Valaki használ csak első féket hátsót nem?
Nagyon kaka így?
Én évek óta csak hátsót használok. Azért, mert bőven elég, csak épített pályán használom, ahol nincs nagy tempó. Most viszont rákényszerülök. Nincs adapterem (a teleszkóp pm-es).
Egyszer volt már velem ilyen pár napig. Hát egy falépcsőn nem mertem lemenni, mert a végén elég nagyot kell fékezni, és paráztam, hogy az első kerék kicsúszik én meg taknyolok. Csúszós helyeken szerintem nagyon nem szerencsés az első fék, én főként ilyen helyeken megyek.
Én csak kontraféket használok (emiatt van 3 sebességes biciklim hegyen, szerencsére nem vészes - tudom, hogy van többsebességes agyváltós, de az drága), viszont nincs bajom akkor sem, ha biciklit bérelek egy durván hegyes vidéken (egyszer Kefalónián nyaraltam, az emlékezetes volt, kicsit gyenge volt a fék, párszor azt éreztem, hogy az árokban vagy a tengerben kötök ki a végén, de nem :D), mindez úgy, hogy nem tudok jól biciklizni és mindig agyváltóshoz voltam szokva. Plusz rém gyáva (igazából túlzott önvédelem, mindig túlértékelem a veszélyeket) is vagyok, biztos felszabadító a bicikli, ha annyira nem is, mint a motor :)
Cúszós esetben azért én is paráznék :( Inkább koptatnám a féket menet közben is, hogy ne nagy sebességgel érkezzek le... Ha rövid a táv, tolom. A ház közelében van egy nagyon meredek T elágazás az országúthoz, a fékezéseim 90%-a ott ment el (nem megyek hosszú utakra, de nem is kell sűrűn fékeznem a környéken) s kicsit parás volt.
Első fék kell és jó gumi. Nomeg megfelelő súlypont. A hátsó lassításra (az nálam nem fékezés), de még inkább a kanyarvétel extrémebbé tételére alkalmazható. (valamint fékcsík versenyeken :D)
Ma reggel pl. remek kis stoppie-t csináltam a fenti két komponensnek hála. Pedig -7 fokban, enyhén fagyos aszfalton sikerült alkotni, mégsem nyalt ki alólam az első kerék.
A pályabicókon meg miért nincs semmi? :D
Azért nincs, mert ott mocskosul nem akarsz megállni, csak lassulni. ;)
Blokkoló kerék sokkal rosszabbúl lassit, mint a gördülve fékező(ABS mond valamit?)
Fékezéskor a súlyod java az első kereket terheli. Sokkal később blokkol, a fékhatás ezért jobb. Csak első fékkel is hamarabb megálsz. Mégis együt kell használni
Szerintem maradhatunk annyiban, hogy egy fékkel is lehet élni, mindegy, hogy első v. hátsó. Viszont minden esetben a fékrendszerhez kell hangolni a kerékpározási technikádat.
A legrövidebb megálláshoz kellene a 2 fék.
A gyors lassuláshoz az első alap hajtási pozícióban alkalmas, a hátsót azzal közelítheted hozzá, ha a súlypontodat elmozgatod hátra-le. A helyettesítés buktatója: ebből a pozícióból nem tudsz olyan dinamikusan mozogni (kanyarodni, kigyorsítani, stb.)
A sima lassításhoz (gyk. akrobatikus szakágakban) pedig a hátsó a megfelelő, de az elsőt is azzá teheted, ha nem húzod olyan merészen, mint a hátsóval tetted. A helyettesítés buktatója: mint írtam, a kanyarvételek, akrobatikus elemek kivitelezése változtatást igényel, valamint korlátozódik (pl. kormányt nem fogsz pörgetni), valamint itt is szükség lehet valamekkora súlypont áthelyezésre.
A Kérdező esetében én csak áthidaló megoldásként tudom javasolni az első fékre való áttérést. Arra viszont műszakilag megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!