Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Kinek köszönheti a VB címet...

Kinek köszönheti a VB címet Max Verstappen?

Figyelt kérdés

2021. dec. 13. 09:41
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

Wéber Gábor:


Aludtam rá egyet, de még mindig a tegnapi futam hatása alatt vagyok, ahogy a legtöbben, akik látták a tegnapi F1 finálét. A Mercedes mindkét óvását elutasították tegnap, azonban a fellebbezési szándékukat rögtön utána jelezték. Vegyük végig röviden, hogy mi miért történik most, és mi lehet belőle?


Mi volt a leintés utáni hivatalos procedúra?

- a Mercedes két külön óvást nyújtott be tegnap, darabonként 2.000€-ért, amit az ideiglenes eredmény kifüggesztését követő 30 percen belül kellett megtenniük,

- megóvták Verstappen "előzését" az SC fázis alatt, valamint a verseny újraindításának szabályosságát az SC fázist követően,

- a felügyelők meghallgatták mindkét érintett felet és elutasították az óvásokat, helyben hagyva a pályán született eredményt,

- a Mercedesnek az elutasítás kézhez vételét követő 1 órán belül írásban jelezni kellett a fellebbezési szándékát a felügyelők felé - ezt megtették,

- a fellebbezés 6.000€-ba kerül és szándék jelzését követő 96 órán belül kell elektronikus úton, és megerősítésként levélben is benyújtani az FIA Nemzetközi Fellebviteli Bíróságához az összeg befizetésével együtt,

- az FIA kijelőli az ügy bíráit és 30 napon belül döntést hoz, amit hivatalos formában tesz közzé.


Miért fellebez a Mercedes?

- a szabálykönyv SC-fázisra vonatkozó paragrafusainak megsértéséért a versenyirányítással szemben, mivel nem minden autót engedetek el visszavenni a körét, és a 48.12-es pont alapján az újraindítás csak a lekörözöttek felzárkózása utáni körben lett volna esedékes - azaz a befutónál, nem pedig egy körrel előtte.


Miért történhetett mégis máshogy tegnap?

- mert a szabálykönyv nem csak a teendőket írja le, hanem kivételeket is megnevez, vannak benne adott esetben egymást felülíró pontok és mindennek a tetejébe a versenyigazgatónak külön döntési jogköre néhány procedúrához - pl. az SC-fázisok esetén,

- ezeket az eseteket elsőkézből a rendezvényigazgató (Clerk of course) irányítja, az ő visszajelzései alapján dönt a versenyigazgató a követendő procedúráról. Amennyiben a mentés valamilyen okból elhúzódik, vagy veszélyes helyzet állna elő, akkor megtilthatja a lekörözöttek elengedését, ahogy ez tegnap is törént. Csakhogy ez a helyzet fél perccel később változhat is, a versenyigazgató pedig saját hatáskörben változtathat az eljáráson,

- a 8 lekörözött autóból csak ötöt engdetek el az újraindítás előtt, ami viszont nem mond ellent a szabálynak, mert az nem teszi kötelezővé minden autó elengedését, csak lehetővé teszi "bármely", körhátrányban lévő autó körének a visszavételét,

- Michael Masi tegnap azt az 5 autót engedte el, akik a mezőnyben, és nem a mezőny végén voltak, felülírva a szokásos procedúrát, amire megvolt a felhatalmazása, a szabályok szerint pedig azoknak mindent meg kell tenni a felzárkózásra, de ez nem az újraindítás feltétele,

- ugyanígy tett a verseny újraindításával kapcsolatban is, amikor ugyanabban a körben kihívta a biztonsági autót, amikor a lekörözöttek elmentek.


Mi lehet a végeredmény?

- a Mercedes visszavonhatja a fellebbezési szándékát csütörtök estig a sport érdekeire való tekintettel,

- a fellebbviteli bíróság összeül és 30 napon belül döntést hoz. Amennyiben helyben hagyja a felügyelők döntését, úgy Verstappen marad a világbajnok, amennyiben igazat ad a Mercedesnek, úgy Hamiltoné lenne a bajnoki cím.

2021. dec. 13. 15:12
 12/15 anonim ***** válasza:
79%
Wéber elemzése nesze semmi fog meg jól. A jogi hátterét jól megmagyarázza, hogy mit tehet meg és hogyan, de azt, hogy miért teszi, arra ő sem tud választ. Érdekesség még a végére, múltkor Masi saját maga állította, hogy a sportszabályzat szerint KÖTELEZŐ minden autót elengedni. Erősen megkérdőjelezhető az ürge.
2021. dec. 13. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

Masi és a stewardok egész évben nem voltak következetesek.Nagyon hasonló helyzetben egyszer így döntöttek,máskor meg úgy...ez nem így működik...(ha a Barcelona rúg lesgólt,azt elveszik,ha a Real,az rendben van.....csak egy hasonlat)


Ebben a szezonban nagyon sokszor a versenyirányításé volt a főszerep,sok volt a sportpolitika.Ez így nem jó.A Libertynek fel kell ismernie,hogyha lesz még 1-2 ilyen szezon,sokan el fognak pártolni a sportágtól.


Verstappennek szurkoltam,szerintem jobban megérdemli,mint Hamilton.Sokkal kevesebbet hibázott,viszont rengeteg pontot bukott önhibáján kívül (Baku,Silverstone,Mogyoród)

Ha bármelyiken is szerez még plusz egy 2-3 helyet,nincs miről beszélni.De többet szerzett volna.

(Szerintem minimum 61 pontot bukott,egy első,és 2 második hellyel számolva)

A sors elvette,a sors visszaadta.

Nem Hamilton ellen vagyok,mert eszméletlenül vezet a pali.De az utóbbi években messze most hibázott a legtöbbször (csapaton kívülről jött a nyomás,valós volt a veszély)


Jó volt összességében a szezon,ilyet kérünk még kevesebb versenyirányítási döntéssel!!

2021. dec. 13. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%

"végül van a versenyző, akinek "mindössze" érzékelnie kell, hogy a kerékgumik megcsúszása nélkül válassza ki a pálya ideális vonalvezetését, amit követve lehet a legrövidebb idő alatt teljesíteni a köröket. Ezen kívül ügyességére még az előzéseknél van szükség, hogy a gyengébb konstrukciójú autók elé kerüljön."


Csak tudod a gumikezelés sem annyira egyszerű, meg a forma 1-es autó az nem egy utcai járgány, hanem egy olyan gép, amit minden méteren pályán tartani keserves, egyetlen rossz pillanatban beremegő kéz és a falban vagy. A fékpedált, ha picit erősebben nyomod, úgy 2-3 mm-rel akár a kelleténél, a szemgolyód kihullik kb és blokkolod a kerekeket, amivel a gumikat le is nyírtad a helyszínen. Meg az előzéseket végiggondolni sem egyszerű, hogy most honnan lenne a legjobb, a védekezés ugyanez, nézni a tükröt, közben váltani, gázt nyomni, fékezni, ideális íven tartani az autót. A technika lehet, hogy adott, és 70%-ban kb. az számít a csapatmunkát is ideértve, de azt a 30%-ot nagyon oda kell tennie a versenyzőnek, hogy ő legyen a leggyorsabb, tizedre ő vegye a legkisebb féktávot, a legjobban gyorsítson ki, bírjon végig mentálisan és fizikálisan egy futamot. Azért nem lehet könnyű 320-ról 90-re fékezni kb 50-100 méter alatt, fizikailag nagyon kikészíti a pilótákat. Ebben a sportban amúgy meg sokszor gondolkodni is kell, nem csak ész nélküli vezetésből áll, ahogy sokan képzelik. Ehhez pedig jönnek az egyéb taktikázások, egymás heccelése, pszichológiai hadviselés stb.

2021. dec. 13. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
36%
Max Max Max Super Max Max Super Super Max Max Max
2021. dec. 14. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!