Mit lehet tenni a váltóval hogy a lánc de dörzsölje
szét?
Figyelt kérdés
Az a gond ha 1-3 fokozatban hátsó váltó, az első váltó a leg kisebb fokozatban van akkor az első váltó és a lánc folyamatosan dörzsölődik ha hajtom a pedált. Hogy lehet tenni ellene?
dec. 18. 10:56
1/10 anonim válasza:
Be kell állítani.
dec. 18. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Határoló csavarral beállítod vagy szerelő.
dec. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 MGéza válasza:
Úgy érted, elől és hátul is a kis fogaskerekeken van a váltó? Akkor talán azt, hogy ne válts keresztbe, mert az keresztbefutást, abból adódóan pedig bizony dörzsölést és kopást eredményez. A hátsó kicsik arra vannak kitalálva, hogy elől a naggyal kombinálva gyors haladást biztosítsanak.
Megfelelő kombinációk váltásnál kb ha jól van beállítva:
2 Tányérosnál elől nagy, akkor hátul ha a legkisebb fogaskereket veszem az egyesnek(váltókon is így vannak számozva): 1-4/5-ig, nagyobbaknál elől kicsi.
Ha 3 van elől akkor: Legnagyobb 1-4, középső 4/3-5/7(hátsó fogaskerekek számától függ), elől kicsi: 5/7 felett.
Engedjük el ezt az 1-3 fokozat és hasonló megfogalmazás!
Hátul a kicsiken vagy nagyokon van-e a lánc?
Elől a kicsin vagy a nagyon fut a lánc?
Hány tányérod van elől?
dec. 19. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 Alex Fly válasza:
Ne válts keresztbe.
dec. 21. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Elöl 3 fogaskerék sor van. hátul 7 sor van. Ha emelkedőn megyek akkor elöl a legkisebb és hátul a legnagyobb fogaskeréken kell futnia a láncnak. vagy hátul egyel vagy kettővel kisebben kell futni. akkor tudok meredek emelkedőn menni fel felé. Nyilván való ha elől nagyobb fogaskerékre váltok és hátul kisebbre váltok annál nehezebb a tekerni és nagyobb sebességet is tudok elérni. De emelkedőn nem lehet.
dec. 21. 22:53
8/10 MGéza válasza:
Hát nem is lehet, mert túlterheled a láncot ha akkor váltasz, eleve nagyobb terhelést kap emelkedőn, erre még rátennél a kicsik felé váltással egy lapáttal. A leírás alapján neked Tourney vagy hasonló alsó kategóriás váltód van, az meg nem arról híres, hogy szereti a terhelés alatti váltást. Egy Deore de minimum Acera, vagy egy jobb Sram, esetleg országúti Sora/Tiagra szinttől már egész jól tolerálja. Emelkedőn a legjobb előre gondolkodni és már előre a megfelelő fokozatot kiválasztani, vagy kis lendületet véve és két beletekerés között kis szünetet hagyva akkor váltani amikor nem pedálozol.
dec. 22. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 A kérdező kommentje:
Nekem azt mondták, hogy mivel nem lehet jobban állítani a váltó határolón, valószínűleg rövidebb lehet a hajtómű tengelytávja. De a első váltót jobban nem is lehet állítani mert a sárvédő útban van neki. Érdekes mert a gyári hajtóműnél ilyen gond nem volt mert nem ért hozzá
jan. 11. 14:27
10/10 MGéza válasza:
A határolóknak, mármint amit annak nevezünk, azoknak semmi közük ahhoz hogy tud váltani a váltó emelkedőkön. Amint írtad ott nem nagyon tudsz váltani, ez azért van, mert a váltó maga nem elég jó hozzá.
De milyen sárvédő van útban a váltónak? Nem váltóvédő burkolatról beszél véletlenül ami a váltót takarja vagy ilyesmi?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!