Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mennyit számít pl.100g plusz...

Mennyit számít pl.100g plusz súly egy biciklin ~200km-en?

Figyelt kérdés
Ugye az alkatrészgyártók folyton azon versengenek, hogy minél kisebb súlyú alkotóelemeket hozzanak össze. Tényleg annyit jelent vagy inkább csak nagy feneket kerítenek neki?
2010. nov. 25. 11:28
 1/9 anonim ***** válasza:
nem vagyok szakavatott, de józan ésszel szerintem nem sokat. kábé semmit. Egy ember van kábé 85 kg. A bicikli hozzá mondjuk +15kg. Ez szumma 100Kg. Ennek az 1000-ed részéről beszélünk. Persze lehet, hogy ilyen nagy versenyeken értékes nanosecundumokat jelent.
2010. nov. 25. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Egy komoly versenyen tényleg ennyit számíthat. Mert az az egy századmásodperc, amit sikerül ezáltal javítani, döntő fontosságú lehet.

Hétköznapi használatban nyilván ezt meg sem érzed.

2010. nov. 25. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Bár ha belegondolok, akkor egy biciklin lehet akár 6-8 alkatrészt is találni, amiből létezik 100-100grammal könnyebb. Ezt így összeadva: minusz 600-800g, ami továbbra sem jelent semmit.
2010. nov. 25. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
elsőnek: nem hiszem, hogy egy átlagos országúti bicikliversenyző 85 kiló lenne, sem azt, hogy egy mondjuk 1 milliós bicikli 15 kiló. A kettő együtt mondjuk 65-75
2010. nov. 25. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
utolsónak: ez így sem nagyon befolyásolja a végeredményt, valamint a kérdésben nem volt szó bicikliversenyzőről, sem egy milliós bicikliről.
2010. nov. 26. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
igaz :-)
2010. nov. 26. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos a tömegre nem találtam adatokat. Aerodinamikára viszont itt van egy pár (forrás: Dr. Nagy Sándor: Kerékpárosok könyve, 53. oldal alja. Azt írja le, hogy bizonyos aerodinamikai javításokkal mennyit lehet időeredményben nyerni. Az adatok versenysebességre vonatkoznak.)


"1 Minél keskenyebb a kerék, annál jobb. (18 mm-es kerékszélesség 1" helyett = 10 s előny 40 km-en.)

2 Minél kevesebb a küllő, annél jobb. (28 küllő 36 helyett = 10 s előny 40 km-en.)

3 Az aerodinamikus (lencse keresztmetszetű küllők jobbak, mint a hengeresek. (Küllőnként kb. 1/4 s időmegtakarítás 40 km-en. Ez 28 küllős kerekeket összehasonlítva 7 s előnyt jelent.)

4 Az aerodinamikus abroncs jobb, mint a standard szögletes profilú. (Az időnyereség 40 km-en 10 s.)

5 A membrános (tele-) kerék jobb, mint a legaerodinamikusabb küllős. (40 km-en 20 s előny.)

6 Minél kisebb a kerék, annál jobb. (Mint tudjuk, a gördülési ellenállás szempontjából pont fordított a helyzet."


Gondolom a tömeget tekintve is hasonló a kép, tehát átlagfelhasználónak nem éri meg az ilyesmi, de egy versenyzőnek már számít. Annyiban a közlekedésnél, túrázásnál is fontos a bringa súlya, hogy az embernek időnként fel kell emelnie, lépcsőházban vinni fel-le stb. Sokkal könnyebb egy 10 kilós bringát cipelni, mint egy 12-14 kilósat.

2010. nov. 26. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
annyit számít, mintha zsebre vágnál egy csokit vagy a kulcscsomódat
2010. nov. 27. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

biztos, hogy nem bolodság!


De gondolj bele, az összes profi bicaja ugyanolyan nehéz. Hisz Armstrongnak i smindig nehezéket kellett tenni a cangájára, h meglegyen a minimális súly. Amugymeg: ha iszol 2 korty vizet, máris úszott a 100g előnyöd. Szal ez már csak ilyen

2010. dec. 14. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!