Kell-e valamilyen módon "téliesíteni" a kerékpárt, azaz
felkészíteni a téli időjárási és útviszonyokra? Le
kell-e pl. cserélni a gumikat vagy ilyesmi?
Figyelt kérdés
Egy egyszerű hobbi-mountym van, amellyel elsősorban városban, aszfalton közlekedem, terepre ritkábban kirándulok. Azonban korábban még sohasem kerekeztem télen, nincs semmi tapasztalatom.
2012. nov. 7. 01:02
1/7 anonim válasza:
Ha nincs, akkor tegyél rá sárvédőt, ne legyél hülye, mint én. :)
Tehetsz rá valamilyen durvább mintájú gumit, de akkor még jobban csapja fel a latyakot. Ha teleszkópos villád van, akkor vigyázz rá, hogy ne csapódjon a becsúszókra sós hó, mert az nem tesz neki jót, ha bekerül a belsejébe.
2012. nov. 7. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Sárvédő elég,ha tükör jég van ,a világ összes gumija meg fog csúszni,felesleges cserélni. Én télen gyakrabban kenem újra a láncot,erre érdemes odafigyelni.
2012. nov. 7. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Hóban viszont jobb a bütykös gumi... Persze tavaly egész télen talán 5x mentem hóban (pedig szinte mindennap bringáztam), akkor is csak azért, mert hülye voltam, és a behavazott bringaúttal próbálkoztam a gyönyörűen letisztított közút helyett.
2012. nov. 7. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat! Szerencsére merevvillás, merev vázas a bicóm, nem teleszkópos, ez sok pluszmunkától és bosszúságtól máris megkímél (ugyanakkor nem "ráz" jobban, mint az előző, összteleszkópos járművem, sőt sokkal stabilabb...). Sárvédő is van rajta. A lényeg, hogy el tudjon engem vinni téli utakon is A pontból B-be és vissza. Lehet, hogy buta kérdés, de a sós szötty belemehet a kerékagyakba (a monoblokkba, úgy tudom, nem)? Ha igen, mit csináljak vele? Egyáltalán, mennyire árt az a biciklinek?
2012. nov. 7. 23:11
5/7 anonim válasza:
Bizony nem tesz jót neki.Igazából a kerékagynál (ha hagyományos csapágyozású) akkor brigiciollal vagy egyéb hasonló szerrel meg lehet tisztítani,kiszedni a golyókat ,majd újra bezsírozni. A középrésznél más,mert ha ipari csapágyas (monoblokk) ,akkor abba ha bele is menne, azt nem tudod javítani/ápolni,viszont ha hagyományos csapágy kosarak vannak ,amiket ki lehet venni a csészékből,akkor itt is egy tisztítással eltávolítod a koszt,majd egy újrazsírozás segíthet. Leveszed a hajtókarokat,kitekered az állítható csészét (bal oldal) ,kihúzod a tengelyt és a másik oldalról is kitudod akkor már venni a golyókat külön vagy ha kosárba vannak akkor azzal együtt.De mondjuk ha nincsen fűtött műhelyed,akkor ilyet inkább akkor csinálj ha jó idő van már.
2012. nov. 8. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tanácsokat!
Kértem a szerelőktől is, és igyekeztem is betartani mindazt, amit javasoltak (meg amiket ti itt), ráadásul soha nem hagytam úgy a bicót, rögtön és azonnal nekiálltam tisztítani minden egyes használat után, mielőtt még betettem volna a helyére; sajnos azonban még így is, minden gondoskodásom ellenére is tönkretette a só, így hamarosan így is, úgy is nagygenerál-javításra szorul. (Most még nem viszem el, mert egyelőre még mindig vastag rétegben borítja az utakat a só.)
Egyébként a gumikat végül is nem kellett lecserélnem télire, mert kitűnően vizsgáztak a hóban és a jégen is.
Azt hiszem, ha választhatok, a következő télen nem teszem ki hűséges kétkerekű társamat ilyen embertelen mennyiségű sónak.
2013. febr. 28. 11:45
7/7 anonim válasza:
Én a roller kerkét befontam damilal és75% ban jobban tapatt
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!