Egy sima utcai boltba járós mountain bike-al érdemes nekivágni egy 100km-es túrának?
Kapaszkodj meg. Egy kétsebességes keping kerékpárral ma 49 évesen is meg szoktam tenni jó időben 100 km-t. Régebben meg Nyugat-Európában túráztam vele. Például a Győr-Bécs Duna menti kerékpárutat sokszor megtettem vele. De Erdélyben is sokat jártam vele, de a határig vonattal vittem el és a 20"-os kerékméret miatt kerékpárjegy sem kell rá.
Kényelmes legyen a nyereg, meg jók legyenek a beállítások. Mert nagy bringával is voltam például Bécsben, de nem volt túl jól beállítva a nyereg- és kormánymagasság. Ezért kínosabb volt sokkal.
Nem vallom azt a nézetet hogy minél drágább a bicaj, annál élvezetesebb a túra. De azt igen hogy minél jobb műszaki állapotban legyen tartva.
Én 350 km-t tekertem montival ugy hogy semmi defektvédelem se potbelso se pumpa..nyaron osszesen 2800 km megvolt ugyan igy..gondoltam veszek egy orszagutit full komolyat mert az valo orszagutra. 18 km utan 4 akactusket szedtem ki a gumibol. 2 hetre ra 26 km-n kaptam defektet. Igaz nem defektvédett gumi de az mtb-n se az...el is adtam es inkabb vettem csomagtartot a montira + táskákat. Országútival nem tudsz extrém távokat megtenni kisérő autó nélkül.
Hogy a kerdesre is válaszoljak, nem kell millios bringa 100 km amugy se olyan hatalmas tav..muszakilag legyen rendben kivul belul es te is keszulj ra kisebb tavokkal ha nem vagy edzett..+ viz defektjavito es kaja legyen nalad.
Ha műszakilag teljesen(!) korrekt és kényelmes, akkor nincs akadálya. Leszámítva, hogy ilyen távon időben észlelhetően tovább fog tartani, ha nem 29es monti, hanem pl 26-os van alattad.
Ha lóg a bele a gépnek, még mindig érdemes lehet nekivágni, de az inkább lesz akciófilm, mint dokumentumfilm. :D
A túra milyenségétől is függ.
Momdjuk Dobogókő az cirka egy 100as. Gyakorlatilag bármivel teljesithető aminek pedállja van.
De terepen Visegrádnak nem vágnék neki,legalábbis nem most.
Nyárom amíg sokáig van világos akkor igen.
De ha jó a bringa,azaz megbízható,akkor bármelyik mehet.
Tényleg csak a kerékpár műszaki állapotán és erőnléten múlik.
Az biztos, hogy bitumenen egy (jó kis falusi szóval, ezt pár éve hallottam rá és nagyon tetszik) "dürückés" gumival szerelt, vacak noname kerékagyakkal, sima kónuszos középcsapággyal futó montival kétszer annyi energiába és közel kétszer annyi időbe fog kerülni, mint egy 622-es, országúti gumis kerekű, ipari csapágyakon futó, monoblokkos, ideális vázgeometriájú, könnyű országúti pacival.
Nyugodtan menj, ha van már egy kis állóképeséged, a 100 km nem sok. De innen hazagyalogolni viszont már nem vicces, így a fentebb is említett műszaki kérdésekre figyelj.
A 2. válaszoló elrettentésének nehogy bedőlj, egyszerű montival is pont jól lehet műúton haladni.
(az én első "komolyabb" bringám valaha egy hulladék női Csepel volt, a szomszéd megye dombvidékét számtalanszor megrohamoztam vele, szartam én arra, hogy a "szakértők" szerint azt csak egy profi versenygéppel szabadott volna tennem...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!