Mi lehet a baja a bicikli keréknek?
Nemrég mikor bicikliztem, azt vettem észre, hogy egy rövid megállás után elindulva az egyik hátsó fékpofa erősen szorul a felnire. Felemeltem, megtekertem, és pár fordulat után leállt (nem blokkolt). Gondoltam az egyik fékpofa elállítódott (de csak úgy, hirtelen??). Itthon megnéztem, a balansz nem oké, a rugó-feszítő csavar állításával orvosoltam a hibát (úgy gondolom, elég sokat kellett tekerni...). Utána megnéztem a kerék játékát, hát elég durván lehet lötyögtetni, a fékpofánál jó 2-3mm-es játékot látok (az első keréken nem tudok ilyet előidézni, a felni és a fékpofa közötti táv gyakorlatilag konstans). A kerékcsavarokkal nem hiszem, hogy gond lenne, elején is feszesen állt, most meglazitottam a kereket, visszacsavartam, de már nem az előző helyére került vissza, ismét súrol a fék. Ez még gondolom oké is, mint mondtam a felnin látható axiális irányú játék zavar, illetve az egyik pillanatról a másikra való elállítódás.
Hozzátartozik a történethez, hogy nem sokkal az eset előtt a kerék egy kátyúnak nekiütődött, utána nem a megszokott érzést éreztem a hátsó kerék felől. De semmi olyan, ami megnézette volna rögtön, mi baja. Utána pár vagy 5-10km-rel történt a dolog. Nyolcas nincs a kerékben. Mi lehet a baja? Ferrini Faster biciliről van szó (90ezres kategória). Garanciába megnézik az ilyet?
Köszi a válaszokat!
az agynál van ,nekem a jobb oldalon kell meghuzni a hátsó keréknél
van egy szoritó csavar azt kilazitod és elvileg az utána következö lesz az azt huzd meg anyira ,hogy ne akadjon forogjon az agyrendszer de neis legyen tul laza szoval ha nem lötyög és forog is akkor fasza.a 17 kulcsal fogjál ellent mikor huzod a konusz csavart ,ha meghuztad akkor csavard rá vissza a szorító anyát is. bocsi ha bonyolultam magyaráztam de nem vagyok szerelö de ezt még énis megtudom csinálni.
Valószínűleg lötyög az agyban a tengely. Ha szerencséd van, tényleg csak kilazult a csavar, ha nincs, akkor belül eltört egy golyó, és most szépen darálják egymást belül. Ha az első eset áll fenn, akkor egy szimpla csapágybeállítás szükséges (a kerék kivételével és visszarakásával együtt 15 percen belül megoldható), ha az utóbbi, akkor ki kell cserélni a golyókat, mielőtt tönkreteszik az agyat. Kellő gyakorlattal ez utóbbi is kb. fél óra, ha nincs komplikáció.
Mindenesetre én szervizbe vinném, ha nem értenék hozzá, mert mind a rossz csapágybeállítás, mint a szétdarálóló golyók okozta kárt később lényegesen drágább megjavíttatni.
ami még benne lehet a pakliban:
rosszul visszatett kerék, nem középen van (egyik oldalra húz jobban) ezen a kereket rögzítő anyákkal tudsz állítani
valamint egy mosás, olajozás ajánlott a fékek forgó részénél, a balanszot és a csavarok meghúzásának erejét is el kell találni. az egyik a rugó kirugó állapotát rögzíti, a másik a fékek forgását. nem vagyok műszaki értő, nem tudom a neveket, kitapasztaltam. nagyon macerás, nekem is ez volt a gond, néha kell ilyen teljes szintű ellenőrzéseket tartani, mert 1 defekt után rosszul visszarakott vagy döccenőtől kilazult kerék, vagy sima kosz is sok kárt okozhat.
ui: poén hogy 10km után vettem észre, hogy sík terepen is olyan mintha hegymenetben lennék, szép aszimetrikusra lett csiszolva a fékpofám :)
ui2: érdemes a felniket is letakarítani, a ráégett fékpofán rosszul fog, a sima felnin jobban a fék
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!