Érezhető a különbség egy alu vázas és egy acél vázas kerékpár között? Az előbbit tényleg könnyebb hajtani?
"Nekem acél vázas van és legtöbbször majd meg szakadok, olyan nehéz hajtani, főleg szélben és akkor ha bevásárolok és rápakolok még vagy 7 kiló cuccot."
Igazából erre a felhasználásra semmi különbség nem lesz egy alu és egy acél vázas között, ha tökig megpakolod, és nem bírsz szembe szélben menni, akkor nem az az 1-2 kiló fog számítani, amivel könnyebb egy alu vázas.
Egyéb észrevételeim:
- acél és acél vázas bringa között is simán lehet ennyi súly különbség, tehát önmagában egy könnyebb bringára cserélés is elegendő lehet, ha most valami dög nehéz cuccod van
- az olcsó alu vázas bringák között nem egy nem kettő van, ami épphogy könnyebb, mint az acél vázasak, mivel vacak anyagból csinálják, így próbálnak némi tartósságot azzal elérni, hogy vastagabb csöveket használnak, és oda a súlyelőny nagy része.
Akkora különbség súlyban nincs a kettő között. Az alu sűrűságe az acél harmada, viszont annyival gyengébb is. Egy vázhoz ezért ugyanannyival több anyagot kell felhasználni, ami súlyban kb. ugyanott van...
Alumíniumból azért lehet némileg könnyebb vázat építeni, mert a több anyag miatt nagyobb átmérőjű csöveket lehet húzni azonos falvastagság mellett (azért egy jó Reynolds vagy Columbus csőszettből még mindig könnyebb vázat lehet készíteni, mint aluból).
Ha tényleg a váz tömege a lényeg, akkor a titánt vagy a karbon anyagokat ajánlom...
Súlycsökkentést inkább az alkatrészekkel lehet elérni.
Vázanyagokról:
Nincsen függvényszerű összefüggés a váz anyaga és a hajtás könnyedsége között. Alsó kategóriás, átgondolatlan tervezésű alu vázakat simán kenterbe vernek még a belépő szintű crmo-k is, jobb fajta reynolds acélról nem is beszélve.
De egyébként a súlycsökkentés a legdrágább és legkevésbé hatékony tuning. Első körben: szerelj fel vékonyabb, nagyobb nyomáson használható gumikat. Nézd meg, hogy a hajtás rendben van-e (nem lóg a lánc, nem kotyog a pedál stb). Tedd rendbe a csapágyakat mindenhol. Ellenőrizd, hogy helyes-e a nyeregcső, stucni beállítása (egyáltalán jó-e a vázméret?). Gondolkodj el, hogy nem-e akarsz spd pedált használni. Ha még mindig nem vagy elégedett és van felesleges pénzed, akkor vegyél könnyebb kerekeket, merevebb hajtókart. Ha ezután is vállalhatatlan számodra a kerékpár, akkor lehet gondolkozni a vázcserén.
ez azt jelenti, hogy te maximum 40 kiló vagy? Mert 7kg cucc+az általad kő nehéznek titulált bringa min. egy 20-as.
Nézd, neked leginkább "motor tuningra" van szükséged, gyk valamennyit erősödnöd kellene, de hiába lesz 1-2kg-val könnyebb a bringád (ami, ahogy fent többen leírtuk nem is egyértelmű, hogy csak az alura váltással megvalósul), továbbra sem fogsz tudni elegendő erőt kifejteni.
A gumicsere sztem is egy jó megoldás lennne. Írtad h télen is kerékpározol. A vékonyabb gumi nyilván jobban csúszik vmivel,de ha nem próbálsz satut fékezni egy jégtábla közepén el lehet lenni télen is vékonyabb gumival. Az ülésmagasság is nagyon sokat számít: az ülésnek kb olyan magasan kéne lennie, hogy ha a sarkad van a pedálon ki tudd nyújtani a lábad(ez persze egyéntől is függ, meg a felhasználás sem mindegy.)
Az egyik válaszoló írta az spd-t. Ez ha tényleg csak boltba jársz bicóval teljesen értelmetlen. Az spd azért jó, mert húzni is tudod a pedált, így más izomcsoportokat mozgatsz meg. Az sem utolsó, hogy nem csúszik le a lábad a pedálról, de ezt egy sima platform pedállal is kivitelezheted. Ha csak boltba jársz bicóval nyilván nem fogsz elkezdeni edzeni.
Viszont én nem teljesen értek egyet az előző válaszolókkal, mert az aluvázak általában könnyebbek, de keress rá, normális webáruházakban a váz súlya is ki van írva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!