Ha 3,5 mm-el rövidebb a középcsapágy tengelye mint amit a hajtómű gyártója ajánl, akkor cseréljem a középcsapágyat?
Figyelt kérdés
Gyárilag 119 mm-es középcsapágy van a bringában és a gyári Csepel hajtóművet cserélném Shimanora, viszont az ebike oldalon az van írva, hogy ehhez a hajtóműhöz 122,5mm (47,5mm láncvonal) középcsapágy tengelyhossz ajánlott. Érdemes cserélni a középcsapágyat emiatt?jún. 18. 23:08
1/9 tothp válasza:
Egy próbát megér, hogy hátha mégse kell cserélni.
Legfeljebb kétszer szerelsz. A legnagyobb baj az lehet, ha a lánctányér beleér a villaszárba.
De ha mondjuk elég öreg a gép és sokat futott, talán mégis érdemes cserélni. A középagy elég sokat kap terhelésből és koszból. az a legnagyobb bossizúság, ha összerakod így, aztán egy hét múlva megroppan valami a régi alkatrészben.
2/9 anonim válasza:
Érdemes cserélni.
2-3 későbbi hibát sporolszmeg magadnak.
3/9 A kérdező kommentje:
A bringa alig fél éves. Azért cserélem a hajtóművet mert a 42-es lánctányér jobban bejön nekem. A villaszárba tutira nem érne bele ha 3,5 mm-el közelebb lenne a lánctányér. Inkább az izgat, hogy pont a legtöbbet használt fokozatokban futna ferdén a lánc.
jún. 19. 20:41
4/9 anonim válasza:
'Inkább az izgat, hogy pont a legtöbbet használt fokozatokban futna ferdén a lánc."
Ez izgasson is. Úgy csináld, hogy a legtöbbet használtnál ha lehet egyenesen fusson.
5/9 tothp válasza:
3,5 mm-ről beszélünk, az oldalanként 1,75mm
Az kevesebb, mint a lépéstávolság két lánckerék közt. Sokat nem ronthat a helyzeten.
6/9 Alex Fly válasza:
De ha ennyire aggaszt az az 1,75 mm, akkor add thézagolod hozzá az agyat, a felnit középre centrírozod, a váltót meg utánaállítod...
7/9 A kérdező kommentje:
Végül egy olyan hajtóművet rendeltem aminél az ajánlott tengelyhossz 123 mm. De egyáltalán nem értem, hogy miért vannak ilyen különbségek az ajánlott tengelyhossz között, mikor a mostani hajtómű is simán felfér a 119 mm-es tengelyhosszra.
jún. 21. 16:13
8/9 A kérdező kommentje:
Tehát a hajtóműhöz amit vettem 123 mm-es tengelyhossz volt előírva a gyártó oldalán. Megvettem a 123 mm-es monoblokkot, kivettem az eredeti 119-est, beraktam az újat, rátettem a hajtóművet és természetesen túl lógott a lánckerék az első váltón, a láncvonal se volt jó. Úgyhogy ismét szétszedtem az egészet és a gyári 119 mm-es monoblokkal összeraktam újra és így tökéletes. Tanulság: nem kell elhinni azt amit a gyártók és a forgalmazók leírnak.
júl. 12. 13:54
9/9 A kérdező kommentje:
Nomeg érdemes előbb a meglévő monoblokkra rápróbálni a hajtóművet, mielőtt szétkapod az egészet.
júl. 12. 13:55
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!