Miért divat kivénhedt országúti bringákkal tekerni a városban, mikor nem kifejezetten praktikusak erre a célra?
a divat sosem a praktikumról szólt.
egy 3 sebességes agyváltós "falubájk" ezerszer praktikusabb.
mert könnyű,gyors,a kos kormányt lecserélve praktikus,olcsó ilyen célokra és ha megbugázzák akkor sem dől össze a világ,hanem veszel egy másikat.
montival városi brigázni ami inkább fura hatású.
a falubájkon is keskeny gumi van. jól fel kell fújni, oszt annyi.
meg van sárhányó, csomagtartó, de ez csak annak fontos aki rendszeresen bicajjal közlekedik.
én trekking bicóval járok városban, mivel hegyvidéken is járok, nekem elég tág tartományban kell a váltót használnom.
Én, mint főként országutis, csak egy érvet tudok mondani: nem kell félteni, hogy ellopják.
Egyáltalán nem jó bicajok, belvárosban a lámpák miatt (ha csak nem vagy az az illető aki áthajt a piroson), nem vagy (jelentősen) gyorsabb, mint egy montis.
Ezt onnan merem állapítani, hogy országutival simán tartom a 35 ös tempot és a pattent pedál miatt sokkal gyorsabban is érem el ezt a sebességet.
Montival kb 26-os tempot szoktam tartani.
Na de a lényeg, hogy a nap végén, a két átlagsebesség közt minimális eltérés van +1-2km/h az országúti javára. Egyszerűen ilyen szarul vannak kalibrálva az autós lámpák. Ráadásul a mtb sokkal kényelmesebb.
Szerintem sem praktikus, 23-as kerékről váltottam 28-ra, hogy amikor városban megyek akkor ne szenvedjen annyit a bicaj alattam, de ez sem segít, viszont ennél szélesebb gumi már nem fér fel, ha meg nem fújom keményre, akkor 100%, hogy defektet kapok az első néhány kilométeren.
Főutakon viszont valamiért sose látok acélvázas régi országutikat, valamiért a belvárosban lett divat ez.
@5: nem. A vékony, nagynyomású keréknek kicsi a gördülési ellenállása és a tömege is jóval kedvezőbb, mint egy trekkingnek vagy pláne MTB-nek. A városban gyakori gyorsítás-lassítás esetén ez hatalmas előnyt jelent. És azért városban az aszfaltozott utak a jellemzőek, melyekre ezeket tervezték és ritka a kimondott terep, ahol egy montinak lenne előnye.
Városban egy könnyű, könnyen gyorsítható, aszfaltra tervezett kerékpár az ideális...
ok hogy könnyebb, csak épp a váltóért hajolgatni kell, úgy meg még egy montis is lerajtol a lámpánál :))
mindjuk közlekedésben pont tök mindegy hogy 5 kilóval nehezebb a bicaj. sokra mész vele, ha 2 km-en nyersz 10 másodpercet, aztán 1 percet állsz a lámpánál.
keményre kell fújni a gumit ebben egyetértünk. de nem csak országútin lehet keményre fújni.
Huhú, micsoda karate lett itten. Jó a kérdés! :D
A Korbács válaszolónak sikerült nagyon jól összefoglalnia, de kiegészíteném.
Előnyei ezeknek a vén gebéknek: olcsó és tucatjával fordul elő. Ez arra jó, hogy ha ellopják, túléled. Vagy ha valamelyik gyökér elgázol.
Könnyű és kényelmes, ez a vázanyagnak és versenygép mivoltának köszönhető. Ez arra jó, hogy nyugodtan a nyakadba kapod, ha úgy hozza a sors, de a sok gáz-fék belvárosi helyzetet is orvosolja. Persze ezt lehetne egy karbon vázzal is, csak 10x annyiért.
A régi kerekek jellemzően kuka, de van sok szemre ronda, de egyébként igen komoly technikával megépített régi gép is. Cumi lehet, ha a 28as szélesség nem fér bele. Cumi lehet, ha a sárvédő nem fér bele. De ha ezekre ügyelünk, még mindig dúskálni lehet az alapanyagban.
Kuka továbbá a régi koskormány (városban valójában nincs olyan helyzet, hogy rá kelljen görbülni a lóra) és az alsó vázcsövön váltó is (legalábbis amatőréknél). Laikusok is elkezdhetik: azt fel lehet ám hozni a kormányra vagy a kormányszárra is :D
Aki defektet kap, az vagy rosszul fújta a kerekét vagy nem hajlandó normális gumit venni. Ha ezt megteszed, szökőévente kb. 3 alkalommal fogsz napi karikázással defektet kapni. (Aki nem hiszi, járjon utána, nekem évi 5000km-nyi belvárossal igazolt a saját állításom úgy, hogy egyáltalán nem figyelek, min megyek át és sokszor szedek ki pl. szilánkot)
Végezetül. Az az eredetileg 4-5-6 sebesség is bőven elég városba, kivéve ha gyenge az erőnléte vagy hegyekre/dombokra jár az illető. De jobbára ezért is látjátok (bel)városban a sok kivénhedt bringát. Aki pedig képes montit venni arra, hogy városba járkáljon vele, vagy elpuhult és nem bír meglenni fotel (teleszkóp) nélkül, vagy van akkora fafej hogy még mindig elhiszi hogy "a montenbika erősebb, jobban bírja ezeket a fránya utakat". Utóbbival egyetértek persze én is. Hegyről lefele, sziklás úton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!