9 sebességes kerékpárt ha 10-re fejlesztem a lánctányért is le kell cserélni tizesre?
Alapból 9 sebességes a kerékpárom de 10 sebességre szeretném fejleszteni.
Akkor a lánctányérokat a hajtókaron is le kell cserélnem 10 sebességesre?
Nem kell, de 9 sebességesből nem fogsz tudni 10 sebességest csinálni, csak 12 vagy 15 sebességest.
Elöl gondolom 3 fokozat van, és hátul is három. Elvégre így jön ki a 9 sebesség.
Ha a hátsót lecseréled, a sebességek száma attól függni, hány fokozat van a hátsón, és az szorzódik az elsővel.
Emiatt az elsőt nem kell cserélni, amennyiben olyan típust veszel, mint ami korábban rajta volt, vagy ami vele kompatibilis.
Akkor 27-ről 30-ra. :)
Ha ugyanolyan típusút veszel, mint volt, akkor no problem...
De mint kezdő bringás, komolyan érdekelne, mihez nem elég 27 fokozat?
A 10 tárcsás hátsónál a legkisebb tárcsában, vagy a legnagyobban van a különbség?
Mi van? A hátsó racsnit ha lecseréled az első lánctányéron ugyanúgy 3 sebesség marad. LEhet láncból kell vékonyabb.
De nem értem mire nem elég 27 sebesség hogy feltétlenül 30 kelljen?
A profik beérik 10, vagy max 18-20 sebességgel is. Meg kell nézni a profik gépeit. De van akinek ez nem elég. Ő fel akar vágni, hogy 30 sebesség. Aztaaaa. :)
Tényleg semmi értelme, de legalább elkölt egy rakás pénzt. Hátsó lánckeréksor csere. lánc csere, mivel a 9-es nem jó a 10-eshez, váltókar csere. Más hirtelen nem jut eszembe, de nem kizárt, hogy még valamit cserélni kell. Szép kis összeg jön össze, mindezt a nagy semmiért.
Az én kerékpárom 21 sebességes, de csak max 4-et használok belőle.
Az első a legnagyobb átmérőn van, azt soha nem szoktam váltogatni. A hátsón pedig 4-esen is csak akkor van, ha emelkedőn megyek fel, vagy szembeszél van.
Általában az 5-6-7-es fokozatot használom a hátsón. Így tudok elérni (nemrég bringázok csak) olyan 20-25 km/h-s sebességet, amit max 20 percig tudok tartani.
Ha valaki profi, és versenyzik, vagy hosszabb túrákon indul, el tudom képzelni, hogy kisebb átmérő kell neki a hátsó racsnin... emiatt kérdeztem ez. Fogalmam sincs, hogy a többsebességes váltóknál a legkisebb átmérő csökken, vagy a legnagyobb nő. Mert ha az előbbi, akkor van értelme, ha az utóbbi, akkor nincs.
Az a kérdés, mit szeretne a kérdező, lejtőn lefelé szeretné keményebben tolni, vagy az emelkedőn nem tud felmenni, mert a legkönnyebb fokozat is túl nehéz neki.
Mondjuk az utóbbin lehet segíteni némi erősödéssel, az előbbit pedig egyszerűen nem javasolnám, nagy valószínűséggel a 27 sebességessel is lehet 60-80-nal jönni lefelé a hegyről, ennél jobban pedig elhalálozás kockázata miatt már nem nagyon érdemes erőltetni a dolgot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!