Btwin Triban 100 / Btwin Triban 100 Flat Bar különbségei?
Pár eltérés van a két bringa közt, például az első tárcsán a 100-ason 48 fog van, a 100 Flat Baron 44 (tehát az elsőt jobban meg lehet pörgetni - bár a racsnit csak a FB-nál írják), a külső (a 100-asnál inkább graveles a külső, a FB-nál meg országútis), és valóban nem fékváltókaros.
A graveles külső "nem ideális" körülmények között jobban tapad (por, kavics, földút), cserében aszfalton kicsit jobban visszafogja a bicót.
Slickkel még én sem mentem. Nyilván aszfalton elég nagy a különbség, de ahogy elnéztem a Triban 100-ra szerelt külsőt, az sem kifejezetten terepre szánt, tehát mondjuk egy döngölt földút belefér, meg porosabb aszfalt, murvás bicajút, de már sár, vagy konkrét terep erősen nyögvenyelős lesz. Slickkel meg nem is nagyon érdemes. A slick gördülékeny külső, a sebességre tervezve, a Triban 100-ra szerelt pedig amolyan "mindenes", kicsit erre is, kicsit arra is. Sem aszfalton, sem azon kívül nem ideális, hanem kompromisszumos megoldás. Ha komolyan tekersz, tehát tényleg, naponta 50-100 kilométer, beleadsz apait-anyait, akkor nyilván érzel különbséget. A slick gyorsabb aszfalton, mint a gravel. Persze nem 15-20 km/óra a különbség, de nyilván a bütykös gumi jobban kapaszkodik az aszfaltba, nagyobb a gördülési ellenállása. A gravel bike-oknál azért használnak ilyen apró bütykös külsőt, mert nem fogja vissza annyira a bicajt aszfalton, mint egy mtb külső a mély mintázattal (a futófelület majdnem sima), viszont nem is lesz állatkínzás vele poros földúton, murvás bicajúton tekerni, tehát nem korlátozódik az aszfaltra a bicajozás (a futófelület melletti mélyebb minta kicsit jobban tartja a bicajt, amikor "nem ideálisak" az útviszonyok).
Én a Triban 100-at venném.
Én is csak tervezem egyelőre egy hasonló bringa vásárlását, szóval tapasztalatom nincs. Olvasgattam sok véleményt, nézegettem videókat, és a legtöbb helyen azt mondják, a görbített kormányt több helyen tudod fogni, ezért kényelmesebb, könnyebb olyan pozíciót találni, ami hosszabb távon nem olyan fárasztó.
Eredetileg én is egyenes kormányos bicajt szerettem volna, de letettem róla. A jelenlegi is olyan, és hosszabb távon (kiegészítő nélkül) fárasztó a csuklómnak, azt vettem észre, hogy sokkal kényelmesebb úgy, mintha a koskormányoson a féknél fognám. (Jó, aláírom, ez egyéni megfigyelésem.)
Köszi a gyors válaszokat :D Még lenne két kérdésem, ha nem baj. Az egyik még visszatérve a gumikhoz, hogy szerinted a graveles külső strapabíróbb, mint a slick, vagy csak én gondolom így?
A másik, hogy a sima 100-ason az első tányéron 4 foggal több van, mint az FB-n, tehát ezt picit nehezebb hajtani, cserébe viszont valamivel gyorsabb, ha jól értem?
A koskormányt ki kell próbálni és pont. Ugyanis nem mindenkinek bírja a háta. Ha egy tekerésre cirka 30-40 percet szánsz, akkor annyit előbb-utóbb csak kibírsz, szóval pipa.
Városi utazgatásra a kos szerintem marhaság. Soha nem fogod kihasználni. Oda egyenes kormány megteszi. Kisebb túrákra is. Félnapos v. hosszabb tekerések dominanciájára viszont a kos a praktikus.
Tényleg 48fogas a nagy tányér? Az egy könnyű bicajon, egy alapvetően egészséges fizikumú embernek sima liba. Alatta az átlag alatti embereknek való (vagy montis túrák), felette pedig egyre inkább a kifejezetten erős bringázóknak, az országútis "izomembereknek" vagy leendőknek. 50 fog felett az átlag feletti fizikum kell. 53 már az edzett országútis terepe.
Minél nagyobb elöl a tányér, annál nagyobb a technika végsebessége. De izom kell hozzá, hogy ki is tudd hozni belőle. Ennyi.
A gyári gumi mindkettőből kakkancs. Használd el és vegyél normálisat. Ha nincs spéci igény, egy Conti GP4000SII pl. megteszi, eléggé pörgős és defekttűrésben átlag feletti, szinte kiváló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!