Milyen hajtókar lehúzó a jó?
Üdv!
Van egy hajtókar lehúzom, ami elnyalta a hajtókarom menetét. Akkor kiírtam egy kérdést, de azóta már törölték azt a felhasználómat. Valami olyasmire emlékszem, hogy akkor jó, ha kézzel nem bírom betekerni a lehúzót. Jól emlékszem? Most vettem egy másik hajtókar lehúzót, és azt nehezen, de betudom tekerni. Nem is túl nehezen, de nem is könnyen.
És hogyan is kell használni? Jó rátépni a lehúzót, és csak utána szabad lehúzni a hajtókart?
előszöris légy biztos benne, hogy a menetet nem kapattad félre. sűrű menet, nagy átmérő, könnyű elrontani. És még a szemmérték sem segít, mert a kovácsolt hajtókar általában minden csak nem merőleges a menet tengelyére.
aztán tekerd be koppig és húzd meg de ne tépd.
Viszont, ha a hajtókar menetét már elrontottad, nem biztos, hogy menni fog.
Ha felteszed az új hajtókart, picit zsírozd meg a csúszó felületet. könnyebben a helyére megy. legközelebb leszedéskor nem lesz összerohadva.
A drága hajtókarlehúzó lenni jó. ;)
Alapvetően az a helyzet, hogy gyártják őket aluból és acélból is. Viszont használni mindkettőt tudni kell, a leírásod alapján ahol lehet, elrontottad ill. a szerszám sem biztos, hogy 100as volt.
Az acél leszedők tartósabbak, de az alu hajtókar menetét úgy nyírják el, mint a sicc. Az alu leszedők meg hamar döglenek meg. De legalább szerszámot kell másikat venned, nem egy ~10x drágább hajtóművet.
0. tisztítsd meg a meneteket a szerszámon és a hajtókarokon (erre a célra pl. fogkefe+WD40 egy jó kombó, de sok opció van)
1. kézzel be kell tudnod tekerni / ha nem: a menetekkel baj van, ha erőlteted, még nagyobb lesz
2. utána ráhúzod 10-15Nm nyomatékkal /tudom, neked "nincs nyomatékkulcsod", szóval konyhanyelven: egy átlagos villáskulcsot kb. a közepénél megfogva annyit tekersz rajta, amennyit határozott erővel tudsz (de nem kidülledő szemekkel! :-P)
3. Kezdődhet a leszedés.
A menethosszokat úgy találták ki, hogy biztonsággal lehessen egy jó szerszámmal dolgozni. De nem erőből. Az izomból megtépés 40Nm is lehet, az pedig egyetlen (na jó, két) helyen elfogadott a kerékpáron: középcsapágy (és sor-zárógyűrű). Még a diós kormányszárat sem húzzuk meg ennyire.
Javaslom a BBB nemtommi-típusszámú modelljét, az négyszögtengelyre és octalinkre is jó (kapsz hozzá egy mágneses adaptert). Acél, szóval ha tépegetni kezdesz vele, ő túl fogja élni, a hajtód viszont nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!