Miért van a legtöbb helyen úgy beállítva Verstappen VB-címe, mintha ajándékba kapta volna? Miért csak az utolsó futam számít egyeseknek,a korábbi 21 meg nem?
Már egy hét eltelt a VB szezonzáró óta, de még mindig azzal van tele a net is, a sajtó is, hogy Verstappen milyen körülmények között nyerte az utolsó körben a címet.
Azt elismerem hogy ez így tényleg elég szerencsétlenül jött ki, de kérdem én, akik ez alapján jogtalannak tartják azt hogy a holland nyert, meg csalást, részrehajlást kiáltanak, azok a szezon többi 21 versenyét nem látták? Vagy miért csinálnak úgy mintha Verstappent tolták volna egész évben, holott pont fordítva volt? Pont hogy az lett volna rohadtul meg nem érdemelt, ha Hamilton sétakocsikázva behúzza a nyolcadikat egy ilyen szezon után, ahol az FIA, a balszerencse, de leginkább talán pont maga Hamilton (és a csapata, csapattársa) annyi pontot vettek el verstappentől, hogy anélkül már minimum 2 futammal korábban eldől a VB a holland javára.
-Silverstone-ban Hamilton kiütötte Verstappent, lenullázta az addig épített előnyét, majd megnyerte a versenyt: -25 (de minimum -18) pont a hollandnak
-a Hungaroringen Bottas letarolja Verstappenéket, a holland sérült autóval a 10. helyre fut be, mikor nyerhetett is volna simán (de számoljunk csak egy 3. hellyel, az is -14 pont, plusz utána még Vettel kizárásával Hamilton kap további két plusz pont előnyt).
-Bakuban a vezető helyről esett ki 100%-ban önhibáján kívül, defekt miatt, amiért a Pirelli volt a felelős (Stroll is elszenvedte ugyanezt, akinek semmi köze sincs egyikőjükhöz se), anélkül fix győzelem, megint -25 pont. Igaz, vegyük bele a képletbe hogy akkor nincs újraindítás és Hamilton akár a 2. helyen is befuthatott volna, de még így is minimum -7 pont Verstappennél.
-A legelső futamon szezon közben változtatnak szabályt a pályalevágásért, orrvérzésig ismert, kivesézett história, nem is részletezem, lényeg hogy -7 pont Verstappennél, ezzel együtt +7 pont Hamiltonnál, tehát összességében -14 pont a hollandnak.
-Portimaoban szokatlan módon elvesznek egy leggyorsabb kört, -1 pont Verstappennek.
A visszafogottabb forgatókönyvekkel számolva (tehát nem fix győzelemnek számolva Silverstone-t meg a Ringet, csak 2-3. helyeknek) is ez 56 pont, az több mint két futamgyőzelem leggyorsabb körrel együtt.
És akkor Hamiltonnál:
-elengedtek egy büntetést Imolában pályán tolatásért, majd piros zászló alatt megjavították az autóját, enélkül még TOP 5-ben se nagyon végez, így meg második lett Max mögött
-Verstappen 3 kiesésével szemben egyszer esett ki, azt is akkor, amikor Verstappen is ment vele, tehát ilyen okból egyetlen pontot sem bukott a hollanddal szemben, műszaki hibája, defektje, rajtbalesete stb. nem volt, csak Bakuban nézte be, de az saját hibája
-övé volt a legjobb autó.
Ezek után, azaz ezeket figyelembe véve, minimum két, de lehet inkább 3 futammal a vége előtt Verstappen világbajnok, és nincs kérdés Abu-Dhabiban.
Igen, azt aláírom hogy pont ez így mesterkélten hatott, és nagyon szerencsétlenül jött ki, de ettől az egy versenytől eltekintve, a másik 21 futam alapján ugyan miért nem Verstappen az aki megérdemelte volna a címet?
A net azért van teli vele, mert ez pénzt és nézettséget generál az oldalaknak és ez kell az uborka szezonban főleg! Ha megnézed az F1 háza táját, akkor ha épp semmi gond nincs mindig azon csámcsognak, hogy Alonso mit csinált, de mért? Mert Alonso egy veterán legenda, mindenkit érdekel, akár így, akár úgy és ezért még azt is beáldozzák, hogy leéghetne az arcukról a bőr a sok marhaság miatt!
UI: Szépen összeszedted a kérdésedben szereplő adatokat, én is úgy tekintek rá, mint egy futam a többi közül, amennyi fals dolog megtörténhetett az meg csak rátesz egy lapáttal arra, hogy a végeredmény akár hogy is, de megérdemelt küzdelem alapján jött így ki! Sokkal izgalmasabb lehet így a jövő év ráadásul!
És akkor nem esett szó Monzáról, ami után furamód VER-t hozták ki hibásnak holott ez telibe 45-45% volt, +10% a szafaládé kerékvetőnek, ami megdobta a redbullt..
És akkor a szezon közben megváltoztattak egy mérési metódust hogy az addig SZABÁLYOS hátsószárny felső eleme hirtelen ne legyen már annyira szabályos.
Közben a mercin az első szárny nagy tempónál szépen kisimult.
+ a mercin hirtelen megjelent egy hajlékony hátsó-ALSÓ szárnyelem (ugye amikor VER odament és megnyomkodta kicsit..)
Nem volt Hamiltoné a jobb autó, pariban voltak, a legtöbb pálya általában vagy a Mercedesnek, vagy a Red Bullnak kedvezett egy picit jobban. Az FIA bírói ítéletek terén mindkettejük felé teljesen következetlen volt egész évben, de összességében Verstappen gyakrabban alkalmazott megkérdőjelezhető manővereket. A listáról lemaradt a Belga Nagydíj, ahol a semmire osztották a pontokat (Verstappennek 12 és felet, Hamiltonnak 7 és felet). Annak a hátsó szárnyelemnek pedig semmi jelentősége nem volt, Hamilton részéről vegytiszta szopás volt a dolog. Az meg senkit nem érdekel, hogy kinek hányszor volt defektje vagy műszaki hibája - ha nem elég gyors és megbízható a kocsi, akkor hajthatsz akárhogy, akkor sem leszel bajnok.
Az utolsó futam elvileg tényleg csak egy csepp a pohárban, viszont ha úgy vesszük, ezen múlik minden. Egy szezon közbeni hibát ugyanis a későbbi jó eredményekkel még ki lehet javítani, itt viszont ez az utolsó dobás, hatalmas tétje van. Mindig is kiemelt figyelem követi az ilyet, és senki nem akarja, hogy az érintett feleken kívül más is közrejátsszon a kimenetelben (Glockról a szurkolók a keresztvizet is leszedték 2008-ban).
Mindketten világbajnoki szintű teljesítményt nyújtottak, bármelyikük lett volna a bajnok, megérdemelten lett volna.
Mindezt egyébként úgy írtam, hogy Verstappennek szurkoltam (de ez nem azt jelenti, hogy nem szólalok fel Hamilton védelmében, ha indokolatlanul támadják).
Azért a merci az utolsó versenyeken feltűnően gyors lett, nem lepne meg ha valami turpisság lett volna ott a technikai történetben..
9 körrel a vége előtt már a kezemben volt a távkapcsoló hogy elkapcsolom, nem nézem tovább, amikor betette latifi a falba.
Másodszor akkor akartam kikapcsolni, amikor úgy nézett ki bekocog a SC mögött a mezőny.
Azért mondják hogy ajándékba kapta, mert ajándékba kapta. Ez nem azt jelenti, hogy nem érdemelte meg, hanem azt, hogy néha ajándékba is lehet olyan dolgokat kapni, amit amúgy megérdemelsz.
Ha Masi teljhatalmú versenyigazgatóként nem bírálja felül az FIA saját szabályokba fektetett safety car procedúráját a dráma kedvéért, akkor nincs VB, függetlenül attól, hogy Max tényleg nagyon jó volt egész évben, és abszolút kijárt már neki. De úgy alakult, hogy nem rajta múlt végül, nem ő tette fel az i-re a pontot, hanem Michael Masi hollywoodi filmrendezői ösztönei. Ha a csávó nem hajlította volna meg a szabályokat a show kedvéért, akkor nincs VB, ezt azért mindenki látja, aki nem teljesen elvakult.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!