Hogyan építsek agyváltós országúti kerékpárt?
És ezt milyen koncepció alapján találtad ki?
Ezt megvalósítani nagyon drága lenne, igazából sosem térülne meg. Úgy vélem, hogy valami sportos, gyors, ugyanakkor alacsony karbantartású biciklit szeretnél, amit a hétköznapokban használnál, de túrázni is.
A karbon váznál megspórolt tömeg az agyváltónál elveszne, sőt, azoknál van némi veszteség a bonyolult váltómechanizmusban. Ezért szokták túra-, és városi biciklikre szerelni, mert ott nem a teljesítmény az elsődleges. Olajos fékhez meg nem tudom, hogy létezik-e egyáltalán országúti fékkar, de nem hiszem.
Lehet, hogy forgalmaznak agyváltóval szerelt kerékszettet, amin ilyen keskeny felni van (te a gumi méretét írtad, a felni mérete 13-622), de egyszerűbb dolgod lesz, ha megfűzeted.
Ha nem ragaszkodsz a karbon vázhoz, koskormányhoz, akkor egy ésszerű költségvetésű biciklid lehet másfél-kétmillió helyett 180-500 ezer közt, attól függően, hogy milyen szintű alkatrészeket válogatsz össze.
Van majdnem ilyen egyben is, igaz ez nem karbon váz, meg mechanikus tárcsa, de legalább Rohloff váltó meg szíjhajtás..
Ha extraként választasz egyedi vázméretezést magadhoz, sárvédő felfogatást meg menő Brooks nyerget, másfél millió környékén leszel :)
Hát így: https://www.youtube.com/watch?v=HbXtgQQTbvs
(én is most néztem ennek utána)
De most elgondolkoztam, hogy egy Shimano inter 7 vagy 8 agyváltóval működhet-e működhet-e egy fokozatban megegyező fékváltókarral?
A kérdező szempontjából az még nem megoldás, esetleg bowdenes tárcsafékkel igen
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!