Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Csak szerintem értelmetlen a...

Csak szerintem értelmetlen a mai motorsport?

Figyelt kérdés

Nagyon szeretem az autókat, motorokat, szinte bármilyen jármű tud érdekelni. A motorsportot pedig egyenesen imádom, de amit most látok, az szerintem értelmetlen. Régen nagy F1 rajongó voltam, most a TV-ben MotoGP-t, YouTube-on Isle of Man TT, North West 200, Ulster GP futamokat nézek, az utóbbi 3 tényleg színvonalas versenyzést nyújt.

Először is a Forma-1, MotoGP, WEC, WTCC, stb már jó régóta nem tudja eldönteni, hogy milyen irányt vegyen. Van, aki azt szeretné látni (nézők, versenyzők, csapatfőnökök, mérnökök, sportpolitikusok, stb), hogy a mérnökök/technológia versenye legyen inkább, de ekkor általában nagy a különbség a versenygépek között, kevésbé izgalmasak a futamok és a versenyzőkre nézve nem túl igazságos. Van aki azt szeretné látni, hogy egyforma járművekkel versenyeznek, hogy szinte csak a versenyző ügyessége döntsön. Ezzel együtt izgalmasabb futamokat láthatnánk több csatával, szorosabb befutókkal. Alapból minden csapatnak a saját mérnökei építik meg a versenygépet, de a versenyzők esélyegyenlősége, a futamok izgalmassága miatt mindig egyre több és több, egyre szigorúbb és szigorúbb szabályokat hoznak a jármű tervezésénél. Ennek az a következménye, hogy a technológia nem fejlődik gyorsabban, mintha nem lenne motorsport (tehát ez a része a sportnak már egyáltalán nem érdekes), a futamok is unalmasak (főleg az F1-ben), ráadásul mindig van egy csapat, aki valamivel mégiscsak jobb versenygépet épít, mint a többiek, így a világbajnokság is unalmas, meg nem igazságos a versenyzőre nézve.

A másik problémánál lehet, hogy sokan nem fogtok velem egyetérteni. Ez a biztonság. A versenyzők biztonsága fontos, ezért viselnek verseny közben a versenyzők sisakot, védőruhát, ezért vannak bukóterek, gumifalak, zászlószabályok, biztonsági autó, stb. De azzal, hogy a versenyzés minőségének a kárára teszik biztonságosabbá, nem értek egyet. Gondolok a versenypályák besikánozására, egyszerűségére, az agresszívabb védekezés, támadás betiltására, arra, hogy esőben már egyre kevésbé akarják elindítani a versenyt. Ezekkel a biztonsági intézkedésekkel a végtelenségig el lehet játszadozni, de sosem lesz teljesen biztonságos ez a sport, soha nem is lesznek teljesen megelégedve a biztonsággal.

Ezekkel együtt az összkép sokkal jobban hasonlít egy brazil szappanoperára, mintsem motorsportra.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Mi a véleményetek?



2016. febr. 19. 18:32
 1/8 anonim ***** válasza:

minden szavad igazság

én magam is meg akartam fogalmazni pontonként ugyanezt, de úgy tűnik megtetted ezt nekem

2016. febr. 25. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Engem amúgy érdekel, hogy mi lesz 20, 30, 40, 50 év múlva. Lehetséges ezt a folyamatot tényleg a végtelenségig elhúzni?
2016. febr. 26. 15:01
 3/8 anonim ***** válasza:

A MotoGP egy hulladék lett, mióta kivonták a kétütemű motorokat, egy fényes korszakot zártak le vele. Négyütemű motorokat egy 5 éve motorozó is elhajt, nem olyan szinten, de célba ér vele, viszont egy 500 köbcentis kétütemű motort tudni kell uralni, bánni vele, technikásnak kell lenni mert az keményen bűntet, igazán ott válik el, hogy ki milyen versenyző.

Lassan szétzúzzák a forma1-et is és egy élvezhetetlen szarkupac lesz az egész...

2016. ápr. 27. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
MotoGp-t azért nézem, mert az azért szokott izgalmas futamokat produkálni. (évente 2-3, esetleg 4 futam) Amúgy vezetési technikában miben különbözik egy 500cc-s 2 ütemű és egy 1000cc-s 4 ütemű?
2016. ápr. 27. 18:06
 5/8 anonim ***** válasza:
Sokban különbözik, de a különbséget érezni kell, nem lehet elmondani igazán. A 2T hirtelen motor, ahol egy 4T-nél belefér egy hiba, ott a 2T már szétcsap. Nem enged meg hibázni, mert kegyetlenül büntet. Mentem 500-as kétütemű gyorsaságival, és 16 év kétütemű valamint 7 év RSV4 Factory után remegő térddel szálltam le róla.
2016. ápr. 27. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Szerintem meg pont a MotoGp-vel van a legkevesebb probléma. Most az, hogy több hiba is belefér, az engem nem izgat, mert nem az ütközések miatt nézem. Manapság amúgy is annyira képzettek a versenyzők, hogy bármit adhatnának alájuk, mert kb. erre "tenyésztik" őket.

Jövőre már 6 (Yamaha, Honda, Ducati, Suzuki, Aprilia, KTM) gyártó lesz jelen a királykategóriában, míg pl az F1-ben sajnos csak 4 motorgyártó van, ebből kettő meg életképtelen.

2016. ápr. 28. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Szerintem is a MotoGP-vel van a legkevesebb gond, bár a kérdésem alatt említett problémák alól a MotoGP sem kivétel.
2016. ápr. 29. 09:49
 8/8 anonim ***** válasza:
Oké, hogy Rossi alá lehetne adni kétütemű motort, de pár versenyző nem hiszem, hogy képes lenne megülni eleinte. Igazából akkor lenne újra élvezetes, ha az 500-asok újra versenybe lennének a 4T-k mellett.
2016. ápr. 29. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!