Bringások! Városi bringázáshoz milyen fajtát ajánlanátok: méret, típus stb?
Sziasztok!
Városi (és néha napján hosszabb távra) szeretnék biciklit venni, lehetőleg valami olcsóbbra gondoltam, nem kell nekem semmi extra rá. Most mountain bike-kom van, de az a helyzet,hogy szerintem elég kicsi nekem, meg igazából nagyon megtetszettek ezek az országúti bicajok.
A méretekkel is gondban vagyok, hányas váz, kerék stb...Ezért kérek itt segítséget, hátha. 175 cm vagyok (amúgy lány). A fixi is tetszik (már amennyire "értek" hozzá :D), de szerintem az még korai lenne. :)
Ha ilyen csekély infóból valamit ki tudsz szűrni, válaszodat előre is köszönöm! :)
Ui.: Ha tesztek még fel kérdéseket erre vonatkozóan, arra lehet, tudok válaszolni, de magamtól nem jut eszembe, hogy még milyen paramétereket kellene figyelembe vennem.
További szép napot!
Vannak kimondottan városi bringák, én a monti és az oszágúti után most ilyennel járok, eddig ez vált be a legjobban. 28-as kereke van, ami azért jó, mert lehet haladni, de azért rossz, mert az ötödiken lakom, biciklitároló nincs, és a liftbe alig fér be.
Ilyesmi: [link]
A vázforma is nagyon bejött, iszonyú kényelmes és szoknyában is gond nélkül tudok jönni-menni. Pedig idegenkedtem ettől a formától, de amióta használom, beleszerettem.
Váltó városban szerintem nagyon ajánlott, mert változó környezetben közlekedsz. Ha sok a díszburkolat, akkor legalább elöl jó, ha van teleszkóp, hogy ne rázza szét a kezed. Az enyém összteleszkópos, de ennek annyira sok értelme nincs, max. szállításnál, a párom szülinapi tortáját a csomagtartón hoztam haza, jó lazára állítva és semmi baja nem lett.
Árban egy tipp: nekem a vatera nagyon bejött, a mostani bringáért 30 ezret adtam, így ez a legdrágább. Ha nem sürgős a vásárlás, akkor érdemes egy ideig nézegetni, nagyon jó vásárokat lehet csinálni :)
Köszönöm a választ! :) Valóban jó kis bicaj, amit linkeltél, de én ennél kicsit sportosabb vagyok, valami olyanra gondoltam.
De volt már, hogy elgondolkodtam ezen is. :)
a legtöbb fixi flipflop agygyal van szerelve, vagyis egy kis szerelés után (megfordítod a kereket) sima egysebességes bicajt kapsz. egy klipszel egy közepes áttétellel (46/18) városban bőven jó vagy. én ajánlanék egy olcsóbb karbonvillát is, az elég jól elnyeli a rázkódást.
De ha nem alleycat vagy, simán jó egy sima városi bicaj, láncvédővel, csomagtartóval, kosárral. Én a barátnőmnek vettem egyet, és én is imádom, el kellett dugnia a lakatkulcsát, h ne vigyem el folyton. mert nagyon táp ám az, ha nyáron nem izzad a hátadra a hátizsák, hanem csak belevágod a kosárba, aztán mész.a fiximre meg soha nem fogok kosarat tenni...
Azért írtam, hogy én is idegenkedtem tőle :) Előtte hagyományos fekvős, koskormányos outim volt. Azt is nagyon szerettem, nagyon haladós volt. De csak főutakon, ahol lehet haladni. A kis utcákban ez jobban bevált, és haladós is. Még egy, ami eszembe jutott: ha találsz, agyváltósat vegyél. Álló helyzetben lehet vele váltani, ami városban szuper.
Nyilván egy hosszabb túránál ez kevésbé szempont, és ott tényleg jobb az országúti. A kérdés igazából az, hogy mire használnád többet :)
Szerintem egy 58-70cm-es vázú kellene neked. (Enyém 75-ös 183cm magas vagyok és pont jó).
Ha nem szeretsz bringát szerelni, én is agyváltót javaslom: garantáltan csak a szervízben tudnak hozzá nyúlni. :)
A lánc is "biztosabb" mert egysávon halad.
Ha nem érted a logikáját a láncváltónak, mikor lehet váltani, mikor nem: akkor is inkább az agyváltó javasolt.
Ezzel akkor váltasz amikor akarsz! Egy kikötés van: tekerés közben nem váltunk!
Fék: Ehhez annyira nem értek. Nekem kontrám van hátul, elől pedig patkó. Amelyik szimpi azt válaszd.
A hátsó csomagtartó alap a trekkingeknél, ez nekem nagyon jól jön. Elől kosár viszont nem kéne.
A kerék vastagságot aszerint válazd meg, hogy mennyit mész betonon és aszfalton.
Teleszkópom nincs, de jól jönne.
Trekkingnek én 3 hátrányát érzem:
1. Hiába a nagy vékony kerék, ha igyse-úgyse tudok haladni a kocsiktól, gyalogosoktól, piros lámpáktól, kátyúktól, patkáktól.
Valamit mindig kerülgetek!!!!!!!!
2. Van 5 fokozatom, de még ezt a kevés fokozatot sem tudom kihasználni városban! 4-5-re nem váltok, mert haladni úgy sem lehet!
Az 1-es csak emelkedőn felfelé jó.
Tulajdonképpen a 2-3-mast váltogatom.
3. Vékony kerék-rossz utak, patkák. Néha azt érzem jó lenne kicsivel vastagabb kerék és TELESZKÓP!
BMX-es fiúkkal bringáztam együtt -és nem tudom, hogy csinálták, de szabályolyan átugrottak a patkák felett, oldalazva ugrottak stb.
Ezzel szemben nekem le kellett szállnom a bringáról: mert az én 20kg-os trekkingem, nemhogy ugrani nem tudd, de még normálisan felgurulni sem a magas patkára.
Szerintem egy kis kerekü, teleszkópos bringa sem lehet rossz városban! Annyi, hogy lassabb és nem fogsz tudni vele kilómétereket tekerni.
A helyedben országútit nem választanék, bár annyiból jobb mint a trekking, hogy könnyű bicajok! Tehát valószinűleg felmegy a patkán....
Viszont a kátyukat, út hibákat kell majd kerülgetned vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!