Az országúti kerékpározás nagyon veszélyes hobbi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A motorozás szerintem veszélyesebb a nagyobb sebesség miatt. A kerékpározás hiába gyorsabb, mint a gyaloglás, még emberi érzékszervi határokon belül marad, van időd reagálni a vészhelyzetekre. És sokat tudsz tenni te magad is, hogy csökkentsd a veszélyt. Egyrészt odafigyelsz, biciklisként úgy tekintesz mindenkire, hogy nem fog észrevenni, nem fogja megadni az elsőbbséget. Másrészt megfelelő védőfelszerelésben tekersz (sisak, kesztyű). Harmadrészt láthatóvá teszed magad, ez a legfontosabb. Erős, villogó lámpák elöl-hátul, nappal is, feltűnő színű ruha. Amikor beruháztam olyan lámpákba, amik napsütésben is 2 km-ről jól láthatók, töredékére csökkent a centizések száma. A vezető már messziről látja, hogy ott egy kerékpáros és nem kezd el telefont nyomkodni, hanem figyeli a szembeforgalmat, hogy mikor tud megelőzni. Nem éri meglepetésként és nem fog lecentizni.
A bunkókkal sajnos nem sokat tudsz tenni, csak odafigyelni. Nekem van radarom és tükröm is. A radar jelzi, ha jön mögöttem egy autó, a tükörben pedig figyelem, hogy megfelelően kikerül-e. Szerintem ennél többet nem tudsz tenni. Baleset bárkivel történhet, akkor is ha gyalogol vagy autóban ül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Vannak bizonyos alap dolgok, (amit fentebb már leírtak) amiknek a rutinszerű begyakorlásával az ilyen jellegő veszélyforrásokat a nullához lehet közelíteni.
De mivel többnyire másokkal együtt (és számodra teljesen ismeretlen tudású, habitusú, pillanatnyi lelki állapotú emberekkel) haladsz az úton, a mások hülyeségét és a mai közlekedési morál mocskát is hatékonyan ki kell védekezni. Ebből a szempontból bizony veszélyesebbnek tartom, mint a siklóernyőzést vagy a sziklamászást.
Minél magasabb szintre viszed a saját tudásodat, annál több energiád, figyelmed marad arra, hogy a második kategóriás veszélyeket minél hatékonyabban kivédhesd.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Statisztikailag városban ütnek el előbb.
Mondjuk ha országúton elütnek, akkor meg nagyon elütnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!