Tisztelt bringás társak! Valaki árulja el nekem miért jó a főútvonalon tekerni ahol az autók és KAMIONOK minimum 90km/h száguldoznak. Nem érzitek élet veszélyesnek?
Persze ha ott a bringaút, és ott van az út mellet azt sem használjátok.Mindenki mélyen nézzen magában és nem lenne a sok dudálás és veszélyhelyzet.
Én is szeretek bringázni de csak bringaúton tekerek.
(Én a főútról kitiltanám a bringás közlekedést.)
Mert nem minden főútvonal mellé fostak fel a kerékpárutat. Pl. Pesten belül számtalan olyan főút van, ahol dönget a forgalom vagy épp dugó van, de kerékpárút nincs, járdázni meg nem szabad. Ekkor vagy a főúton megyek, és bízom benne, hogy a tökéletes és szabálykövető autósok nem ülnek a volán mögé részegen, begyógyszerezve vagy éppen álmosan, és nem rendeznek aszfaltrajzversenyt az agyammal, vagy megyek a mellékutcán, ahol szintén a tökéletesek fekszenek a dudán, hogy az egyirányú utcán miért nem megyek legalább 50-60-nal.
Tudom-tudom, a bringás örüljön, hogy lyuk van a seggén, amúgy is mindegyik átmegy a piroson, elüti a gyalogost, és ki kéne őket tiltani mindenhonnan, mert akadályozzák a szent autóforgalmat.
Gondold át még egyszer a kérdést. Én féltem a testi épségemet, de reménykedem benne, hogy konokságom gyümölcse beérik, de nem kell mártírhalált halnom egy kerekesbarátabb közlekedésért. Ehhez kéne mindkét(!) fél toleranciája és alkalmazkodóképessége, de jelenleg egyik oldalon sem nagyon látom. Hátha, egyszer, valamikor.
Egyébként meg a kerékpár utak nagy részének minősége fos, rosszabb mint az utaké. Ha mégis jó minőségű, akkor az összes gyalogos azon kacsázik, anyuka babakocsit tol rajta, miközben a nagyi kutyát sétáltat rajta. A kresz szerint meg ott csak 30km/h -val lehet menni (nem mintha tudnák a gyalogosok, és a szerencsétlen bringások miatt, akiknek fingjuk sincs arról, hogy nem angliában vagyunk), én meg edzeni 40-50 -nel szoktam.
Arról nem is beszélve, hogy ez csak hazánkban probléma, Ausztriában ha az autós mögötted nem tud megelőzni, nincs elég hely (hely alatt azt érteni, hogy legalább 1m -es oldaltávolsággal előz meg, míg itthon ha a könyökömet egy picit kijjebb rakom, akkor leverem az autó tükrét, vagy inkább az töri el a kezemet), akkor mögötted megy akár 10-20km/h sebességgel is, míg nem tud megelőzni. Ebbe az országba mindenki egy ideges agresszív büdös köcsög. Tisztelet a kevés kivételnek. Itt 3 dolgot utálnak nagyon: kerékpár, kutya, és a szurkolást a helyi focicsapatodnak. És csodálkoznak hogy mindenki hagyja el az országot. Aki meg nem, az csak a haza szeretet miatt, vagy nyelvtudás hiányában marad.
Az országúti kerékpárt az országútra találták ki. Ezzel az emberek sportolnak, közlekednek (az utóbbi nálunk sajnos csak másodsorban). El tudod képzelni, hogy egy sportoló (nem csak élsportolóra gondolok) a néhol meglévő, keskeny, rossz útminőségű, elhanyagolt és általában eleve balesetveszélyes kapcsolatokkal épített bringagyászon szeretné kerülgetni a kisgyerekestül (jobb híján) ott tekerő, kiránduló családokat, miközben éppen a pulzusszámát figyeli 100 km-en 45-ös átlagnál:-) (Persze azt is kérdezhetnéd, hogy miért sportolnak az emberek?...)
(Egyébként miért jó "minimum 90 km/h"-val "száguldozni" olyan útszakaszon, ahol figyelemmel kell lenni egyebek között a kerékpárral közlekedőkre is?
Hát azért, mert először is kényelmes (kényelmesebb, mint mondjuk a gyaloglás), aztán ott van a vezetési élmény (élvezetes). Erről a kettőről aztán nehéz lemondani, pláne ha ott az amúgy is fizetendő kötelező, a súlyadó és alattunk a törlesztőrészletes vas... Közben azért lehet irigyelni/utálni a "bringásokat", mert őket is kerülgetni kell (türelem ezek után zéró) a keskeny, felfagyott utakon. A teherforgalom az más: annak prioritása van már csak az erőelv alapján is (a vasúti áruszállítást persze leépítették).
Szóval a kérdésed számomra hasonló ahhoz, mintha megkérdezném: miért nem mennek inkább mondjuk vonattal az országutakat autóval használók (a statisztikák szerint sokkal biztonságosabb)?)
"Ehhez kéne mindkét(!) fél toleranciája és alkalmazkodóképessége": valahogy ez lehetne a kivezető út (most nem a bringaútra gondoltam).
Azért mennek autóval vonat helyett, mert nem annyira korlátolt, faltól falig visz, privátabb, stb. Olcsóságra nem tudom, talán. Szóval kényelmesebb.
És igen, zéró tolerancia van. Én montival hajtok, a keróúton a babakocsit 3-an egymás mellett toló öregasszonyokat mikor kikerülöm szó nélkül, és rámegyek a fűre, kapok egy tipikus vén köcsögös beszólást, hogy nézd meg ez is hogy vezet. Hát tekerje szájba az ilyen a jóanyját. Ez Szolnok. Aki az autóutat választja az általában az akadálymentessége miatt teszi, mert nincsen sem padka, sem olyan, amit nagyon kerülgetni kéne, vagy megállni miatta. Debrecenben sokszor megyek autóúton, de itt is igaz, hogy lótököt nem kerülnek, ott suhan el melletted 40 centire, amikor elmegy, még rendesen érzed utána a beszívó nyomdokszelet. Elég sokan már rendesen fojtanák a bringásokat egy kanál vízben. Például amikor zöld lámpánál a gyalogos tömegben átmegyek a zebrán, akkor minek kell rámdudálni, meg rendesen ugrasztani az autót a tömegbe? Miért fáj neki ennyire, hogy átgurultam? Igen, egy agresszív gyökért az ilyen, fejbe kéne rúgni.
A főúton talán veszélyben vagyok ,de a sok nemtörődöm gyalogos meg a kerékpárúton tőlem van veszélyben.
Országútis edző tekerés kerékpárúton? Viccelsz? Ott, ahol 10 km/h fölött lehetetlen haladni a gyalogos, kutyás, görkoris téblábolóktól?
Igenis az autósokkal van a baj. Nyugaton nem esik nehezükre az autósoknak vigyázni a kerékpárosokra és tolerálni őket.
Én is vezetek autót, sokat. Érdekes módon soha még sportbringás nem akadályozott a közlekedésben. És nem halok bele, ha kivárom a szembe jövő autót, hogy ne lökjem árokba a bringást. És kibírom, hogy bringással szembe haladva ne előzzek. 100 km távon vesztek vele talán 1 percet. Hű de nagy veszteség.
"Én a főútról kitiltanám a bringás közlekedést"
Én meg elvenném a jogosítványt minden autóstól, aki nem képes kulturáltan együtt közlekedni a többi járművel.
Mert attól, hogy kitettek egy táblát egy olyan útra, ahol épp nincs sár, és mondjuk az esélyt megnöveli arra, hogy valaki mattrészegen éjszaka hazaérjen egyik faluból a másikba, attól az nem bicikliút. Sokszor látok olyat, hogy ilyen betonlapokból álló valamire van kitéve a kék tábla, vagy olyanra, ami gyakorlatilag teljes hosszában össze van repedezve a fagyökér miatt és két közlekedő már alig tud elhaladni egymás mellett, olyan keskeny. Ha külön nincs tiltva piros körrel, akkor én is inkább kint megyek, de ha van rendes bicikliút, akkor annak örülök és eszembe nem jut kimenni a szélesebbik útra.
Egyébként szabálytalan ez a kresz szerint? Mert olyan van, hogy ha az úttest járhatatlan, bemehetsz a járdára lassan, de ha a bringaút járhatatlan?
A kresz szerint kötelező a kerékpárúton menned, hiába szar minőségű, hiába nem tudsz ott közlekedni.
Járdán viszont nem tekerhetsz azért, mert szar az autó út minősége. Ott csak akkor tekrehetsz, ha táblával ki vagy tiltva az útról, vagy az út főút, és nem múltál el 12, mert akkor a járdán kell menned.
Azért jó a főútvonalon tekerni, mert (meglepő módon) nekem is van dolgom valahol, és a főútvonal nyújtja általában a leggyorsabb és legbiztonságosabb eljutási lehetőséget. Ha rajta haladok, a kereszteződésekben látható vagyok a többi közlekedő számára, (szinte) mindig kapok elsőbbséget, ahol jár nekem, és a nyugger sem fut elém körülnézés nélkül, hogy elérje a buszt, meg nem sétáltat egyszerre 2 kutyát ötméteres damilpórázon.
A kerékpárút ezzel szemben hol elkezdődik, hol véget ér (nagyon ki vagyok segítve egy 500 méteres szakasszal, amikor épp 10 kilométerre van dolgom és 30-cal repesztek odáig, és mellesleg a maradék 9500 méteren ugyanaz a főút tökéletesen járható kerékpárral), hol oldalt vált 2 kilométeren 2x (nekem senki ne mondja, hogy biztonságosabb 2x keresztezni a főutat, mint 1x végigmenni rajta), hol elkanyarodik a főúttól és megy valami parkba vagy lakóövezetbe, ahova épp a tervezői jónak látták, de nem oda, ahova én szeretnék menni. A kereszteződésekben, ha egyáltalán észrevesznek, vagy kapok elsőbbséget, vagy nem.
Mélyen magamba néztem és a több 10e kilométeres közúti közlekedői tapasztalatom alapján azt kell mondjam, a városi kerékpárút statisztikailag a legveszélyesebb alternatíva számomra.
Dudálás és veszélyhelyzet akkor nem lesz, amikor az emberek megtanulnak végre nem balfék módra közlekedni. És igen, ebbe beletartoznak az autósok/motorosok, bringások és gyalogosok is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!