A biciklik kerekeit miért nem tudják vagy miért nem csinálják tömör gumiból, hogy ne legyen külső meg belső meg, hogy ne legyen defekt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igazából az első gumiperemű kerekek tömör gumival készültek. Viszont ezek a járműven ülő számára jóval kényelmetlenebbek, és a tapadásuk is rosszabb a gumitömlős keréknél, ezért az utóbbi feltalálása mérföldkőnek számít mind a biciklik, mind az autók történetében.
Belső nélküli gumira egyébként létezik megoldás, bár ezeket inkább a profik használják. A defektek ellen is vannak elég megbízható módszerek (defektvédett külső gumi, defektmentesítő anyag a belsőbe juttatva).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Jó de nem fa kerékre gondolok, hanem egy tömör gumira ami olyan kemény mint egy normálisan fel fújt kerék.."
Ilyen tömörgumi nincs. Ami annyira puha, hogy fújt kerékként viselkedik, az a sorozatos nagy deformációktól hamar elfárad, törik, morzsolódik. Ami meg eléggé masszív ahhoz, hogy pár hétnél tovább tartson, az kőkemény. A fúvott kerék óriási előnye, hogy a levegő rugózik benne, amiben nem tesz kárt a deformáció. A vékony gumifalak csak húzó-vagy nyomóterhelést kapnak, azt meg kibírják. Ha viszont tömörgumi van a keréken, akkor az út egyenetlenségei "gyurmázzák" a gumit, sokféle különböző irányú deformációnak teszik ki folyamatos jelleggel. Ettől pedig elöregedik, megrepedezik az anyaga, töredezni fog. Nem lenne hosszú élettartamú egy ilyen megoldás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez a megoldás viszont nem tűnik baromságnak, ha épp nem is tipikusan bringa:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
utolsó: van az bringára is:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jo bicikli ismerve a sullya. Mindenki a grammokkal szorakozik, hogy minnel konnyebb gepet rakjon ossze maganak. Csak ugy mint a Forma1-ben, ahol par liter benzin sullya is szamit az ezredmasodperceknel, ugyan ez a helyzet a kerekparnal: nem mindegy tehat a suly, ergo a tomor gumikerek baromi nehez lenne.
Rugalmassag, meg ilyen hulyesegek csak dajkamese. Egy komolyabb orszaguti kereket akar 14-18 legkorre is felfujjak. Olyan kemeny mint a beton. Ebbol is lathato: nem feltetlenul a lengescsillapitas a gumi feladata!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!