Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen féket ajánlotok?

Milyen féket ajánlotok?

Figyelt kérdés

Bicokli vásárlás előtt álok és nem tudom, hogy a tárcsafék vagy a V fék a jobb.

Időnként lennenek olyan túrák, ahol folyamatosan ereszkedünk nagyjából 1 km szintkülönbséget.

Melyik típusú fék bírja jobban?


2018. ápr. 17. 20:48
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:

Egy országúti kerékpár gumija mennyit bír?

Úgy hallottam, hogy azok puhábbak és nagyon kopnak.

2018. ápr. 19. 22:00
 12/23 anonim ***** válasza:

esetleg próbálj ki komolyabb betétet v-fékhez.

a patkónak csak a kiképzése más, ugyanúgy gumi fékezi a felnit, részedről ugyanolyan rossz.


de ha ilyen negatív tapasztalataid vannak, akkor menj a tárcsafékre. biztos megfog, maximum a végén megpirítja a bacont. aszfalton úgy sem jellemző, hogy kicsúszik az eleje, használhatod őket felváltva. és nem úgy, hogy 3 km-en keresztül mindegyik behúzva 20%-ig, hanem egyenesben elengeded, kanyar előtt nagy fék. én még mindig tartom, hogy a mechanikusat engedd el, maximum azért vedd azt, hogy egy kis szenvedés után le tudd cserélni hidrásra. bár ha 250ezred van biciklire, az a +20 talán nem vág földhöz. bár az avid bb5-7 fékeket dicsérik, de azok szerintem a hidrás alján vannak árban. egy shimano deore meg már bőven jó.

2018. ápr. 19. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:

A tárcsafék nem hevül túl?

A közelben van egy hegy, amin szoktam biciklizni, aszfaltos út és időnként van egy-egy bukkanó, ami miatt folyamatosan kell fékezni...

Ha nagyon felforrósodik a tárcsafék nem lesz baja?

2018. ápr. 19. 23:52
 14/23 A kérdező kommentje:

A biciklis tárcsaféknél fém súrlódik fémmel, vagy hohy működik?

Nem tudok egy rendes választ találni...

2018. ápr. 19. 23:59
 15/23 anonim ***** válasza:

Nemhiszem, hogy bármi baja lenne, maximum csökken a fékhatás, esetleg jobban eszi a betéteket, bár ezt nem hiszem. Nekem még csak olyan volt, hogy (bocsi) leköptem és sistergett a tárcsa, de én terepen használom. Nem vettem észre, hogy csökkent volna a fékhatás.


Betét fékezi a fém tárcsát. Van olyan is, amin vannak fűtőbordák, bár az nagyon drága. Felmelegítheti az olajat is, de elvileg van bennük valamilyen túlfolyó.

2018. ápr. 20. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 szlory ***** válasza:

Szegény kérdezőnek egész felkészítőprogram alakul itt. Kezd szétszóródni az érdeklődés. :D


1. A gumibetétek tudnak olvadni. A felnire kerülő szemcséktől extra mód kopni. Nedvesség hatására csúszni. Ezekre mind-mind találtak ki megoldást, főként az országútisok miatt. Szeretnél látni egy csapatot, cirka 1700m egyben, hegyről le? Spéci felni, hozzá gyártott gumibetét (Mavic találmány). Elolvadt az is. Igaz, ők 90-98km/h-val jöttek lefelé. Gondolom ti nem. :D Nézd meg ezt: https://www.youtube.com/watch?v=33wwpv_Dm3s


2. A tárcsaféket műgyantás, műgyanta+fém/kerámia/akármi vagy tisztán szinterezett fém/kerámia/akármi fékbetét fékezi le. Minden tárcsához megvan, melyik keverékkel kell menni. Legtöbbször külön mechanikus betét, külön hidraulikus. Szóval a betétekkel/tárcsákkal itt is megy a játék. És igen, fel tud melegedni, ilyenkor nem úgy teszi a dolgát, de igen, neked csak lassítgatásra kell, ott meg kvázi mindegy. A hidraulikust útszélén nehezebb szerelni, gravel/cross jellegű túrabringáknál pedig a koskormány fékkarjai VS hidraulika általában valami átalakító adaptert igényel (így adják el neked, nyugi, nem neked kell vele tökölni)


3. fékezést is lehet tanulni. aki folyamatosan félighúzza, hamarabb megszívja, mint aki tud a terepviszonyoknak megfelelően, szakaszoszan, adagolva fékezni. ilyenkor van idő hűlnie, főleg menetszéllel


4. a hidraulikus fék út szélén nem szerelhető. ott illik mindig top állapotban tartani, megelőzni az esélyét a bajnak. ha elpukkan a tömítés, annyi volt, nem "bowdencsere és kész". hosszú túrákra érdemes pót-betétet is vinni (ui: felniféknél különösen jó vinni, ld. fenti videón a hülyének nem volt) a mechanikus tárcsafék emiatt jó, cyclocross/gravel gépeken sokszor találsz is.


5. a felnifék egyszerűbb - a tárcsa bonyolultabb. nem megyek részletekbe, de hibát diagnosztizálni a tárcsánál összetettebb munka. meghibásodási faktorból is több van, hisz bonyolultabb a rendszer. tehát igazából az vegye, aki erre felkészül. tudod, mint autónál. megveszed a porschét, aztán csodálkozol, hogy legkisebb szervizelése 100e, ha anyag kell, akkor 200e. "akinek van pénze majomra, legyen pénze (ideje, figyelme, stb - helyettesítsd be) banánra is"


Záróakkord. Neked milyen bringa való. Az eddig hallottak alapján, ha elfogadod a tanácsot, nem vennék országútit, viszont vennék egy gravelt. szinte biztosan tárcsával kapod az újakat, de ha használt, ne aggódj, azt a tömeget egy canti vagy mini-V (régebben azok voltak - néha még most is, versenyen is) megfogja a lejtőn v. terepen. Vagy vehetsz cross trekkinget, abba tuti beleférnek a terepgumik és a vékonyak is.


Apropó - az országúti gumik jobban kopnak, mert puhábbak? Ne viccelj. Minden szakágban vannak eltérő gumikeverékek. Continental Black Chili 3 gumifajtával, Schwalbe Addix 5-tel dolgozik. Mint a speed motoroknál - szélei puhábbak, közepe keményebb.. Mindegy, felejtsd el a gumi utáni aggódást. Venni kell egy megfelelőt (nem spórolni!) és amikor elkopik, nagyvonalúan kidobni. Nem centizgetni. Tényleg, mint a motorosoknál. Nem éri meg a balesetet. Neked egy ilyen akármilyen országúti (vagy akár még földutas, kicsitköves DENEMHOMOKOS-SÁRTENGERES) túrára pl. egy Schwalbe Marathon Supreme HD (mondjuk 700x35C méret) ölni fog. Pörög mint veszett fene, szinte nincs olyan, ami kivágná. És reflektoros oldalfal - én azt szeretem. De kopik. 7-8000km után már tulaj függő, mennyi élet marad hátra benne.

2018. ápr. 20. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 szlory ***** válasza:

A pénztárcádra kitérve: 150-250 között nem sok cyclocross/gravel kerül elő. Az országútival csak csínján. Nem kényelemről híres. Persze kit érdekel alapon van, akinek a merevség és könnyebbség megér egy kis spártai életérzést. Ha nem voltál még rágörbülve koskormányra, akkor érdekes lehet egy (első) hosszú út. Hacsak nem leszel országútisversenyzős, szerintem vagy ne vegyél ilyet, vagy használtan, hogy ne áldozz bele sokat.


Van viszont Neuzer Courier CX. Az újonnan belefér a keretbe. Van Bikemagon teszt, írják, hogy mit érdemes tuningolni rajta. 150-ért megveszed, beletolod amit kell, 200 alatt kész a projekt. Sajna nem tárcsás. DE MÉG VALAMI jutott eszembe. Bár egyesek szerint bunkóság, viszont a villát később is tudod cserélni tárcsásra. Ha annyira kell valami a tárcsáktól, simán később megjátszod a villacsere+elsőkerék+elsőfék bevásárlást. Akik meg csúfolni mernek, hogy hol van hátulról a tárcsa - hidd el, a szájuk jobban jár, mint a lábuk. Aki tud tekerni, nem cikizi a másikat. Lehet, hogy ez lesz a véleménye, de nem dörgöli az orrod alá. Ilyen egyszerű. Magyarul nyugodtan hívd ki egy körre a nagypofájút és lássuk mit tud. ;)

2018. ápr. 20. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:

Nagyon megtetszettek a cyclicross/gravel biciklik, nekem tökéletes lenne.

Az árat csak azért írtam, hogy ne 1 milliós biciklikről beszélgessünk.

Author aurora rx modellt találtam 350 ezer körül, mi a véleményetek róla?

Vagy tudtok más ilyen típusút ajánlani?

Ez ugyanolyan, mint az országúti, vagy kicsit kényelmesebb?

2018. ápr. 20. 12:55
 19/23 Wadmalac ***** válasza:

Marha fontos pont:

"3. fékezést is lehet tanulni. aki folyamatosan félighúzza, hamarabb megszívja, mint aki tud a terepviszonyoknak megfelelően, szakaszoszan, adagolva fékezni. ilyenkor van idő hűlnie, főleg menetszéllel"

Rengeteget lejtőztem már országútival, fékpofát csak ötven-hatvan fölötti vészfékezéssel sikerült megsütni.

A szakaszos fékezés a hűtés érdekében kocsinál is alap, nem csak bringánál. A féket nem állandóan húzni kell, hanem a megfelelő erejű rövid fékezéseket okosan időzíteni.


Ami országúton is egy hidrós tárcsafék mellett szól, az nem a melegedés-tűrés vagy a fékerő, hanem a sokkal kisebb erőszükséglet a fékkaron.

Hosszú szerpentinen borzalmasan kézfárasztó a sok fékezés, elfáradó kézzel meg már a kézerődben elvész a szükséges fékerő, a kerékig el sem jut.

2018. ápr. 20. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:
Author aurora xr-nek mechanikus tárcsaféke van, mi a véleménytek róla?
2018. ápr. 20. 15:35
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!