Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Az országúti kerékpározás...

Az országúti kerékpározás nagyon veszélyes hobbi?

Figyelt kérdés
Mondjuk pl olyan veszélyes, mint a motorozás közúton?
jan. 28. 16:29
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A motorozás szerintem veszélyesebb a nagyobb sebesség miatt. A kerékpározás hiába gyorsabb, mint a gyaloglás, még emberi érzékszervi határokon belül marad, van időd reagálni a vészhelyzetekre. És sokat tudsz tenni te magad is, hogy csökkentsd a veszélyt. Egyrészt odafigyelsz, biciklisként úgy tekintesz mindenkire, hogy nem fog észrevenni, nem fogja megadni az elsőbbséget. Másrészt megfelelő védőfelszerelésben tekersz (sisak, kesztyű). Harmadrészt láthatóvá teszed magad, ez a legfontosabb. Erős, villogó lámpák elöl-hátul, nappal is, feltűnő színű ruha. Amikor beruháztam olyan lámpákba, amik napsütésben is 2 km-ről jól láthatók, töredékére csökkent a centizések száma. A vezető már messziről látja, hogy ott egy kerékpáros és nem kezd el telefont nyomkodni, hanem figyeli a szembeforgalmat, hogy mikor tud megelőzni. Nem éri meglepetésként és nem fog lecentizni.

A bunkókkal sajnos nem sokat tudsz tenni, csak odafigyelni. Nekem van radarom és tükröm is. A radar jelzi, ha jön mögöttem egy autó, a tükörben pedig figyelem, hogy megfelelően kikerül-e. Szerintem ennél többet nem tudsz tenni. Baleset bárkivel történhet, akkor is ha gyalogol vagy autóban ül.

jan. 28. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Motor másabb mint a kerékpár. Országútizni csak rendszeres edzéssel érdemes bevállalni. Balesetek sajnos minden sportban előfordulhatnak. Figyelmet és fizikai erőt igénylő sport.
jan. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 MGéza ***** válasza:
Vannak olyan veszélyei amit nehéz - főleg közben - felmérni. Ezek közé tartozik a megfelelő folyadék és hosszabb távon energia pótlás. A gép sokkal könnyebb, vékonyak a gumik, sokkal érzékenyebb az úthibákra mint egy nagymotor, nincs teleszkópvilla sem. Egy közepes kátyú elég egy felütéses defekthez, nagyobbról nem is beszélve. Ha spd cipővel használod akkor kanyarnál, bármi irányváltásnál, megállásnál előre kell gondolkodni különben dőlsz mint a liszteszsák. Tempó mellett a testtartást is bírni kell fizikailag, még az endurance geos gépeken is előre kell hajolni.
jan. 29. 05:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
A motorozáshoz képest kevésbé veszélyes, de összességében meglehetősen az. A kocsik száma megsokszorozódott az elmúlt évtizedekben, ők mind potenciális veszélyforrások.
jan. 29. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 tothp ***** válasza:

Vannak bizonyos alap dolgok, (amit fentebb már leírtak) amiknek a rutinszerű begyakorlásával az ilyen jellegő veszélyforrásokat a nullához lehet közelíteni.

De mivel többnyire másokkal együtt (és számodra teljesen ismeretlen tudású, habitusú, pillanatnyi lelki állapotú emberekkel) haladsz az úton, a mások hülyeségét és a mai közlekedési morál mocskát is hatékonyan ki kell védekezni. Ebből a szempontból bizony veszélyesebbnek tartom, mint a siklóernyőzést vagy a sziklamászást.

Minél magasabb szintre viszed a saját tudásodat, annál több energiád, figyelmed marad arra, hogy a második kategóriás veszélyeket minél hatékonyabban kivédhesd.

jan. 30. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Statisztikailag városban ütnek el előbb.

Mondjuk ha országúton elütnek, akkor meg nagyon elütnek.

tegnap 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!