Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért divat kivénhedt országút...

Miért divat kivénhedt országúti bringákkal tekerni a városban, mikor nem kifejezetten praktikusak erre a célra?

Figyelt kérdés
Vagy mégis azok?

2018. ápr. 24. 18:21
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

Most egy fatbike és egy monti között próbáltál párhuzamot vonni? *taps*


Végig normális hangnemben szólaltam meg. nem értem a tanyasi megszolalást.


Eddig tényekkel és ezen alapúló következtetésekkel próbáltam meg folyamatosan érvelni, de feleslegesen mert a legtöbb válasz csak sarkításokat és téves párhuzamokat tartalmazott. Én most fejeztem be ezt a beszélgetést.

Köszönöm szépen, további szép napot.

2018. ápr. 26. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 IronYpetya ***** válasza:

Srácok, pazar a vita. Már ha az lett volna. :D


Kérdező: ha most az eredeti kérdésedet nézzük, akkor gondolom kaptál elég változatos mennyiségben érvet, hogy mennyire sok esetben "vagy mégis azok" és hogy vannak emberek, akiknek csak "divat tekerni és nem praktikum". Ahogy írtad. Tudod, nem gyártatának ennyi féle bringát, ha nem lenne rá kereslet.


Az, hogy hajtipajti megy montival - hát.. szerintem legalja. A 26os jól gyorsítható, de egy könnyített outi 28assal legalább olyan jól gyorsul alatta és még végsebességre is rá tud tenni. Szóval szerintem a legalja alkalmazza (nem veti fel őket a zsé - érthető).


Itt mindenki érvelt, hát megteszem én is. Van városi bringám, montim (régi&új), országútim(régi&új). Van acél-alu-karbon. Több anyagból. Közlekedek, sportolok, túrázok velük. Hajtottam fatbike-ot és ebike-ot is. Legrégebbi bringám a 60-as évek derekáról, a legfrissebb a 10-es évek derekáról.


Ha ezek alapján választ kéne adnom a kérdésedre: a régi országúti, ha semmit nem csináltak vele, csak elővették a garázsból, az nem való a városba. Ha valaki hajlandó beletenni a pénzt, akkor viszont piszok jól megfelelnek és kényelmesek.


Nyilván aktív kerékpárosoknak. Értsd ez alatt, hogy itt nyafogott valaki, hogy a derekadat nem kíméli. Perszehogy. Meg a hátizsák sem. A vázizomzat pedig arra van, hogy ne mozgassa el a csigolyáidat. Ha valakinek nincs olyan, az vegyen akár egy Bromptont, mert az lesz praktikus. A koskormányosok legalább olyan, mint a telós montik: ha városban látod, akkor reméld, hogy csak átutazó, különben a tulaja téves döntést hozott és "divatból tekeri". Felmerült a fatbike városban. Azzal értek egyet, aki példaként hozta. Feltételezem, ült is rajta. Ezeket alig kell jobban taposni, mint egy telós dögöt! Aki nem ért egyet, az vagy valami 100e Ft-os átverésen ült, vagy semmilyenen. Erre hajlandó vagyok pénzben fogadni.


A kerékpáripar annyi dolgot kitermelt, amivel szinte minden alaptípust radikálisan át lehet alakítani más használatra. Így van virsligumi a montikon, meg karbon nyeregcső-kormány-stucni a merev villás gépeken, meg 6 centit rugózó gumis fatbike és számos más "csoda". (ui: jön a városi gumi fatbike-hoz. aki szereti mutogatni magát, kezdheti a gyűjtögetést :D)

2018. ápr. 27. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 szlory ***** válasza:

Előző: nem oltogatásnak szántam - de ha szórakoztat, legalább az is némi pozitívum.


Azt szerettem volna a félreértés helyett elérni, hogy érzékeltessem: a kerékpározás leginkább saját igényeink megvalósításán alapul (mínusz versenyek). Az egyetlen olyan közlekedési eszköz, ami szinte mindenkinek megtalálható megfelelő módon - fiataltól öregig, sportolótól rokkantig. Betonon, földön, sziklákon.


Ha tekerésről van szó, az aszfalt egy unalmas és egyszerű terep, bármit fel lehet rá készíteni úgy, hogy a gép normálisan bírja - legfeljebb az adott egyén nem. Tekertem fatbike-ot, azért írtam, hogy akár azzal is különösebb erőlködés nélkül lehet haladni (pl. Speci Fatboy). Max lassabban, ahogy említették mások is. És itt jött elő, hogy ha bárki van annyira tufa, hogy az ő csordogálását fölé helyezi a többiek haladásának, akadályozza őket, akkor vagy növesszen pici empátiát (és pl. ne álljon be a lámpánál a többiek elé) vagy tényleg menjen pl. a kies pusztaságra, ahol azt csinálhat, amit akar és nem terhel vele másokat. De úgy látom, inge volt és magára vette. No, már mindegy is.

2018. ápr. 27. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
mondjuk fatbikeos még soha nem kacsázott be elém a lámpánál, és tartott fel, trendi outis rendszeresen. a fatbike annyira lassú, hogy járdán mennek vele. igazából tengerparti homokra lett kitalálva :)
2018. ápr. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
0%

"ToK ErtEElmeS És lOgIkus vEkoONy GumIS nEHez AceLFelnIs JarGanYyal TeKeRNI a VaROsbAn, dE a KoSKorManY aMi AZ3rt vAn, hOgY hosszú tÁv aLaTt gYakRan ValTogaTva PoZiCioT nE rOhADjOn mEg A TesTeD Az hUlyESeg." Best advice ever. Csak egy kicsit ellentmondásos :D


Minőségi vastag és vékony gumik közt kb max 10 Watt gordulesi ellenállás van per kerék és pár watt légellenállás, kb 30watt max összesen nagy sebességnél.

Rendes első teleszkópok lockolhatok és nem mozognak.

A profi tour de France kerékpárosok közt is akadnak akiknek fáj az alsó háta, majd pont az átlag magyar kerékpárosoknak a fos magyar utakon nem fog fájni a hátuk. Kek.


Én azon röhögök amikor egy kerékpáron 23mm vagy vékonyabb gumit látok, bizonyított hogy a 25-28mm gumiknak van a legalacsonyabb gördülési ellenállása.

A sok acél csotroganyon mégis 23mm vagy vékonyabb gumik találhatóak magyar utakon. :D

2018. ápr. 30. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!