Milyen féket ajánlotok?
Bicokli vásárlás előtt álok és nem tudom, hogy a tárcsafék vagy a V fék a jobb.
Időnként lennenek olyan túrák, ahol folyamatosan ereszkedünk nagyjából 1 km szintkülönbséget.
Melyik típusú fék bírja jobban?





egyértelműen a tárcsaféka jobb, de ha pont belépő szintű tárcsaféket nézegetsz valami noname márkától, akkor a tárcsafék lehet elég gagyi (főleg a bowdenesek) is, aminél egy minőségi V-fék jobb lesz 3-4 hónap használat után.
városi betyárkodáshoz, és hosszabb túrákhoz tökéletes szerintem a v-fék is. a tárcsa egyik hátránya pont a melegedés, ez V-féknél annyira nem jellemző. nem tudom milyen intenzívek azok a túrák, az 1 km egy nap alatt azért eloszlik szerintem.
viszont ha tárcsát akarsz, és valami nagyon gagyit veszel, akkor később vehetsz külön is. egy viszonylag normálisabb 25ezer (hidrás) körül van szettben, akkor viszont lesz egy tárcsaféked egy életre (ilyen felhasználás mellett). ha az utóbbiban gondolkodsz, akkor is inkább a hidraulikusat kellene nézegetni. egyszerű oka van: a bowdenes tárcsafék fékkara szerintem 95%-ban össze van építve a váltókarral, így ha veszel majd egy komolyabb tárcsát, akkor külön váltókart is kell majd venned mindkét oldalra. bár a hidrás tárcsafékekből a legrosszabb (itt mondjuk nincs tapasztalatom) sem olyan rossz szerintem.
nem tudom milyen biciklit nézegetsz, pontosan milyen túrákra, milyen gyakran, stb. fotelszakértőként annyit mondanék, hogy bowdenes tárcsafék ne legyen (kivéve ha 16-8 éves diák vagy, aki szeretne minél jobb bicót, az összes fityingjét elkölti a biciklire, és a következő szülinapon pedig cseréli jobbra).





A túrának folyamatos ereszkedési szakasza, ami nagyjaból 1 km szintkülönbség.
Eddig V fékem volt, hosszab lejtőknél el kezdett kenődni és így sokkal jobban kopott miközben lecsökkent a fékhatás.
Egy jobbacska tárcsafék mennyire bírja az ilyen ereszkedést?





A V-féknél a gumibetét "nyúlik", a tárcsánál pedig a féktárcsa izzik fel. Mindkettő esetében viszlát fékhatás, egyiknél ideiglenesen, másiknál betétcseréig.
Az az 1km-t ereszkedni kell gondolom azt jelenti, hogy 1 km hosszú út, nem 1000m szintkülönbség. :D
Az eddigiek alapján azt tippelem, hogy néhány hetente van 1-1 pártizes túra és nem nagyon értesz a bringákhoz. Ezek miatt javaslom, hogy spórold ki a hidraulikus féket (ha teheted - általában nem) és több pénz marad a többire - de a vázon lehetőleg legyen meg a kialakítás. Csak nyűglődnél és a valódi előnyeit nem használnád ki. Azt a dzsuvás és/vagy aljas terepen való tartós adagolhatóság jelenti. Meg hogy nem kopik el a felnid sok idő után sem. :D





1000 m szintkülönbséget mennénk.
Valahol el kell kezdeni a tanulást a témában.





Csak egy kis hátizsák lesz nálunk, vízzel, kajával, többi kocsiban.
Bicikli-/autóúton fogunk menni az út kb 99%-ában.





Akkor ez nem olyan "vontatmány", aminek kéne a tárcsafék.
Node, félreértés ne essék. Ha tudsz élni a lehetőséggel, legyen meg az a tárcsafék. Bowdenesből is van nagyon komoly, ne aggódj. A hidraulikusból is. Meg mindkettőből borzalom, amit szidni fogsz utólag. Na, csak emiatt megy itt az ágálás, amikor valaki rákérdez, hogy vegyen-e tárcsaféket.
Mivel nincs terep és nincs tömeg, ezért nincs szükség olyan precíz, hosszan fenntartható fékerőre, ami egy normális tárcsás rendszert jellemez. A V-fékek esetében viszont nehéz mellélőni. Ott a féktest ilyen lassításokhoz bármelyik megteszi, fékbetétet viszont normálisat kell beletenni. A francia országútisok "patkófékkel" lejönnek egy húzásra a hegyről, 90-nel. Szerinted akkor neked mennyi eséllyel lesz kevés egy normális V-fék betét? :)
Ha találsz neked való bringát, ne aggódj, ha nincs rajta tárcsa. Ha van rajta, akkor viszont nézd meg, milyen típust kapsz - mert lehet, hogy érdemes lesz túra miatt cserélni.
150-250 000 Forint közötti országúti bicikliket nézegettem és volt patkófékes, v-fékes és meg tárcsafékes is.
Melyik tudna megfogni ebben az árkategoriában egy komolyabb hosszú lejtőn? (Nagyjából 3 km 15-20%-os lejtő)
Mostani V-fékes biciklim komolyan el kezd kenődni és a felni tele lesz nagyon apró gumicseppekkel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!