Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma 1-ben sokszor hallani,...

Forma 1-ben sokszor hallani, hogy spórol a kerekekkel valaki, mert pl. van egy jó kis előnye. Hogy lehet ezt kivitelezni?

Figyelt kérdés
Pl. hogy lehet, hogy mondjuk 5 körön keresztül kb. 0.8 sec.-ot benne hagy egy körben. Ha csak 4 kanyart nézünk, ahol spórol, akkor 2 tized másodperc. Ezt hogy lehet megcsinálni, "érezni" a határokat? Ez nagyon kevés idő. Kicsivel hamarabb fékeznek, de nem olyan nagyot? Vagy hogy óvják a kerekeket?

2021. jan. 11. 19:37
 1/5 anonim válasza:
100%
A keményebb fékezések elkerülésével, szélesebb ívek használatával, finomabb kigyorsításokkal. Lényegében minden olyan helyzetet megpróbál redukálni ahol nagy terhelést kapnak az abroncsok.
2021. jan. 11. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Hamarabb fékez, lassabb sebességgel megy a kanyarban, és kigyorsításkor is óvatosabb.
2021. jan. 11. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Gumikat óvja, más íveken megy picit, és óvatos. Pl nem 100-as táblánál fékez és 100-al megy a kanyarba be hanem fékez 105 méternél és 93-al fordul
2021. jan. 11. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

3* vagyok

Igen, kigyorsításon is vigyáz, rázókövekkel is stb

2021. jan. 11. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A gumiabroncs és az üzemanyag spórolás is pálya függő. Jellemzően a gumikkal úgy lehet spórolni, hogy tehermentesítik őket a lehetőséghez mérten. Például a kigyorsításokon próbálják az autót minél laposabb szögben tartani és csak akkor gázra lépni amikor már egyenesben van az autó. Ezzel a technikával a hátsó abroncsok élettartamát jól lehet hosszabbítani.

Kanyargósabb pályán annyi a recept, hogy lassabban mennek a kanyarokban és a próbálják kerülni azt, hogy az ív külső gumi folytonos terhelést kapjon. Ezt a terhelés elkerülést úgy is meg lehet csinálni, ha "lesarkozza" az ember a kanyarokat (vagy V alakban veszi, ahogy tetszik). Ezt a technikát jellemzően Perez szokta alkalmazni, érdemes megnézni az ő kanyarvételi technikáit a versenyeken a többiekéhez képest. Nemcsak a kigyorsításai jobbak ezáltal a védekezései során, hanem a gumikat se terheli úgy. Nemhiába ő az egyik legnagyobb "gumimágus" a mezőnyben.

2021. febr. 3. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!