Tisztelt bringás társak! Valaki árulja el nekem miért jó a főútvonalon tekerni ahol az autók és KAMIONOK minimum 90km/h száguldoznak. Nem érzitek élet veszélyesnek?
Persze ha ott a bringaút, és ott van az út mellet azt sem használjátok.Mindenki mélyen nézzen magában és nem lenne a sok dudálás és veszélyhelyzet.
Én is szeretek bringázni de csak bringaúton tekerek.
(Én a főútról kitiltanám a bringás közlekedést.)
100km-es körzetben nincs egy használható bicikliút. Mellesleg láttál te már főútvonal mentén végig bicikliutat? én a 33-ason edzek, és kb debrecen végéig van csak bicikliút, de az is egy nagy fostaliga, mert szartak annakidelyén megcsinálni neki az alapot és feltörte a sok fa, meg szépen letört a széle, arról nem is beszélve hogy kacsázva mennek rajta az emberek, és hiába csengetek nem húzódna le.
Szerintem aki észreveszi hogy autók között megy, az egy kicsit odafigyel, félrehúzódik, engedékeny mert tudja, hogy az autós/kamionos nyerné a párharcot.
Pont tegnap jöttem haza edzésről, egy autós rámdudált mi kiordított az ablakon hogy takarodjak a bicikliútra, holott külső sávban, jól kivilágítva (pedig még csak nem is sötétedett), rikító sárga mezben mentem 35-40el úgyhogy még csak nem is csigalassan. Egy lámpánál utolértem, tudtam hogy sokat fogunk ott állni úgyhogy szépen mellégurultam, bekopogtam az ablakon és megkérdeztem hogy miért is baj az, hogy én itt tekerek.
Jött erre az a válasz, hogy akadályozom a forgalmat.
Tudattam vele, hogy csak szerinte van így, mert minden kamionos, autós, buszos el tudott menni mellettem, és megkérdeztem hogy a kis Suzuki miért nem tudja ugyanezt?
Na egy kicsit bootolt szegénykém, da csak válaszolt: És mivan ha elütlek? Engem vigyenek börtönbe?
Mondtam is neki, hogy akkor ne üss el! A többi autóst is ledudálod hogy nehogy koccanjatok?
Megszólalt gondolom a felesége, már egy kicsit kulturáltabban, hogy dehát a bicikliutakat nekünk építik, miért nem használjuk?
A feltételezett férje már eléggé felcseszett, úgyhogy csak annyit mondtam hogy a bicikliutakat olyan kosraras mamikáknak építik mint kegyed!
Nem nagyon tudtak ezzel mit kezdeni, úgyhogy felhúzták az ablakot.
Egy 14 éves.
Gondolom észre vették már autósok, hogy az országútisok edző tekerésen gyakran (valóban szabálytalanul) párosával tekernek egymás mellett.
Ennek is megvan az oka: önvédelem.
Mert ha szabályosan, egyes sorban mennek az út szélén, akkor az autósok 90%-a eldönti, hogy elfér ő még mellettük ugyanabban a sávban és nulla biztonsági távolsággal, gyakran őket életveszélyesen leszorítva belekezd az előzésbe, hiába van szembeforgalom.
Ha párosával tekernek és ezzel elfoglalják a fél sávot, az autós rá van kényszerítve a szabályosságra, csak akkor tud előzni, ha nincs szembe jövő forgalom.
Ugyanígy szemben sem kezd előzésbe senki, amit egyébként sorozatosan megtesznek.
Ó, elférek én még abban a sávban a szembe jövő bringás mellett. Persze, csak fél méter távolságból a 90-nel hajtó szembejövő autó menetszele úgy fellöki a bringást, mintha belerúgtak volna. Ez felér egy gyilkossági kísérlettel.
Ha a bringások párban tekernek, akkor se mögülük, se szemben nem tud senki szabálytalan előzésbe kezdeni.
Pontosan ezt kellene tenniük akkor is, ha a bringások egyes sorban mennének!
Éppen ezért a párban tekerésen dühöngő autósok elmehetnek a sunyiba. Ha ez akadályozza őket, akkor az éppen egy szabálytalan előzésben akadályozza őket, úgyhogy kuss.
Szar autóutat még nem láttam. Szar közutat igen. Csak hogy a KRESZ alapfogalmait tisztázzuk, közút az, amit mindeféle jármű általi használatra szántak, autóút meg monduk a 4-es Üllő-Vecsés elkerülője, 100 km/h sebességkorlátozással, ahol valóban tilos kerékpározni, de ez nem a kérdéshez tartozik.
Egyébként még a mégoly szar főutat is tisztítják, hó- és síkosságmentesítik, kátyúzzák néhanapján. Bringaúton ilyet nagy ritkán, kb. ha már az összes főút járható, akkor kerül sorra. Van, hogy a főútról a bringaútra hányják a havat. Ez jól mutatja a hazai kerékpárutak közlekedésben betöltött szerepét: egyszer megépítik, aztán itt megáll a dolog, mert a fenntartására már nem ad pénzt a zunió.
Nálunk van bicikliút, csak 3 lámpaoszlop van középen egy 1 km-es szakaszon, amik mellett ha mázlid van, éppen elférsz.
Nekem nem volt, szépen felkenődtem az egyik oszlopra, de inkább arra dőltem, mert a bicikliút szélén szép sárga-fekete csíkos fémrudak vannak méterenként, pont olyan magasan, hogy fel tudd magad nyársalni. Így csak baromira fájt mindenem meg tele lettem zúzódásokkal.
Egy másik alkalommal végighorzsolta a könyököm egy fal amikor kikerültem az oszlopot.
A bicikliút többi részén szerencsére nincs oszlop, ott csak kanyarok vannak, szép hullámos, mint a palatető.
Olyan is volt, hogy bele kellett hajtanom az árokba, mert pár idős néni kapuja a bicikliútra nyílik, és leálltak 3an beszélgetni, én meg nem akartam közöttük szlalomozni.
Meg sikerült máskor egy csapat görkoris előtt időben lefékezni, csak nekik nem sikerült rendesen megállni, és az egyikük elesett, a másik majdnem felborított, habár őket nem hibáztatom, de legalább ne 5en haladtak volna egymás mellett.
Tök biztonságos, nem? És ez olyan 10 alkalom alatt történt, szóval minimum 30% az esélye, hogy valaki a balesetiben köt ki.
Hát szóval meg kell nézni egy svájci kerékpársávot vagy -utat. Meg az autósok hozzáállását.
Aztán elgondolkodni, hogy TÉNYLEG a bringással van-e baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!