Szerintem ez az egyetlen jelentős tényező, hogy a lánchosszt könnyebb pontosan belőni, mert a félszemes láncot szemenként tudod méretre szabni, a hagyományost meg egy külső plusz egy belső szemenként.
Ennek igazán csak akkor van jelentősége, ha ejtőpapucsos vázra raksz singlespeedet.
Én azt mondanám, az újdonságot mindig jól el lehet adni, akkor is, ha amúgy semmi értelme.
Egy "normál" lánc nem tartalmaz olyan extrém lemezhajlítási éleket, mint ez, ezért szakadásra biztos, hogy a félszemes hajlamosabb.
Elvileg előnye lehet még a hagyományos lánchoz képest, hogy az, ha elöl-hátul páros fogszámú lánckeréken fut, jobban koptatja a lánckerekeket, mert ugyanarra a kerékfogra mindig ugyanolyan szem fut. Persze páratlan fogszámoknál ez máris nem igaz és jelentősége igazán csak a hátsó fogaskeréken van, mert ott nagy a fogankénti láncerő.
A singlespeedek, fixik mondjuk jellemzően vastagabb lánckerekeket használnak, itt a fogaskerék kopása szerintem elenyésző a láncváltósokhoz képest. A félszemes lánc meg láncváltós bringára alapból alkalmatlan.
Ki mondta hogy jobb a félszemes?
Wadmalac nagyon jól megfogalmazta, hogy mire jó a félszemes lánc, egyébként mire használnád, milyen bicód van?
Dirt? Akkor valami többsebességes jószág lesz, nem? Arra nem jó úgysem.
Én ajánlani tudom láncváltós bringákra a PC-s SRAM láncokat, nem grammhuszároknak való, de tartós.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!