Mennyivel jobb egy mechanikus tárcsafék, mint egy V-fék, és mennyivel rosszabb mint egy hidraulikus?
Szeretnék tárcsaféket a bringámra. A hidraulikus mocskos drága, + a fék-váltókarokat is le kellene cserélnem? Ha közel olyan jó egy mechanikus tárcsafék, akkor nekem az is megfelelne. Erről kérnék infókat. Melyik féktárcsafelfüggesztés a jobb, és melyik az olcsóbb/drágább?
Kösz
Hát hidraulikushoz sajnos karcsere is kell...
Annyiban jobb a hidraulikus, hogy finomabban adagolható a fékerő.(sztem mechanikusnál is nagyon finoman lehet vele játszani)Baj viszont vele, hogy légteleníteni kell, mert ha buborék van a rendszerben oda a fékhatás.Hallottam olyanról is, hogy szervízben elhajtották a gyereket, hogy nem mernek hozzányúlni a fékcsőhöz, mert esetleg nem tudják összerakni rendesen.
Mech. vs. V-fék: hát ez attól függ, hogy mire használod.
Most már minden második ember tárcsaféket használ sík betonon is, mert az menő...
Igazából csak akkor van értelme ha kihasználod.(pl. erdő,triál)
Előnye, hogy esőben-sárban a fékhatás nem csökken jelentősen(betonon megint csak nem tudsz olyan helyzetbe kerülni, hogy a felni teljesen szétázzon és a V-fék ne érjen semmit)Mondjuk mikor jó 2 nap zivatar után mész ki erdőbe akkor jól bír jönni a küllőközépig érő sárban a tárcsa, mert nem lesz vizes-sáros.
Összefoglalásul: parasztvakításra jó a tárcsa, de csak városba semmi értelme(meg röhejes is)
Nekem amiota Hidraulikus fékem van , ugy gondolom V-fék 1szar,mert sokkal joban fog.Minden idöjárási viszony melett megállja a helyét, hátrány hogy drágább de megéri.
A mechanikus és a hidraulikus között az a külömbség hogy a mech.-ban bowden a hidrásat meg olaj van, az olajos annyival jobb hogy finomabb a kezelhetösége.
A helyedben hidraulikusat vennék!:D
A koszegi Downhill palyara is maximalisan eleg a mechanikus tarcsa, bar oda a V-fek sztem keves mondjuk, aki tud bicajozni annak mindegy milyen fek van a bicajon. Varosba, sik talajra ertelmetlen es draga a tarcsa. Szoval ha varosba vagy sik terepre kell akkor egyertelmuen v-fek, ha hegyi/ugralos palyara kell akkor mechanikus tarcsa.
Majd ha profi leszel akkor elgondolkozhatsz a hidraukikuson, addig csak penzkidobas. Jahh es ha nincsen duplavallas elso teleszkopod addig ne vegyel hidraulikusat, mert egy jobb eses es a kifordulo kormany szettepi a fekrendszert.
"(betonon megint csak nem tudsz olyan helyzetbe kerülni, hogy a felni teljesen szétázzon és a V-fék ne érjen semmit)"
Én mikor hamarabb indulok el télen munkába, mint ahogy a hótolók letolják az útról a havat, a felnimet 50 méter után ujjnyi vastag hóréteg borítja. Erős kétségeim vannak, hogy egy V-fék meg tudná-e állítani a biciklit, amikor a bicikliútról kiérek az autó úttestre.
De ha nincs hó, akkor is nekem télen több miliméter vastag sár borítja a felnimet, ha letakarítom 1 hét alatt újraképződik.
Szóval ha használod saras, latyakos időben a biciklit, akkor mindenképpen tárcsa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!