Úgy indultam el otthonról, hogy talán némi pumpálás már elkelt volna a biciklimnek, de azért még bőven használható volt egy rövid távra. Nagyjából negyed óra után hirtelen kattant valami a bicikliben, és nemsokára azt vettem észre, hogy a hátsó gumi totál lapos, de annyira, hogy szinte le tudnám szedni a külső részét.
Meglepett, hogy biztos defekt, mert defektgátló folyadék van a belsőkbe töltve. Tegnap este felpumpáltam a hátsót - sehol nem volt lyukas. Ma reggelre sem eresztett le. Előbb tekertem vele egy órát, hogy kipróbáljam - még mindig teljesen tökéletes.
Mi lehetett ez?
2015. szept. 20. 14:45
1/9 tothp válasza:
Az alábbiak közül választhatsz:
1: felkoppant a felni, a perem kivágta a belsőt
2: Kevésbé esélyes, de tekerés közben elfordult a felnin a gumi, és leszakadt a szelep
3: csak simán most mentél bele valami hegyes szarba.
2015. szept. 20. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Kicsit homályos a kérdésed. Tökéletesnek tűnt a gumid, aztán egyszer csak leeresztett, és most csodálkozol? Hát a defekt az minden esetben pont így szokott kinézni.
A defektgátló folyadék pedig meglepő módon nem nyújt 100%-os védelmet.
2015. szept. 20. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Olvassátok már el a kérdést... Leeresztett a gumija menet közben, de felpumpálta, és azóta is tart...
2015. szept. 21. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Defektgátló folyadék speciel nem pont így működik? Keletkezett rajta egy lik, kifújt a levegő nagy része, mielőtt belekövült volna a cucc, aztán mire hazatolta, már eltömítette a lyukat. Mondjuk ennek azért fel lehetne fedezni nyomait, pl jutott volna a folyadékból a külsőre is.
2015. szept. 21. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. :) Az utolsó hozzászóló felvetésére gondoltam én is, de azóta megint leeresztett. Kaptam már párszor defektet, de ez valahogy rejtélyes: Órákon át tökéletesen kemény a gumi... majd fél nappal később hirtelen, másodpercek alatt leereszt. Aztán felpumpálom: megint órákon át teljesen tökéletes (direkt gyakran vizsgáltam), aztán megint percek alatt leereszt.
2015. szept. 22. 21:04
6/9 tothp válasza:
Nem ismerem én ezeknek a defektgátlóknak a működését. De szerintem nem mindenhatóak. Addig jók, hogy hazaérj vele, de ha defekted van, nem árt a hagyományos módon cserélni, vagy foltozni. (ha mindez "tubeless" kerékkel történt, akkor passz. mondjuk én azt is foltoznám)
2015. szept. 22. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Szúrásos defekt ellen védenek, esetleg kígyóharapásos ellen kis mértékben, de a gumi külsején csak... Ha belső oldalon a defekt, oda nem tud odamenni a folyadék, amúgy a szúrásos bibibe azonnal beleköt, szinte semmi levegő nem távozik... Szal vagy bellül van a defekt a felni felőli oldalon, vagy csak a szelep enged, szerintem.
2015. szept. 23. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! :)
2015. szept. 23. 22:38
9/9 anonim válasza:
A defektgátló folyadék árát hasznosabb kevlárerősítésű külsőkre költeni. Kb 15 éve ilyeneket használok, talán ha 2 defektem volt, de legalább 6-7 éve egy sem. Új korában egyes típusokat még ollóval sem lehet átbökni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!