Hogyan mérhetek percenkénti pedálcsapásszámot? Nézzem az órámat és számoljak vagy egyéb mód / műszer?
„Van egy olcsó megoldás. Keresel egy olyan gagyi, vagy esetleg használt órát, amelyik tizedekben is kiírja a sebességet, persze ellenőrzöd, hogy a kerékméret mm-ben állítható. Ezután beállítod a kerékméretet 1667 mm-re, és felszereled a bal pedálhoz a mágnest meg a szenzort. Violá!
Azért kell a tized pontos sebességkijelzés, mert ideálisan 16667 mm-re kellene állítani, hogy km/h helyett a fordulatszámot jelezze.
(Ellenőrzés: ha másodpercenként egyet fordul, akkor az 60 rpm. Azt akarjuk, hogy 60 km/h-t írjon ki ilyenkor, vagyis a 60.000 m-t el kell osztanunk az 1 óra alatt megtett, összesen 3600 fordulattal. Kapunk 16,667 m-t, de ennyit lehetetlen beállítani az órákban, így lesz belőle 1,667 m.)”
de hova pontosan? a mágnesnem meg a szenzornak minden egyes fordulatnál meg kell egymást közelíteni 1 mm-re.
Ezután beállítod a kerékméretet 1667 mm-re, és felszereled a bal pedálhoz a mágnest meg a szenzort. Violá!
Keresned kell a vázon egy pontot, ahova az érzékelőt felrakhatod, amihez elég közel megy a bal pedál. Az érzékelő is kilóg kicsit, úgyhogy fogsz ilyet találni.
A mágnest pedig a pedálra kell szerelni valamilyen módszerrel - ez bajosabb, a rendelkezésedre álló eszközökkel neked kell kitalálni a módját. Pl. kábelkötegelővel vagy dróttal körbefogod a hajtókart, és ahhoz csavarozod a mágnest.
Persze, értem én, hogy spórolunk, de miért kellene ilyen módszerekkel 'kontárkodni'? Ha van direkt a pedálfordulat mérésére szolgáló óra, ráadásul a legolcsóbb Cateye Strada Cadence még újonnan is 'csak' 12 ezer körül mozog (használtan 4-6 között is beszerezhető), akkor miért kellene ilyen dolgokkal kísérletezni? Ráadásul ez még sebességet is mér, tehát nem kell 2 külön óra a sebesség, valamint a pedálfordulat mérésére. Ha 2 nagyon olcsó sima kilométerórát venne, az is 6-8 ezer körül lenne, és akkor még ez a beállítás is körülményes lenne.
Persze egyébként gratulálok annak, aki időt töltött azzal, hogy ezt ily módon kiszámolta, de azért a rögzítésre is figyelni kell. Sokan a direkt pedálfordulat mérésre szolgáló jeladót is rendszeresen lerúgják a bringáról, hát még ha egy oda nem illő jeladót fogatunk fel a vázra.
nekem a gyári óránál is a hajtókarra kell 2 kábelkötegelővel felszerelni a mágnest, a váz vízszintes részéhez pedig az érzékelőt (szintén 2 kábelkötegelővel).
Ilyen az óra(9e ft):
Milyen képernyőre gondolsz?
számítógéphez nem csatlakoztatható, a saját kijelzőjén mutatja ezeket a funkciókat. sebességet (bal felső szám)és a csapásszámot(jobb felső szám) állandó jelleggel mutatja, az alsó soron az egyéb adatok(8db) közt lehet váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!