Mit gondoltok Pásztón a Mikszáth Kálmán Líceumról?
Második válaszolónak: Egyrészt németet még nem is indítottak, honnan veszed, hogy az gyengébb, mint a francia?:"D
Másrészt: az angolt sem mondanám gyengének, elég jól tanítják.
A francia valóban nehezebb, de akik oda járnak, nagyrészt szeretik.
A franciások és a többiek között annyi a különbség, hogy a franciások kitartóbbak, ellenben a sima gimisek gyakorlatiasabbak!:))
Én abszolút ajánlom!
Hogy mit gondolok a Mikszáth Kálmán "Líceum"-nak nevezett bolondok házáról?
Első kérdés: Milyenek a körülmények a gimnáziumban és a francia tagozaton?
A francia tagozat egy börtönhöz hasonlít, ahol néha elfelejtenek fűteni, de inkább csak a spórolás miatt "csavarják le a gázt".
A büfé már meszűnt, mivel mindent háromszoros áron akartak eladni, a szomszédban meg ott van egy Coop, és ha unatkozunk szünetben, mögé ki is tudunk menni cigizni.
Általában minden nap át kell menni a másik épületbe, amire kb. 5 perced van, főleg, ha még el akarod végezni a dolgod előtte. Ez akkor szokott még megoldhatatlan lenni, mikor a történelem órát 10 perccel tovább tartja a kedves drága tanár úr.
Persze, ha bármelyik óráról késel oda vagy visszafelé jövet, az a te hibád.
Azt kell mondanom, hogy a körülmények elég hitványak.
Második kérdés: Milyenek a tanárok a francia tagozaton?
Némelyik még mindig kedves, és normálisan tanít, viszont a legtöbbje nem normális. Szó szerint.
Az egyik tanár úr konkrétan alkoholtól bűzlően, a másik pedig mosdatlanságtól szaglóan jön be az órákra.
Az utóbbinak a mániája, hogy manipulálja a diákokat, és megfigyelje őket, hogy mit tesznek nehéz helyzetekben. Ezen élvezkedik.
Azt is elég érdekesnek tartom, hogy bár francia tagozat, a magyar anyanyelvű tanárok törve beszélik a francia nyelvet. Viszont az évente-kétévente cserélődő francia anyanyelvű tanárok nem is tanárként dolgoztak hazájukban, hanem valami teljesen más munkát végeztek, és ők sem tudják saját nyelvtanukat.
A matematika elég problémás, ugyanis a hírhedt matektanárnő sajnos elmezavarodott, az okoz neki örömöt, ha az újonnan érkezett diákoknak maradandó lelki fájdalmakat okoz. Azt hiszem, róla nem is kell többet mondanom.
Az igazgatónő elsőre rendesnek tűnik, de nagyzolási mániában szenved.
Az a tanár, aki a médiát és művészeteket, és irodalmat is tart, kiemelném, mert ő egy jólelkű ember. Ha valaha is gonoszkodott, csak azért tette, mert lenézik őt (még a kollégiái is) végzettsége miatt, mert ő csak ilyen "haszontalan" tárgyakat tanít. (Amivel persze én nem értek egyet.)
Azt kell mondanom, hogy a tanárok nagy része sem viselkedik korrektül.
Harmadik kérdés: Mennyire korrelál a tananyag mennyisége és a leadásuk minősége?
Ha érdekel a francia nyelv és szorgalmas vagy, ténylegesen sikerül
elsajátítanod.
A történelmet és a matematikát komolyan veszik, a többit nem tartják fontosnak. Vigyázz milyen faktra mész, mert lehet, hogy a kémia-biológia faktot nem fogod túlélni.
Több órán is előfordul, hogy magadnak kell feldolgoznod az anyagot, pedig nem is adják le rendesen.
Azt kell mondanom, hogy a tanítás minősége optimális egy kéttannyelvű gimnáziumhoz képest.
Negyedik kérdés: Milyen a tanárok és a diákok viszonya?
Ahogy ez más iskolákban is valószínűleg itt van, a tehetős szülők gyerekeik istenítve vannak mind a diákok, mind a tanárok részéről.
Ebből adódóan kivételezés is eléggé nyíltan megfigyelhető.
Ha nem vagy gazdag, valamelyik tanár gyerekének kell lenned, esetleg, abszolút zseninek.
Ha zseni vagy, akkor talán azt is elnézik neked, hogy csóró vagy, vagy ronda. Esetleg, az javíthat valaki megítélésén, ha egy "menőnek" tartott egyetem "menőnek" tartott szakján készül továbbtanulni.
Azt kell mondanom, hogy legyél gazdag és zseni, akkor biztos, hogy ki lesz nyalva a valagad.
Összegezve, én igazán nem ajánlom senkinek sem ezt az iskolát, és már sajnálom, hogy nem hagytam ott addig, amíg még lehetett.
A Mikszáth Kálmán Líceum tud jó illetve borzasztó rossz is lenni, ez a következőktől függ:
- osztályfőnök: nagyon kevés itt az olyan tanár, aki megfelelne osztályfőnöknek. A legtöbbjük nem igazán segíti az osztályközösség javulását/kialakulását.
Például a mi osztályfőnökünk egyáltalán nem értett a fiatalok nyelvén, állandóan "mai fiatalok"-ozott,
csak megsértődött minden problémán, gyakorlatilag egyet sem sikerült megoldania maradi stílusával. Természetesen akad jó osztályfőnök is...
-órák színvonala: ez sajnos leginkább az angol/német képzésen rossz, mert mindig a leggyengébbhez igazodnak.
4 év alatt, ha jó vagy, eljutsz a középfokú nyelvvizsgáig, osztályzóig, érettségiig, aztán utolsó évben érdeklődés hiányában elmarad,
felsőfokúra/emelt érettségire magad kell készülj.
-faktos tárgyak: ez szintén rendkívüli módon tanárfüggő. Van olyan tanár, akinél profi leszel adott tárgyból,
de némelyiknél 2 év alatt egy évnyi anyagot dolgoznak fel. Érettségire készülve ez elfogadhatatlan.
-egyéb: énekből pl buktatnak, ez jól jellemzi az iskola tanítási filozófiáját. Nem arra mennek hogy megszeresd az adott tárgyat,
hanem erőltetett stílussal undort gerjesztenek benned, ha esetleg nem kedvenced a téma.
Alapvetően a csóróság jellemzi az iskolát, pl. fizika szertár 50 éve csak pusztul,
tesin szívhatod a salakot, rendezvényeken/benti tesin/egyéb sportfoglalkozáson nyomoroghatsz abban a csöpp tornateremben.
Ezek alapján azt kell mondjam, hogy a tanári kar összetétele miatt túl nagy a valószínűsége annak,
hogy alkalmatlan tanárt/osztályfőnököt fogsz ki, ezért nem javaslom, hogy ezt válaszd. Vannak a környéken fejlődő,
színvonalasabb helyek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!