Monoblokk kotyogást mi okozhat?
4-5 hónapja cseréltettem, szervízben. Shimanora.
És most kotyog. Jobbra ballra elmozdul az egész ha kézzel mozgatom oldal irányba. Gondolom nem kilazult csavar okozza, de még nem volt időm megnézni. Erőltetebb tekerés él vettem észre hogy kattog.
Nos a rossz váltás oka lehet ennek? Az a baj új lánc, és monoblokk óta a magasabb fokozatról ugrál a váltó ha erőteljesen tekerek. Ezért azok hanyagolva voltak, de ez max 3 fokozat.
Vagy miért jöhetett elő ez a probléma ilyen hamar?
Most ha cserélek mindent is, hátsó kerékkel együtt.
Először nézd meg hogy egyáltalán meg van e húzva rendesen minden csavar ami tartja a hajtókarokat
Ha igen és mégis rossz,akkor van értelme szétszedni
Első körben a hajtókar csavarokat ellenőrizd.
Aztán következnek a "csészék", amik a vázban tartják a monoblokkot.
Ha ezek rendnben vannak, jöhet a monoblokk ellenőrzése. 4 hónapos cuccnál nem nagyon kellene kotyognia.
Kétféle monoblokk létezik.
Az egyik, amiben "ipari"-nak mondott szabványos csapágy van. Ha ez kotyog, általában kuka. A csapágyak itt szoros illesztéssel vannak a házba és a tengelyre rögzítve. Előfordulhat, hogy ez az illesztés ment el. Ha mondjuk a bicaj leesett valahonnan és a tengely vége erős ütést kapott.
Van a másik, ami ugyanúgy kónuszos ellenanyás megoldás, mint a régi középrész. Csak a könnyebb szerelhetőség miatt betették egy csőbe. Ez bizonyos határok közt állítható.
"A rossz váltáshoz semmi köze"
Ha tengelyirányban nagy a játéka, akkor a lánctányérok elmozdulhatnak annyira hogy elcsesződik a váltás is.
Na végül teljesen szétszedtem.
Kicsit rosszul fogalmaztam mert a monoblokk tengely fel le mozog. nem oldalra, csak ahogy a hajtókaron mozgatom ott oldalra billentem ki.
A pontos monoblokk amúgy Shimano BBUN300
Kicsit koszos volt, kitisztítottam, és egy tonna zsírt belenyomtam. Remélem nem húztam túlságosan vissza, de úgy ahogy megszorítottam.
Sajna még mindig kotyog. talán kevésbé de nem sokat változott.
Amit észrevettem.
Ugye a monoblokk egyik menetes része fix, rajta van a monoblokkon, a másik csésze külön van.
Nos ami ebbe a különálló csészébe megy bele,(csapágy talán) önmagában mozog kiszerelt állapotban, kézzel könnyedén tudom fel le. Nem tudom ez normális e.
Ez megy bele az aluminium csészébe (legelőször azt hittem kikopott az is) de annyira nem vettem észre ezt rajta, csak koszos volt.
Szóval a hajtókar felőli rész rendesen tartja magát, fix. A másik oldalt a csapács a furi.
Én nem tudom normális e hogy így mozog kiszerelve, mert újonnan nem nagyon nézegettem még ilyet.
Ilyesmi?
Ez teljesen zárt, nem tudom, hol zsíroztad.
Valószínüleg a csészében kottyan a maga a monoblokk (végén a csapágy). Nem lehet, hogy a szervízben elcserélték ezt az alkatrészt?
8:
Azért fél évet ennek is ki kéne bírnia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!