Az országúti kerékpárok gumijait miért kell sokkal keményebbre (8-10bar) fújni mint a MTB kerékpárokét (3-5bar)?
semmi köze az országúti bicikli kerekének a nyomáshoz, az a lényeg, hogy nagy legyen benne a nyomás, hanem, hogy minél kisebb felületen gördüljön, az, hogy egy ilyen egyszerű technológiával van megoldva, hogy levegőt fújunk bele, és így nyomás lesz benne, annak semmi köze a gördüléshez.
nyomás p=f/a
nyomás=nyomóerő/nyomott felület.
ebből következik, hogy a nyomás a nyomóerővel egyenesen arányos, a nyomott felülettel, pedig fordítottan,
tehát ha egy mtb óriási ballonos gumiát fújod, akkor mivel nagyobb a felülete kisebb nyomáson eléred ugyan azt a keménységet, mivel fordítottan arányos.
úgy képzeld el, mintha összeállnátok 20-an egymás mellé, mindőtök együttes erejével kitarthatnátok a fejetek felé 1tonnát anélkül, hogy megerőltetnétek magatokat, de ha egy olyan helyen álltok, ahol csak 10en fértek el, akkor más sokkal nagyobb erő kell az 1 tonna kitartásához, ebben az esetben az emberek szimulálják, a gumiban lévő levegő részecskéket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!