Ez mi a szösz? Nem értelmetlen?
A helyzet az, hogy akik értenek a kerékpárokhoz, azok tudják, melyik az a szint, ami alatt egy adott alkatrészt nem érdemes használni. Sok gyártó viszont fillérekért árul ipari hulladékot. Az ezekből összerakott kerékpárnak látszó tárgyat viszonylag kedvező áron megkapod, de az a legalapvetőbb igényeket is csak korlátozottan képes kielégíteni.
Ha a "szaladgálós használat" azt jelenti, hogy gyökkettővel elmész vele száz métert és nem zavar, ha egy apró kavicstól centis nyolcas lesz a kerekekben, a fékút t[bb tíz méteres, a géped váltója önálló életet él, csörög-zörög az egész, kőnehéz és hajlik minden mint a kolbász -és az sem gond, ha hazafelé cipelni kell, akkor nyugodtan megveheted a nagyáruházi ipari hulladékot is.
De ha hosszabb távra sokáig megbízhatóan működő kerékpárt keresel, ami műszakilag is rendben van, akkor már nem mehetsz egy adott minőségi szint alá. Ez pedig többe kerül, mint egy egyszerhasználatos eldobható jószág...
Az én munkábajárós/túrázós lovam alkatrészáron olyan 120 ezer forintba került (sok mindent akciós áron szereztem be), de biztos vagyok abban, ha elmegyek vele egy többszáz km-es útra, akkor ugyanúgy haza is érek vele, ahogy elindultam. És abban isb hogy a megfelelő alap karbantartás mellett ez évekig így is marad.
Érezd az iróniát, Mester. Minden relatív. Neked a gyengébb kategória lehet, hogy egy náladnál tapasztaltabbnak (ld. AlexFly válasza) a lopás vagy hulladék kategóriája. Segítek. A sz*r nem ér véget a GTX és PEERLESS márkáknál.
A piac beállt arra, hogy jelenleg 100-150e Ft-ért olyan dolgokat tud adni kerékpárként, ami már arra elég, hogy hazavidd, aztán hogy mikor és milyen hibával hagy ott - azt majd meglátod.
100 alatt pedig jellemzően egy merevvilás, kontrás bicajt kapsz normálisat. Amire váltót, fényeket, netán' teleszkópot tesznek, az mind a minőség rovására megy.
Engem pedig az szomorít el, hogy a sok kezdő bedől a pénztárcának meg a "rövid távra jó lesz az is" gondolatnak és vesz VALAMIT, amire azt hiszi kerékpár. Aztán kicsit később "sír", hogy a kerékpározás a vadállatoknak való, mert ez esőben nem féket, a váltó nyekereg, kitöri a fenekét a velencei tó körül, nehéz hajtani (és persze nem is ő a gyenge), satöbbi.
Az átlag magyar túl szegény. Túl szegény ahhoz, hogy pazaroljon vagy meglopják. Egy ilyen "lopást" sajnos talán sokan soha nem vesznek észre. Pedig lehet ellene tenni. Leginkább azzal, hogy VESZEL HASZNÁLTAT. Nem lehasználtat, hanem normális használtat. Autóból is szoktunk. Az sem veszélytelen. De egy bringánál könnyebb a helyzet. Ráadásul 50-100 között olyan 5-10-20 éves bringákat kapsz, ami egyszerűbb, de olykor kényelmesebb, mint a háromszor annyiba kerülő új.
Én azt mondom: kezdő kerékpárosnak vagy legyen új fixije (vagy valami más egyszerűje) 100ból, vagy vegyen új bicajt 300+ forintocskából. Ha ez nem megy - vegyen használtat! Ha nem ért hozzá - fizessen annak, aki ért hozzá! Ha képtelen arra is, hogy ilyen embert szerezzen/ismerjen - vegyen garanciális használtat.. A többi opció ugyanis lutri.. bocs :(
A fixire nem tilos féket szerelni, és úgy már nem nehéz biztonságosan hajtani...
Egyébként sokaknál elég magas szinten kezdődik a "normális". Én is úgy tapasztalom, hogy a merev vázas, váltós áruházi kerékpárok kezdőnek, alap célra megfelelőek. Nyilván ha naponta akarja 20 km-t hajtani, mint én, akkor elég gyorsan le fog cserélni rajta pár alkatrészt, de ha csak egy évben kétszer el akar menni egy 20 km-es "biciklitúrára" Siófoktól Fonyódig, arra jó lesz a következő 5 évben.
Kérdés, hogy nyugodt szívvel el lehet-e indulni akár egy 20 km-es túrára egy olyan géppel, mely kompletten kerül egy pár alsóközépkategóriás kerék árába -és ha el is indulsz, célhoz érsz-e vele...
Ha igen, akkor a másik kérdés, hogy azzal az erőfeszítéssel és energiaráfordítással egy komolyabb kerékpárral ennek a távnak hányszorosáig jutna el?
A harmadik, hogy napi használat mellett egy-két év alatt a vételára hányszorosát fogja rákölteni?
"Interbe muddyfox 35ezerért"...mert az jobb mint a GTX?
Jaj ha ezt hiszed akkor bajban vagy.
Igazából a szaladgálás mértéke a meghatározó szerintem.
-Mondjuk napi 20km, a pesti oldalon hegyek nélkül,arra egy 1x1is jó. Azt igényesen kilehet hozni 100ból,és tényleg faxa bringa.
-Ha abban a 20km-ben vannak hegyek akkor kell a váltó.
-De aki napi 20at teker az kihasználja a bringáját bőségesen... végülis az havi 400km! Ami elég sok szaladgálás. Arra én vennék rendes új bringát.
-Ha viszont a szaladgálás napi 2km és a célja lazulás a haverokkal,vagy boltba járás na arra jó a muddyfox 35ért.
A használtgép egy külön kérdés itt. Mert kell e neki az a technika amit az képvisel? Mondjuk olcsóbb mint a bolti és jobb is,de kell is egy xtr-es fully szaladgáláshoz ha"csak" 300 ezer?
Jó persze van 50ért is használt de az milyen és mit kapott?
Nálam is van egy elfekvő caprine,de igazából nem merem eladni mert eleve használtan vették és még azután használodott és utána került hozzám. A szomszéd boltjáig félnék vele menni.
Nézzük ujjra mijen a napi szaladgálás? Út hossza,emelkedők vannak?
Mennyi az a szaladgálás?
És mekkora keretrá?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!