Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Pedál felszereléskor a hajtóka...

Pedál felszereléskor a hajtókar pedálmenetébe kell tenni zsírt?

Figyelt kérdés

Új bringa ott a hajtókar, ott a pdál külön. Be kell csavarni a menetet a hajtókarba, oké.

A menetbe kell tenni kenőanyagot ha igen mit? Zsírt, olajat?


Mert ugye a menetben a pedáltengely maga nem mozog, hanem fixen áll.


2017. júl. 28. 14:20
 1/5 anonim ***** válasza:
Több tíz éves versenykerékpárról tudtam levenni a pedált,pedig alu volt a hajtómű,és acél a pedál.Szóval ha egy kis zsírt, wd40-et,olajat teszel a menetbe azzal nem ártasz neki,de felesleges túl sokat odakenni,meg lehet,hogy egy idő után zavaró is lehet,ha elkezd lazulni,de a lazulás emiatt szerintem egyáltalán nem logikus,mivel a normál menettől eltér az egyik oldal menete,a másiknál meg hajtással szorul a menet.
2017. júl. 28. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
jav: "Több tíz éves versenykerékpárról ----------nem!!!----- tudtam levenni a pedált,pedig alu volt a hajtómű,és acél a pedál."
2017. júl. 28. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 szlory ***** válasza:

Ökölszabály: MINDEN ilyen kötést bekenünk. Méghozzá zsírral. Egyedül a csavar-anya (pl. sárvédő) vagy csavar dolgokat (pl. váltóbilincs általában csak csavaros vagy tárcsafék csavarjai) nem. Azokra inkább menetrögzítőt teszünk v. tesznek a csavarokra gyárilag.


Nem kell sok zsír, egy vékony filmréteget képezzen.


Olajat NE használj, ugyanis azt vedd úgy, hogy el fog tűnni onnan. Nagyon jól jön ez is, minden olyan helyen, ahol izomból kell összetekerni két azonos fémet. Ugyanis csökkenti a súrlódást, tehát menetszakadás esélyét minimalizálsz vele.


A másik, hogy a pedáltengelyt nem kell erőből beküldeni, ha nem cseréled fel a pedálokat, akkor azt tekerés közben befelé hajtod a forgásával, nem kifelé. Nem akarsz úgy járni, mint az előttem válaszoló, hogy berohad és tökig be van csavarva, hogy duplán nehéz legyen a szitu.. :)

2017. júl. 28. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 szlory ***** válasza:

add:


az előző kolléga megtapasztalta az ún. "galvanikus kötést", aminek a megelőzésében szintén szerepet játszik a zsír, ellenben súlyosbítja az olaj (mert "eltűnik", kifolyik onnan és még jobban össze lesznek kötve a fémek).


Az acél és az alumínium olyan erővel tud egymáshoz gyógyulni, ha nem mozgatják (10 év alatt is, hát még többtíz után..), hogy nehezen vagy semennyire nem megoldható a szétszedés. Örök példa: régi acél villanyakba alu kormányszárat tenni. Vagy acél váz, alu nyeregcső. Don't do that..

2017. júl. 28. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
akkor tehat kis zsir es csok. oke azt teszem
2017. júl. 28. 16:10

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!