Karbon vázas bicajt tényleg cserélni kell 2-3 évente?
Jobb, ha tudod, az alumínium vázat is cserélni kell, mondjuk öt évente. Mit gondolsz, miért cégnevek a csapatnevek a touron, meg a többin? A szponzorok tolják a pénzt, hogy a versenyzőknek legyen gépe, ezért cserébe nincs beleszólásuk abba, hogy milyen doppingot tolnak beléjük.
Amíg nincs szponzorod, vagy csapatod, akinek a gépét hajtod, vagy nem vagy milliomos, fölösleges is ezekben gondolkozni. Egyébként lehet használni később is a karbont, ha nem sérül meg, de ezek nem örökéletre szóló anyagok és vázak. Ha olyat akarsz, ami még az unokád segge alá is jó lesz, akkor egy jó acél vázat kell keresni, viszont az nehezebb. Van még alternatíva a titán és a bambusz. Az utóbbi gyanítom megint csak nem egy örökké valóságig tartó anyag, de titánról azt hallottam, hogy örökélet garanciát vállalnak rájuk. A titán könnyű, strapabíró és drága, de egy kelet-európai csórónak hosszabb távú befektetésnek sokkal jobban megéri véleményem szerint.
"Tehát a kérdés az, ha nem sérül a váz akkor miért cseréljem?"
Nyugodj meg, fog sérülni. Ha nem sérülne, nem menne tönkre nyilván nem 2-3 év lenne az élettartamuk ezeknek.
Azért a mai karbonok már nem azok, mint tíz-húsz éve.
Azok bizony hamar fáradtak, gyantájukat hazavágta az UV, egyre rugalmasodtak majd szép szálkásan törtek. Illetve elengedtek a ragasztások azokon, amelyek nem "unibody" vázak voltak, hanem alu muffoltak.
A mai karbon vázak ennél sokkal tartósabbak.
A hosszú távú dinamikus túlterhelés ki tudja nyírni ezeket is. Az agyonszponzorált csúcsversenyzőknek ennek a problémának a kicsi esélye miatt cserélik gyakran a vázait. Ott az anyag fáradása és lecsökkent merevsége a törésnél jóval előbb okozhat teljesítménycsökkenést.
Arról nem is beszélve, hogy azok a lovak extrém módon minimális tömegre vannak kidizájnolva, az előírt minimális tömeget inkább mondjuk egy DI-2 szett akkujával érik el, nem a megnövelt vázsúllyal. Ott annyi a pénz, hogy az élettartam másodlagos kérdés.
A modernebb hobbyverseny lovaknál a karbonvázak élettartama nyugodtan felülműlhatja az alukét, ahol örök probléma az ötvözők kivérzése és ezzel a ridegedés és törési hajlam.
Használt karbon vázat én sem vennék, nem azért, mert a karbon önmagában megbízhatatlan, hanem azért, mert nem tudhatod, mit kapott a szájára és kideríthetetlen, megindult-e már valami belső minőségromlás.
A márkás új karbon lovaknál nincs mitől félni.
Biztosan nem fog annyi ideig használható lenni, mint egy jó kis double butted CrMo, de egy 7005-ös alut simán biztonságosan túlélhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!