Nos elég jó bicajosnak gondolom magamat erdőben ösvényeken is szoktam. A bicajom is egy elég rendesen karbantartott terepre való cuccokkal felszerelt gépecske. De mégis ha hóba bicajozok az első kerék mindig ki akar szinte fordulni, tavaly emiatt volt is egy térdsérülésem. A bicajon terpegumik vannak elől hátul, kb 2.5bár van bennük a hideg miatt talán kevesebb is tehát elég nagy felület érintkezik a talajjal. Hogyan tudnám kiküszöbölni azt az első kerekes kifordulásokat? Olyankor szorítom a kormányt mint állat, hogy ne forogjon ki és kb akkor is gyökketővel megyek mert parázok hogy elesek.
2012. febr. 16. 20:44
1/9 /Anita_'94/ válasza:
Szobabiciklivel :D
Nekem is ez a problémám. Kedden tekertem egy keveset és voltak olyan szakaszok, ahol alig tudtam haladni, mert az első kerekem ment mindenfelé. Hiába szorítom, ha nem a kormány ugrik ki a kezemből, akkor a kerék csúszik el oldalra. Ezzel szerintem nem lehet semmit csinálni, max nagyon lassan kanyarodni.
2012. febr. 17. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Hóban nem sokat ér a széles gumi, pont, hogy keskenyre lenne szükség. Figyeld csak meg, az autókon is (főleg rally) sokkal keskenyebb a téli (hó) gumi, mint a nyári.
Csak az a baj, hogy montira való keskeny gumiból nem sok van amin normális a minta.
2012. febr. 17. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Én azthittem, hogy hóba épp a vastag kerék kell, hogy jobban tapadjon. Viszont ma megfigyeltem, hogy ha kissé hátraviszem a súlyom akkor annyira nem csinálja ezt de lehet csak bebeszéltem magamnak:D
2012. febr. 17. 18:25
4/9 anonim válasza:
Nekem van vékony és vastag gumis bicajom is. A vastaggal könnyebb sokkal menni a hóba .szerintem legalábbis .
2012. febr. 17. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Minél vékonyabb a kerék, annál kisebb felületen összpontosul a súly, így könnyebben belevág a kerék a hóba. Ez akkor jó, ha talajt tud fogni a kerék (laza, latyakos hóban). Mély hóban, főleg, ha abba már mások (bringás, gyalogos, autó) is beletapostak, szerintem tökmindegy, mert nem fog talajt a kerék, így a kormányzás nem működik megbízhatóan. A kerék/cipőnyomok által összetömörített hó külön veszélyes, mert hajlamos oldalra csúszni róla a kerék, aztán maradj egyensúlyban, ha tudsz.
Én a hátsóra csináltam, pár napig használtam, de már egye több helyen járható az aszfalt, járda :) cikkcakkban helyeztem a gumira és egy vékony kötéllel lehúzogattam jobb/bal oldalon. És eszméletlen jól ment!
2012. febr. 18. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
zoligyerek: Ezzel az a baj , hogy csak tárcsa , kontra féknél alkalmazható. V fék , patkó és egyéb ilyennél (amikor a fékpofa a felnivel érintkezik) nem én úgy tudom. De javíts/javítsatok ki ha tévedek:)
2012. febr. 18. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
minél nagyobb a sebességed annál kevésbé térítenek el az oldalirányú erőhatások, de annál nagyobb a fékút... ügyeskedjél és kanyarokban egyensúlyozz...nem tudok mit mondani rá kell érezni.
2012. febr. 25. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 A kérdező kommentje:
megoldottam, elolvasztottam a havat az egész országba rem nincs harag:D
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!