1/4 anonim válasza:
- Kevésbé érzékeny az időjárásra (hó, latyak, sár nem éri annyira)
- Tovább bírja a fékpofa
- Kerék kivételéhez nem kell szétakasztani
- Ha a kerék nyolcast kap, az nem befolyásolja a működését
- Nagyobb fékhatás érhető el vele (persze ez inkább csak a jobb hidraulikus modellekre vonatkozik)
- Nem koptatja szét a felni oldalfalát
Hátrányai:
- Hajlamosabb a melegedésre
- Drágább bele a fékpofa
- Kerék visszahelyezésekor arra is ügyelni kell, hogy a tárcsa "betaláljon" a fékpofák közé
- A tárcsa is kaphat nyolcast
- A jobb hidraulikus modellek drágábbak is
2/4 anonim válasza:
Ez a felhasználási területtől és az adott modelltől is nagyban függ. Xc versenyen láttam már leégett tárcsát: kicsi volt a tárcaátmérő és hosszú a lejtő, míg a v-fékem hibátlanul működött. A tárcsa leginkább Downhillben előnyös, míg országúton egyáltalán nem is használják.
3/4 anonim válasza:
A tárcsafék lényege az is, hogy az origót(agyat) fékezi, ezáltal jobb a fékhatás is, nemhiába a motorokon nincs V fék.....
4/4 anonim válasza:
Ez az origófékezés nem jó magyarázat, mert épp hogy így kisebb az erőkar, de ezt egyensúlyozza a jóval nagyobb erő, amivel összeszorítja a fékpofákat. Fékkaron ugyan annyit mozdítasz, a tárcsa 1-2mm-t mozdul (alig látható), a V-fék akár centit is mozdulhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!