Az autóversenyzés mióta számít vér profinak?
Sokszor olvasom,hogy mert a hőskor csak gazdag emberek hobbija volt-így meg úgy.
De azokkal az autókkal nagyon kellett tudni bánni.Nem elég csak bele ülni aztán nyomni a pedált ész nélkül hisz kb minden kanyart úgy vettek be,hogy manőverezni kellett.Nagyon kellett zsigerből érezni az autó minden mozzanatát.
Persze ma sokkal komplexebb a motorsport,nem kizárt,hogy egy Sargent is bajnok lenne mondjuk a 60-as években a jelenlegi énjével.
De egy Jim Clark szintű nyers zseni mire juthatna az akkori tudását nézve a mai versenyzőkkel szemben?
Az F1-es mezőny negyede nulla 20. Szerintem simán verné őket a mai versenyzői elvárásokkal.
Én úgy gondolom,hogy vér profinak nem nevezhető minden korszak, de kivételes tehetségek mindig voltak akikre bármikor rá fogható ez.
Csak ma sokkal több ember közül válik ki az a bizonyos zseni.
Általánosságban a legjobb versenyzők szerintem a 90-es évektől vannak úgy nagy összeségben.A többi versenyszférában csak korszakos zsenik voltak.
Szerintetek?
Szerintem ha valaki őstehetség az mindegy milyen korban versenyez.
pont fordítva látom, minél előrébb van a technika, az autó, a pálya, annál könnyebb dolguk van a versenyzőknek.
az őskorban használt szervó nélküli bádogkoporsókban a vállalhatatlan pályákon konkrétan az életeddel játszottál, de még a 80as években sem lehetett egyszerű a váltós kocsikkal. Csak abba gondolj bele pl. Monacoban mennyit kellett váltani egy körön, miközben egy kézzel vezetsz.
Szerintem a mai pilóták sírnának az 50-es 60as 70es 80as évekbeli körülményektől
#1
Igen, mivel ők már ebbe születtek bele. De ha nem így lett volna, akkor megtanulták volna ők is.
A mai pilóták sírnának a 60-as évekbeli körülményektől, viszont a 60-as évek pilótái is sírnának a mai körülményektől.
Akkoriban általában kb. 10 futamból állt a bajnokság, emellett volt több-kevesebb bajnokságon kívüli verseny, amire vagy elmentek, vagy nem, és majdnem az összes versenyhelyszín Európában volt. Most egész évben csúcson pörög a verkli, valamikor minden héten más földrészen ébrednek, és minden versenyző minden versenyhétvégéjének kőkemény tétje van. Tesztelés meg nuku. Fizikailag meg a mai F1 élsportolói fegyelmet és edzettséget követel. Akkoriban sokan cigiztek, piáltak, buliztak, ma ilyen életstílus mellett még egy Jim Clark szintű tehetség is kiköpné a tüdejét. De még a józan életű versenyzők sem bírnának túl kört, a mostani kanyarsebességek elviseléséhez edzett izomzat szükséges.
Szóval minden korszaknak megvoltak a maga kihívásai.
Clark kontra Verstappen? 😮
Mintha a rokokó báját, aprólékosságát cizelláltságát akarnád összehasonlítani a high-tech egyszerű külsőjével de ezerszer bonyolultabb belsőjével.
Értelmetlen!
"az F1-es mezőny negyed nulla 20"
Valaki mesélje már el, hogy ez magyarul mit is jelenthet😮
#7!
A 60-as évek második felétől bevezették 3.literes autókat, és a 80-as évekbeli turbósok már közel jártak az 1500lóerőhöz.
Ezek a járműveket azért valahogy uralni kellett, ráadásul nem is öreguras tempóban.
Számold ki, hogy pl. Monte Carloban -a több mint 70 kör alatt- hányszor kellett kanyarodni és hányszor kellet sebességet váltani?
Mindez -anno- hidraulika és szervo és mindenféle elektronikus rásegítések nélkül.
Ehhez szerinted nem kellett kondíció?
Pffff. 😮
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!