Mi lehet a hiba a presta szelepes belső felfújásánál?
Éppen tanulgatom ezt a szerkezetet (de valószínűleg hagyom, az autoszelep jóval egyszerűbb...).
Elkezdtem fújni a belsőt (vsak azt, külső gumi nélkül). Ráhelyezem a belső szelepjére az átalakítót, működik is. Azonban a szelep környékén erősen túlfújódik, majd aránylag rövid idő alatt szétdurran. A második belsővel járok ugyanígy. Amikor a kerékpár keréken lévő (más által felhelyezett) belső+ külső kombóval próbáltam ugyanezt, minden rendben ment.
Mi okozza ezt a problémát? Amikor autószelepes belsőt pumpálok önmagában, semmilyen hasonló problémába nem ütköztem eddig. Nem akarok így járni menet közben, ha véletlenül maradna a preszta.
Valószínüleg az autószelepes belsőid vastagabbak, nehezebbek voltak. Ezért nem indult meg a szétszakadás. De hát minek is fújkálnánk tökig egy szabadon álló belsőt?
Csak ha pont az a cél, hogy szétdurrantsuk. Lehetőleh a kollega háta mögött.
Géza. (ha már kettőnkön kívül más nem nagyon vállalja a nevét)
A prestákon is van elég nagy plecsni. Főleg azokon, ami nem virsligumihoz készült. A plecsni peremén a technológiai folyamat miatt gyengül a szerkezet. Ott fog elszállni.
De ettől függetlenül ilyen csak a "nem rendeltetésszerű használat" során jöhet létre.
tothp: Tudom hogy van, minden gumi meg van erősítve ott, elég sokat szereltem, mivel outim van, ott meg ritkán használatos az autószelep, a nagy lyuk miatt. De nem annyira nagy, mint egy monti belsőn. Az okot helyesen írod le, a szín is mutatja, hogy gyakorlatilag két összevulkanizált, eltérő gumikeverékről van szó: A szelep köré erősebbet tesznek a felnilyuk pereme miatt, a plecsni viszont inkább merev, kemény anyag, nem tud annyira, sőt szinte semennyire, mint a belső többi része.
Viszont a prestákat általában nagyobb nyomásra tervezték, tehát szabad térben felfújva beléjük nyomod azt a 6-9 bart akkor sokkal nagyobb eséllyel fog elválni egymástól a kettő mint egy 3,5-5 baros montis guminál, főleg ha az utóbbi motorszelepes és nagyobb plecsnis. De ugyanakkora nyomásra felfújásnál is nyilván a kisebb plecsni könnyebben elválik, nincs akkora felületen összevulkanizálva a belső normál anyagával.
Nem a szelep a hibás, hanem ilyen vékony anyagból vannak a belsők manapsák.
A belsőt belsőnek használd, ott fújd fel.
Ha kint fújkálod meg, akkor teregesd ki, mozgasd át hogy a levegő minen részébe el tudjon menni, ne csak a szelep környékén maradjon. De inkább ne fújd fel kint a belsőt.
Én új belsőbe beszerelés előtt minimális levegőt szoktam fújni hogy legyen valami alakja. De sokant ezt sem csinálják. én ilyen régimódi vagyok. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!