Forma 1-ben sokszor hallani, hogy spórol a kerekekkel valaki, mert pl. van egy jó kis előnye. Hogy lehet ezt kivitelezni?















3* vagyok
Igen, kigyorsításon is vigyáz, rázókövekkel is stb





A gumiabroncs és az üzemanyag spórolás is pálya függő. Jellemzően a gumikkal úgy lehet spórolni, hogy tehermentesítik őket a lehetőséghez mérten. Például a kigyorsításokon próbálják az autót minél laposabb szögben tartani és csak akkor gázra lépni amikor már egyenesben van az autó. Ezzel a technikával a hátsó abroncsok élettartamát jól lehet hosszabbítani.
Kanyargósabb pályán annyi a recept, hogy lassabban mennek a kanyarokban és a próbálják kerülni azt, hogy az ív külső gumi folytonos terhelést kapjon. Ezt a terhelés elkerülést úgy is meg lehet csinálni, ha "lesarkozza" az ember a kanyarokat (vagy V alakban veszi, ahogy tetszik). Ezt a technikát jellemzően Perez szokta alkalmazni, érdemes megnézni az ő kanyarvételi technikáit a versenyeken a többiekéhez képest. Nemcsak a kigyorsításai jobbak ezáltal a védekezései során, hanem a gumikat se terheli úgy. Nemhiába ő az egyik legnagyobb "gumimágus" a mezőnyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!