Lehet kapni biciklihez olyan defektjavítót, amit csak ráviszek a lyukra, felpumpálom és már mehetek is? Tehát amihez nem kell kiszedni a belsőt. Ebben a hidegben jó lenne gyorsan, s nem szarakodni vele!
Akkor a külső és a belső között szökne ki a levegő, szóval nem jó az elgondolás.
Sok bicajboltban lehet kapni hasonló löttyöket, ha olcsóbbat választasz akkor egy nagyobb defektnél fel kell fújni a kereket mert lassan tömít, a drágábbakkal észre se veszel egy defektet.
Én pár éve használok ilyet, azóta nem cseréltem belsőt, bár jelenleg is van rajta 6-7 lyuk ,de nemigazán zavar :D
Vagy lehet kapni ragasztó nélküli foltot, ami szintén jó dolog. Bár le kell kapni hozzá a külsőt, de ez megfelelő szerszámmal(ilyen műanyag vagy fém cucc amivel a külsőt lehet leszedni) pár perc alatt megvan. Bár az nem hosszú távú megoldás, de az is kibír jópár km-t.
(haverral bringáztunk amikor defektet kapott, a belső lett vagy 8 db apró lyuk egy vonalban, egymás mellé ragasztottunk rá 2 ilyen gyors foltot egy buszmegállóban aztán simán kibírta hazáig azt a kb 15 km-t :) )
A löttyöt egyszer megveszed, beletöltöd aztán azt a belsőt használatod pár évig ha nagyon nem vágod szét(meg persze a lötty viszonylag drága, szóval nem is illik rögtön belsőt cserélni ,esetleg ha nagy a lyuk mehet rá egy folt, aztán az úgy már tuti. )
A másik hogy ezt a löttyöt már defekt után is beletöltheted., körbeforgatod párszor a kereket aztán felfújod, lehetőleg úgy hogy a lyuk lent legyen így gyorsan betömíti és mehetsz is.
A belsőt meg a kerék kiszerelése nélkül is be lehet foltozni.
Amik nem ártanak hozzá:
Szelepkiszedős szelepsapka(jó ha valamelyik keréken ilyen van), gumiszerelő(amit már fentebb is írtam, 3 db ilyen akasztós kampós cucc), pumpa, és persze folt.
A szelepet kiszeded, a bicajt felfordítod vagy oldalra dűtöd, és szépen valamelyik oldalt leszeded a külsőt, a belsőt meg szépen ki lehet húzni. Ami ilyenkor útba szokott lenni az a fék, azt kell kiakasztani. De tárcsafék esetén ez nem jelent gondot.
Aztán ha még nincs meg a lyuk akkor szépen felfújod, megkeresed, befoltozod, megnézed a külsőt is(hátha abba van a tüske) aztán mindent vissza, levegőt bele és mehetsz is.
Nyáron ez 10 perc volt nekem a fent említett esetben. Így télen is vagy 15 alatt meg lehet oldani.
Meg persze ha gyakran kapsz defektet akkor érdemes lenne venned defektvédő szalagot. Ezt a külső és a belső közé kell tenni és elég jól véd a külső behatások ellen.
Meg persze egy jó bordázatú külső is sokat véd.
Ilyen esetben szerintem legjobb ha teszel bele löttyöt. Nekem ilyen van benne: [link]
Defektvédő szalagot én nem használok, a de a fránya akáctüskék ellen ez is jól véd :) Bár ha kihúzom a kerékből akkor az többnyire leereszt mire tömít a cucc. De miután felfújom nincs vele gond.
Szalaggal együtt meg esélyük nem lenne szerintem az akáctüskéknek, legalábbis a futófelületen. Ilyenkor télen meg a szögek, csavarok ,drótok(főleg vidéken ahol elég sok hamu kerül az utakra síkosítás mentesítés céljából)érdekes dolgokat tudnak művelni. Tavaly jártam úgy hogy egy drót bement a futófelületen és kijött a gumi oldalán... Bár annak ellenére hogy -10°C körül volt nem eresztett le a kerék.
Létezik sokféle defektmentesítő, van ami ragasztós, van ami csak szemcséket juttat a lyukba.
Amit linkeltem az a szemcsés. A ragasztósok gondolom jobbak foltozás terén, de azok össze tudják ragasztani a külsőt és a belsőt...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!