Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tényleg nem éri meg a 3...

Tényleg nem éri meg a 3 sebességes agyváltós kerékpár?

Figyelt kérdés

Még nem próbáltam ilyet, de a bicikliboltos eladó szerint semmi értelme, mert kevés a 3 fokozat. Volt aki vett nála, de végül több sebességes láncváltósra cserélte. Mindenképpen váltós bicajt szeretnék. Főként városi használatra (hídra is fel és le), és rövidebb túrákhoz (kerékpárúton) kellene.


(Halkan megjegyzem, h már vagy 10 éve nem ültem bicajon. :) )



2015. jún. 9. 10:17
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Varosban szerintem boven jo az agyvalto. Turazni mar kevesbe...
2015. jún. 9. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Attól is sok függ, melyik városban... Szolnokon pl bőven elég egy sebesség is, veszprémben viszont nem volt őszinte a mosolyom, mikor ott egysebességeztem...
2015. jún. 9. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 szoomi válasza:
100%
Amennyire én tudom az agyváltós kerékpárok zöme kontrás ... nekem is van egy régebbi agyváltós, sajnos hegyes dombos részre nem a legjobb (de viszont a kontrás agyváltos kerékpárok "tartósabbak") -Szerintem
2015. jún. 9. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nekem agyváltós van, mert a kontraféket szeretem :) A Bakony szélén lakom, dombtetőn, ahova elvben terepjáró kéne és egy pici Yarisunk van, de egyiket sem bántuk meg, mivel sok szempont van :D


3 fokozat tényleg nem sok, de a régi bicajomon egy volt (igaz, akkoriban még az Alföldön laktam, bőven elég volt), én pedig amúgysem rajongok azért, ha tekerek és alig halad, zavar. No persze, ezt átértékelném bizonyos helyeken, itt kevés igazán combos emelkedő van, s a legdurvábbal (lefelé 50 fölé gyorsul egy bringa) máig nem próbálkoztam, valószínűleg tolni kell majd ott. Egy szolidabb emelkedőn feltekerek, nem gond. Ha egy mód van rá, hármasban, mert már értekeztem arról, hogy nem szeretem, ha tekerek és alig megy, ráadásul nem lesz sokkal könnyebb úgy, ez normális? Ha harmadikban nem megy, akkor az egyessel sem húzom sokáig. A párom néha ráül az én bicajomra (neki soksebességes van), ő sokat váltogat ezen a lankás helyen is, nem tudom, miért. Mások vagyunk.


De az tuti, hogy agyváltóssal problémáid lesznek a durvább emelkedőkkel. Hogy mi a durvább, az nyilván az adott ember edzettségén is múlik.

2015. jún. 9. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim válasza:

Nekem 7 sebességes agyváltóm van. Az 1-est és a 7est gyakorlatilag sosem használom, a kettest is ritkán. Sík vidéken élek, de van olyan felüljáró, amire elég meredek a feljáró. Oda használom a kettest. A 6os is ritkán kell, akkor használom, ha jó az aszfalt, egyenes az út, nyílt a terep, nincsenek gyalogosok és ki lehet hajtani 30-ig közveszélyokozás nélkül :) A leggyakoribb amit használok, az a 3-4-5 fokozatok, az pont 3 darab.


Szerintem 5 fokozat abszolút elég városi használatra. Ha jól vannak az áttételek beállítva, akkor a 3 is elég lehet, de én azt egy kicsit kevésnek találom.

2015. jún. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Dreigang ***** válasza:

De megéri, hiszen erre találták ki, amire használnád. A három fokozat valóban kevés, ha zömmel hegységekben

túrázol, vagy Giro átlagsebességgel szelnéd a várost. Az agyváltóval viszont válthatsz állóhelyzetben, egyszerre többet is (váltókarfüggő), és igénytelenebb, stabilabb a hajtásrendszer (pl. kevesebb lánckereket kell tisztogatni). Egyetlen hátránya, hogy az agyat szétszedve karban tartani munkásabb, de pár ezer kilométert szépen elmegy szerelgetés nélkül is. Persze az sem mindegy, hogy milyen agy és milyen bringába szerelt. Jómagam egysebivel és hármas agyváltóssal nyomtam és hegyre is, most egy országútiban üzemel a váltó és csak két fokozattal, síkra így is tökéletes. Ha sűrűbben találkozol emelkedővel, az agy lánckerekét érdemes kevéssel nagyobbra cserélni a gyárinál, így a lámpánál is kényelmesebb elindulni.

2015. jún. 9. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Ez nagyon attól függ, hogy milyen célra. A tipikus agyváltónak való felhasználás a téli városi kerékpár. Ide jó egy kontrás, kevés karbantartást igénylő rendszer, és a hidak, felüljárók miatt jól jön az a pár fokozat. Persze ha valaki Budapesten pl. az Istenhegyi út tetején lakik vagy dolgozik, az vegyen hétsebességeset vagy járjon télen is láncváltóval.


Talán az, hogy hány fokozatra van szükséged, attól függ, hogy mennyire mész messze és mennyire sietsz. Ha csak 3-4 km távolságra mész, oda jó az agyváltós kifejezetten városi formájú bicikli, széles, puha nyereggel. Egy lassú tempójú beszélgetős túrára is jó. Ha 10-15 km-re sietsz a munkába, akkor már jó a több sebesség és hatékonyabb hajtáshoz alkalmas (előre dőlő) testhelyzet, keskenyebb, keményebb nyereg.

2015. jún. 10. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
Ez leginkább tőled függ! Nekem 3 sebis agyváltós van, és nagyon boldog vagyok vele, túrázni is szoktunk, bár az igaz, hogy volt már olyan emelkedő, ami fájt. 186% áttételi arányom van, szerintem ez nagyjából nekem elég. Persze ha az Alpokba mennék túrázni, már igényelném a 7 sebit is, úgy emlékszem, annál 300% körüli az áttételi arány, ami az én kondimmal elég.
2016. júl. 18. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 pataki. válasza:

Csak úgy....

Egerben használom a 3 sebességes agyvaltos kerékpáron.

Napi 5km teszek meg vele.

Nem vagyok könnyű eset 120kg, és minden megy szépen!

Vigyázva, a bicot sokáig elkegyeg az.

Egy átlag embernek azt gondolom bőven elég!

2021. aug. 29. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!