkal. Csak abba gondolj bele pl. Monacoban mennyit kellett váltani egy körön, miközben egy kézzel vezetsz.

Szerintem a mai pilóták sírnának az 50-es 60as 70es 80as évekbeli körülményektől

2023. dec. 15. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
52%

#1


Igen, mivel ők már ebbe születtek bele. De ha nem így lett volna, akkor megtanulták volna ők is.

2023. dec. 16. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
82%

A mai pilóták sírnának a 60-as évekbeli körülményektől, viszont a 60-as évek pilótái is sírnának a mai körülményektől.

Akkoriban általában kb. 10 futamból állt a bajnokság, emellett volt több-kevesebb bajnokságon kívüli verseny, amire vagy elmentek, vagy nem, és majdnem az összes versenyhelyszín Európában volt. Most egész évben csúcson pörög a verkli, valamikor minden héten más földrészen ébrednek, és minden versenyző minden versenyhétvégéjének kőkemény tétje van. Tesztelés meg nuku. Fizikailag meg a mai F1 élsportolói fegyelmet és edzettséget követel. Akkoriban sokan cigiztek, piáltak, buliztak, ma ilyen életstílus mellett még egy Jim Clark szintű tehetség is kiköpné a tüdejét. De még a józan életű versenyzők sem bírnának túl kört, a mostani kanyarsebességek elviseléséhez edzett izomzat szükséges.

Szóval minden korszaknak megvoltak a maga kihívásai.

2023. dec. 16. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
Visszatérve a kérdésre, viszonylag rövid idő alatt, a 70-es évek végétől a 80-as évek közepéig mentek végbe azok a változások, amik során az F1 felöltötte a maihoz hasonló profi jellegét. (nagy szereplők megjelenése, nagy pénzek, komoly fejlesztések, egy cég kezében egyesülő kereskedelmi jogok, stb.)
2023. dec. 16. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Clark kontra Verstappen? 😮

Mintha a rokokó báját, aprólékosságát cizelláltságát akarnád összehasonlítani a high-tech egyszerű külsőjével de ezerszer bonyolultabb belsőjével.

Értelmetlen!

2023. dec. 16. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

"az F1-es mezőny negyed nulla 20"

Valaki mesélje már el, hogy ez magyarul mit is jelenthet😮

2023. dec. 16. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
A 90-es évekre lett profi sport. Előtte nem edzettek félrészegen bedrogozva versenyeztek. Clark egy kört nem tudna menni a mai autókkal mert fizikailag nem bírná.
2023. dec. 21. 02:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
53%

#7!

A 60-as évek második felétől bevezették 3.literes autókat, és a 80-as évekbeli turbósok már közel jártak az 1500lóerőhöz.

Ezek a járműveket azért valahogy uralni kellett, ráadásul nem is öreguras tempóban.

Számold ki, hogy pl. Monte Carloban -a több mint 70 kör alatt- hányszor kellett kanyarodni és hányszor kellet sebességet váltani?

Mindez -anno- hidraulika és szervo és mindenféle elektronikus rásegítések nélkül.

Ehhez szerinted nem kellett kondíció?

Pffff. 😮

2023. dec. 21. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
én is inkább arra fogadnék, hogy a “régiek” hamarabb vennék fel a jelenkor ritmusát, mint fordítva. Sőt, a mai pilóták valószínűleg nem is tudnának mit kezdeni az 50-es, 60-as, 70-es évek körülményeivel. És nem is akarnának...
2023. dec. 21. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
#8 Tökmindegy, hány lóerő van a kocsi pakolva, a kanyarsebességet nem a motor ereje korlátozza be, hanem a leszorítóerő. Ha ez nincs, a legbrutálabb izomjárgány is kicsúszik (egyébként 1000 lóerő körül volt a csúcs a 80-as években, ami szintén rengeteg). Körönként x alkalommal szervó nélkül kanyarodni még mindig kevésbé megterhelő, mint körönként x alkalommal 4-5 G oldalirányú terhelést kapni, ami a keringéstől kezdve az izmokig az emberi test minden szervének egy valóságos küzdelem. A sima autóvezetéshez képest nyilván a régi időkben is kellett hozzá a kondíció, de közel sem annyi, mint a mai F1-hez, idősödő vagy züllött életet élő pilóták kellő tehetség és tapasztalat mellett simán versenyképesek voltak. Míg az elmúlt évtizedekben a néha kicsit bulizó Räikkönen vagy a 40 felett még versenyző Alonso egy valóságos csodabogárnak számít.
2023. dec. 21. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!