Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Kinek köszönheti a VB címet...

Kinek köszönheti a VB címet Max Verstappen?

Figyelt kérdés

2021. dec. 13. 09:41
A kérdező szavazást indított:
Michael Masinak
magának
Nicholas Latifinek
Michael Masinak és Nicholas Latifinek
a Mercedes és Peter Bonnington taktikai/stratégiai hibájának
Valterri Bottasnak
Sergio Péreznek
magának és Sergio Péreznek
a csillagok állásának
a szerencsének
55 szavazat
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
*Valtteri
2021. dec. 13. 09:42
 2/15 anonim ***** válasza:
84%

A tegnapi futamgyőzelmet leginkább Masinak és a szerencsének (Lafitinek nem, hacsak nem "pikézett" egyet, de az elég valószínűtlen).

A VB-címet pedig legfőképp magának és a csapatának. Végső soron ugyanis a tegnapi versenyeredmény is csak egy aprócska része az egésznek.

2021. dec. 13. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
62%

Magának köszönheti. Egyedül a legelvakultabb Hamilton-fanok jönnek most a csalás dumával. Az a vicc, amikor annyira elvakult, beszűkűlt gondolkodású némelyik Hamilton drukker, hogy a verseny után egyből sírtak, hogy az FIA megnyerte Verstappennek a címet. Arról az FIA-ról beszélnek, akinek az előző 7 évi kétséges döntéseit teljesen természetesnek tartották, mondván a szabály az szabály.


Ezen a futamon is az nem lett volna szabályos, ha nem engedik el a lekörözötteket. Mielőtt valaki benyögi, hogy de minden lekörözöttet el kell engedni, nem, mert ez is benne van a szabályban, hogy különleges esetekben mérlegelhet az FIA és hozhat kicsit eltérőbb döntést a szokásosnál. Ez ilyen volt. Nem akarták SC mögött befuttatni a mezőnyt, a két éllovas közül kiszedték a lekörözötteket. Vitatható a döntés, ahogy a szezonban kb 6 másik Hamiltonnak ítélt döntés legalább ennyire vitatható.


Mindenesetre attól, hogy tegnap Verstappen amúgy gyengébben szerepelt, és az utolsó 4 futamon általaban is gyengébb volt, az egész szezont tekintve megérdemelte a címet.


A sportban nincs ha, de belegondolva, ha nincs a Bakui önhibán kíbüli nullázás, ha nem üti ki Hamilton Silverstoneban, Bottas a Hungaroringen, akkor már Szaud-Arábiában bajnok lett volna. A sors elvett tőle igazságtalanul sok futamot idén, Hamiltonnak pedig sokszor kedvező döntések születtek (Bahrein, Imola, Silverstone), most viszont visszaadott neki mindent. Egyetlen egyszer volt szerencséje ebben az évben, pont akkor, amikor a vb cím múlt rajta.


Azért kicsit szánalmas, amikor egyes Hamilton fanok ezeket figyelmen kivül hagyva csak ebből az egyetlen futamból miindulva mondják, hogy nem érdemelte meg Verstappen. Eleve meg lehet nézni a Merci mennyivel jobb volt. Pár domináns Red Bull futamot leszámítva alig volt esélyük. Ha Max nem ennyire agresszív nincs meg se az USA győzelem, se Imola pl. Az, hogy mennyivel jobb a Merci, jól mutatja, hogy az egyébként gyenge Bottas Perez előtt végzett a pontversenyben, pedig a tegnapi Perez szereplés után szerintem ki lehet jelenteni, hogy Perez jobb, mint Bottas, sokkal jobban védekezik, de egész szezon alatt nem tudott olyan időmérőket futni, vagy versenyeket, mint Bottas.


Szóval Max és Lewis külön liga volt idén, mögöttük mindenki szinte mindig 20-30 mp lemaradással ért célba, de a Merci látványosan jobb volt, főleg a szezon utolsó harmadában, de már Silverstone óta is látszott, hogy javultak a szezon első feléhez képest.

2021. dec. 13. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Egyetértek.
2021. dec. 13. 11:33
 5/15 anonim ***** válasza:
94%

A szezon egészét nézve magának, a tegnapit Masinak + Latifinek/szerencsének + a Mercedes taktikai hibájának.


"...mert ez is benne van a szabályban, hogy különleges esetekben mérlegelhet az FIA és hozhat kicsit eltérőbb döntést a szokásosnál."

Ezzel nyilván az a baj, hogy amikor taktikát tervez egy csapat, akkor azt a szabályok figyelembevételével teszi, az alapján hozzák a döntéseket, a "történhet máshogy is, ha úgy akarom" kitétellel nehéz számolni.


Ha a második SC-nél kihozták volna Hamiltont, akkor (megtörténhet, hogy) a végén úgy dönt a FIA, hogy befejezik a futamot a SC mögött, és ugyanúgy őket hibáztatja mindenki.


Igazából az elsőnél kellett volna kijönni, aztán új gumin agyonverni a Red Bull-t, ha kinnmaradnak, ha nem, akkor meg azonos állapotú gumin végigversenyezni az előnyt. De utólag könnyű okoskodni. Nyilván el akarták kerülni annak a lehetőségét, hogy egy csatánál valamilyen baleset történjen.

2021. dec. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
89%

Igazából nincs benne a szabályzatban, mert nem gondoltak arra, hogy ilyen történhet.

A szabály azt írja, hogy a lekörözöttek visszavehetik a köreiket. Leghamarabb akkor jöhet be az SC, miután minden lekörözött megelőzte őt, és az azt követő körben, DE mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a lekörözöttek felérjenek, és elfoglalják a helyeiket a sorban, szóval az SC még maradhat kint ha szükséges. Ez maga a szabály, feketén fehéren le van írva a protokoll.


Masi, a versenyigazgató viszont olyan jogkörrel rendelkezik, miszerint ő saját maga bármilyen döntést hozhat. Ez a 15.3-as szabály. Az FIA indoklásban szerepel is, hogy a Mercedes óvása jogos, viszont Masi arra a szabálypontra hivatkozhat legálisan saját maga dönthetett úgy ahogy. Ezért volt legális az egész.


Az pedig egy költői kérdés, hogy most amikor számított, a végső döntőben, ami konkrétan eldöntötte a cím sorsát, Masi saját hatáskörben miért szedte ki csak Verstappen elől az embereket, aztán saját hatáskörben miért rajtoltatta el őket azonnal... Ezek a döntések biztos nem a Mercedes érdekeit szolgálták.

2021. dec. 13. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%

#3 Ehhez nem kell elvakult Hamilton-drukkernek lenni. Én is Verstappennek szurkoltam. Na de mikor volt olyan, hogy csak 5 lekörözöttet engedtek el? Ráadásul két körrel azután, hogy közölték: minden lekörözött marad a helyén? A safety carnak előírás szerint pedig tovább kint kellett volna maradnia. Csak az ilyen-olyan "különleges helyzetben a versenyigazgató így meg úgy dönthet", "ez és ez a pont ütötte egymást, ezért így döntöttünk", stb. Masi mossa a kezeit.

Ha mindenképp izgalmakat akartak a végére, leinthették volna piros zászlóval (elegendő akadály volt hozzá a pályán), mi pedig láttunk volna egy öt körös tiszta versenyt Hamilton és Verstappen között.

Ettől még Verstappen összességében megérdemelten lett bajnok (Hamilton is megérdemelten lett volna), de amit tegnap a futam végén az FIA leművelt, nos ahhoz pofa kell.

2021. dec. 13. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
65%
Nem kell különleges helyzet, papiron minden versenyző egyenlő és minden futam ugyan olyan fontos, és a szabály állandó. Masinak indok sem kellett, hogy ezeket megtegye, de a Netflix és a nézettségi adatok biztos örültek neki.
2021. dec. 13. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
0%
Ez az egyetlen versenysport, ahol nem a versenyző tudása az elsődleges. Elsődleges az autó fejlesztői, teljesítőképessége, és a gumiké. Másodlagosan következik a kiszolgáló csapat, amelyik szereli az autókat, és azok, akik a kerékcseréket végrehajtják. Utánuk következik fontos döntési helyzetben a csapat főnök, aki verseny közben utasítgatja a mérnököket, mennyi szuflát nyomjanak pluszba a pályán száguldó autóba, és utasítja a versenyzőt is, mikor jöjjön ki a bokszba kerékcseréhez. És végül van a versenyző, akinek "mindössze" érzékelnie kell, hogy a kerékgumik megcsúszása nélkül válassza ki a pálya ideális vonalvezetését, amit követve lehet a legrövidebb idő alatt teljesíteni a köröket. Ezen kívül ügyességére még az előzéseknél van szükség, hogy a gyengébb konstrukciójú autók elé kerüljön.
2021. dec. 13. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%
Az F1 mindig is konstruktőri bajnokság volt. Más bajnokságban, ahol csak a versenyző számít, megmutatják mit tudnak, és a legtehetségesebbeket elviszik, így elvileg a csapatoknak kevesebb macera lesz a versenyzővel és azonosabb kaliberű emberek lesznek a sportban. Aztán persze megint más, hogy ki hogyan kezeli az F1 autót, de a nagycsapatok abban a kegyben részesülnek, hogy a legjobb versenyzőket tudják választani, így megmaradhatnak az autó építésénél.
2021. dec. 13. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!